Hengst Bosco v. Benicio

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 15:47

Pantykous schreef:
Het zal je paard maar zijn die hier vergeleken wordt met haflingers en welshjes. Hadden jullie dat vergelijk ook getrokken als hij bruin was?



Het gaat erom dat ik het een superleuke hengst vindt met het speelse uiterlijk van een Welsh.

Dat is niet per definitie verkeerd ;)

Dat jij het zo opvat is jouw ding, maar ik vind hem een Pony-achtige uitstraling hebben. Helaas zal je vaker in het leven meemaken dat mensen meningen hebben of iets vinden waar je het totaal niet mee eens bent.

SophievdV
Berichten: 14763
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 17:59

Opvallend hoe mensen nu in de bres springen voor de eigenaar en de amazone van de hengst.

Bokt is een slangenkuil, voor het geval je dat nog niet wist. Als je een opvallend paard hebt doordat hij op hoog niveau loopt, dekhengst is of liever nog allebei, dan hebben de bokkers hier sowieso gauw een mening over en die mening wordt niet onder stoelen of banken gestoken. Ook niet als ze weten dat de betreffende personen de berichten ook kunnen lezen en het beledigende of zelfs kwetsende boodschappen kunnen zijn. Het aanspreken op dit gedrag is een onbegonnen strijd. De meesten die dit gedrag vertonen zijn van mening dat dit gewoon onder vrijheid van meningsuiting valt en daar moeten de eigenaar en de amazone het maar mee doen.

Ben blij dat lezen dat er ook nog bokkers zijn die een tegengeluid geven.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:42

Whut, zit de eigenaar ook op Bokt :wow:

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-20 18:48

Ik ben een beetje klaar met het topic... als het allemaal concreet over de hengst zou gaan zou ik het prima vinden. Maar het vliegt steeds uit de bocht hier en er kunnen weinig leuke posts vanaf... jammer... En natuurlijk kan ik veel opmerkingen begrijpen over dat hij niet het allerbeste vaderdier is. Maar hij heeft wel een interessante afstamming, is een prima sportpaard en ja de kleur kan je niet ontkennen.

Ik denk dat dit topic volgend jaar pas echt interessant kan worden als er ook echt nakomelingen zijn om te bespreken en de hengst echt in de wedstrijd sport loopt.

Mijn merrie wordt op dit moment geïnsemineerd door Bosco. En ik deel zeker de nakomeling die er uit gaat komen ( als het allemaal lukt natuurlijk ). Duikboot of niet... we gaan het zien. Ik ben bovendien veel te nieuwsgierig hoe zijn nakomelingen gaan zijn en durf zelf de gok wel aan. Er wordt ook nog een andere merrie bij ons op stal met hem gedekt. Ook die zal ik bij toestemming van de eigenaresse delen. ( als het allemaal lukt ) Heel ander type merrie dus voor zijn nakomelingen bokt rapport wel interessant.
Laatst bijgewerkt door courtjuh op 18-05-20 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 18:57

Ik ben heel benieuwd! Ik vind het nog steeds geen vaderdier maar wel een gaaf sportpaard en ben heel benieuwd naar zijn nakomelingen, hoe hij fokt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42094
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:26

courtjuh schreef:
Ik ben een beetje klaar met het topic... als het allemaal concreet over de hengst zou gaan zou ik het prima vinden. Maar het vliegt steeds uit de bocht hier en er kunnen weinig leuke posts vanaf... jammer... En natuurlijk kan ik veel opmerkingen begrijpen over dat hij niet het allerbeste vaderdier is. Maar hij heeft wel een interessante afstamming, is een prima sportpaard en ja de kleur kan je niet ontkennen.

Ik denk dat dit topic volgend jaar pas echt interessant kan worden als er ook echt nakomelingen zijn om te bespreken en de hengst echt in de wedstrijd sport loopt.

Mijn merrie wordt op dit moment geïnsemineerd door Bosco. En ik deel zeker de nakomeling die er uit gaat komen ( als het allemaal lukt natuurlijk ). Duikboot of niet... we gaan het zien. Ik ben bovendien veel te nieuwsgierig hoe zijn nakomelingen gaan zijn en durf zelf de gok wel aan. Er wordt ook nog een andere merrie bij ons op stal met hem gedekt. Ook die zal ik bij toestemming van de eigenaresse delen. ( als het allemaal lukt ) Heel ander type merrie dus voor zijn nakomelingen bokt rapport wel interessant.

Leuk! Hopelijk is ze drachtig. Ik ben benieuwd volgend jaar ;).

MarjanB

Berichten: 16640
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 20:35

Ik denk ook niet dat iedereen de nieuwe totilas wil fokken?

In mijn ogen is er vooral vraag naar leuke brave rijbare paarden voor de amateur. Dat hoeven echt niet van die bergop beesten te zijn.

Ik heb zelf liever een iets duikboot dan 1 die met me aan de haal gaat en ik m’n leven niet zeker ben als er een keer wat anders is.

TS ik ben benieuwd! Heb zelf een leuke nrps merrie en dacht oh wie weet is het wat. Maar die van mij is lang en wat gezonken in de rug dus geen combinatie.

