Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sjuimpje schreef:Geen idee,
zou ik ook niet wakker om liggen als ik een merrie uit die stam zou hebben, presteren kùnnen ze namelijk.
ceasario"]
[quote="Sjuimpje schreef:Als ik wat wil weten uit deze stam duik ik gewoon de mappen van Sarabande in,
daar staat altijd meer in
phoenix4ever schreef:okey het dna, maar da's niet meteen ook de merrie. gelukkig houden wij ons nie meer aan die leer anders zouden er veel te veel paarden zijn. het gaat trouwens om het voortbestaan van de soort en dat is niet ingevaar.
CGJ12"]
[quote="phoenix4ever schreef:
okey dit is echt loos dus. jij denk mij te kennen, maar je zit er zover naast.
tuurlijk snap ik ut en miss dom dak het over het hjoofd gezien heb dat de merrie nie meer leeft, maar goed. nog steeds houd ik mijn standpunt hoewel ik best wel een beetje kan begrijpen dat ze liever had dat ze met haar de sport in gingen, maar aan de andered kant vind ik dat ze ook gewoon blij kan zijn met ut feit dat een dier wat door haar toe doen op de wereld is gekomen zo goed terecht is gekomen.
Ik zie zat fokkers die daar wel blij mee zijn, want een paard op de wereld zetten is wel een verantwoordelijkheid en dat zien vele over het hoofd iets wat ik niemand kwaalijk kan nemen aangezien ik ut feit over het hoofd zag dat ut beestje niet meer leeft, maar goed ik dacht dat dit een serieuse discussie was, maar zo te zien weet je niet wat dat is. het betekend namelijk dat er mensen zijn met verschillende visies en die uiten en daar dus over discuseren, maar goed zal wel mijn mond houden als ik weer es iets anders denk ofzo:s
btw ik lees geen penny.
Citaat:Als fokproduct is ze dus eigenlijk mislukt, geen predikaten die toegevoegde waarde hebben, haar moeder wordt geen prestatiemerrie.
Moet ik nu een blije of ontevreden fokker zijn
phoenix4ever schreef:nee dat zeg ik niet. tuurlijk mag ze ambitie hebben, maar het risico is en blijft veel groter dat het diertje niet in de sport beland en dat er niet mee gefokt word dan wel, dus denk kun je je druk maken of denken van tjee ik heb toch een mooi beestje gefokt(met mijn inzicht en geluk) dat is ut en ik vomnd ut feit dat ze het over een fokproduct had niet echt respectvol naar ut dier en daar wil ik haar niet op aanvallen en zeggen dat ze geen respect heeft. voordat ik dat weer over mij heen krijg, maar ik wilde daar gewoon wat over kwijt. that's it en niet meer.
en mijn schrijf wijze wil er best op letten als het vriendelijk gebracht zou worden, maar als mensen zich zo kinderachtig opstellen zie ik geen reden het te veranderen.
en als ik het wel wil veranderen wat ik best wil, maar het zit er nu gewoon in dus vergeef me als het gebeurt en ga er niet zo moeilijk over doen, want dat is leuk als je 16 bent, maar kom op zeg had gewoon hoger niveau verwacht van deze mensen, maar goed laat ik daar niet over door gaan.
ceasario schreef:Ik dacht toch dat het hier over ging.Citaat:Als fokproduct is ze dus eigenlijk mislukt, geen predikaten die toegevoegde waarde hebben, haar moeder wordt geen prestatiemerrie.
Moet ik nu een blije of ontevreden fokker zijn
En niet over hoe goed die "stam" is of had kunnen worden.
Het is volgens mij meer utopisch denken met het verheven worden van een bepaalde familie-lijn ,waarbij predikaten die er niet zijn aan fouten van andere worden toegedicht.
Pipo schreef:Ik vind het scherp opgemerkt Ceasario. Je kan en mag niet anderen de "schuld" geven dat de merrie verder niet is uitgebracht.