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 01:14

courtjuh schreef:
Ik ben een beetje klaar met het topic... als het allemaal concreet over de hengst zou gaan zou ik het prima vinden. Maar het vliegt steeds uit de bocht hier en er kunnen weinig leuke posts vanaf... jammer... En natuurlijk kan ik veel opmerkingen begrijpen over dat hij niet het allerbeste vaderdier is. Maar hij heeft wel een interessante afstamming, is een prima sportpaard en ja de kleur kan je niet ontkennen.

Ik denk dat dit topic volgend jaar pas echt interessant kan worden als er ook echt nakomelingen zijn om te bespreken en de hengst echt in de wedstrijd sport loopt.

Mijn merrie wordt op dit moment geïnsemineerd door Bosco. En ik deel zeker de nakomeling die er uit gaat komen ( als het allemaal lukt natuurlijk ). Duikboot of niet... we gaan het zien. Ik ben bovendien veel te nieuwsgierig hoe zijn nakomelingen gaan zijn en durf zelf de gok wel aan. Er wordt ook nog een andere merrie bij ons op stal met hem gedekt. Ook die zal ik bij toestemming van de eigenaresse delen. ( als het allemaal lukt ) Heel ander type merrie dus voor zijn nakomelingen bokt rapport wel interessant.



Hij is gewoon interessant!

Wat ik zeg, als mijne een betere bovenlijn had gehad dan had ik hem zeker gekozen omdat ik hem zeer interessant vind!

Sakura789

Berichten: 2834
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 08:17

Heel veel succes TS, ik hoop dat je merrie vlot drachtig is en ik hoop dat je straks ook een mooi veulentje kunt delen met ons! Fokken is ook emotie, niet iedereen vind het nodig om een Grand Prix paard te fokken en heeft dat als doel. Blijf bij jezelf en je eigen keuzes die je maakt.

Ik moet ook zeggen dat dit een topic is die echt alle kanten op gaat, niet terecht imo. Er wordt echt afgegeven op deze hengst zonder een normale onderbouwing. Een flauwe meme komt nog even voorbij die helemaal geen toevoeging heeft aan dit topic. Ook het onderdeel wat afgesplitst is, bloedt ineens dood na de afsplitsing.

Echt zonde, hier schieten de TS en de (latere) lezers natuurlijk helemaal niets mee op.

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 09:28

MarjanB schreef:
Ik denk ook niet dat iedereen de nieuwe totilas wil fokken?

In mijn ogen is er vooral vraag naar leuke brave rijbare paarden voor de amateur. Dat hoeven echt niet van die bergop beesten te zijn.

Ik heb zelf liever een iets duikboot dan 1 die met me aan de haal gaat en ik m’n leven niet zeker ben als er een keer wat anders is.

TS ik ben benieuwd! Heb zelf een leuke nrps merrie en dacht oh wie weet is het wat. Maar die van mij is lang en wat gezonken in de rug dus geen combinatie.


Dit dus. De hengst lijkt een onwijs fijn karakter te hebben. Daarbij wil ook niet iedereen perse een groot paard dus ik zie de maat ook niet als minpunt. Uitstraling heeft hij zeker, ook buiten zijn kleur om. Ben benieuwd naar zijn veulens. Leuk ts dat je je merrie hebt laten insemineren door Bosco!

Anoniem

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:04

Ik ben ook heel benieuwd! Hopelijk is je merrie snel dragend :) Ik zou altijd een hengst kiezen waar karakter de boventoon voert. Moet er toch mee kunnen rijden en we zijn niet allemaal Gal of Minderhout.
Het is een beetje discriminerend, maar ik zou hem juist om z’n kleurtje laten staan. Dat vind ik hem namelijk pony-achtig maken. Maat zou ik dan weer totaal geen probleem vinden :)

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 16:33

Haha Joman, mijn merrie heeft geen vos gen wat betekend dat ze geen palomino kan krijgen... dus dat probleem is opgelost :')

Ik ben blij om te zien dat er toch nog positieve meningen naar voren komen. Inderdaad karakter op mijn merrie is super belangrijk!

Ik fok graag paarden die nuchter zijn en goed inzetbaar zijn voor de dressuur/ allround sport. Daarnaast fok ik graag eyecatchers :D en of dat lukt is altijd een gok...

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 16:53

Niet alles gelezen, maar ik zie dat de keus op Bosco is gevallen :j
Zou graag het volgtopic van haar dracht willen volgen. Ben benieuwd! <3

DreamGuide

Berichten: 2018
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:08

Oeh, een volgtopic zou ik ook graag volgen! Ben heel benieuwd naar het veulentje!

Nicje87

Berichten: 9870
Geregistreerd: 26-06-06

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 17:47

Super leuk TS! Ik ben heeeel benieuwd!

Anomien

Berichten: 7441
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:58

Pantykous schreef:
Het zal je paard maar zijn die hier vergeleken wordt met haflingers en welshjes. Hadden jullie dat vergelijk ook getrokken als hij bruin was?


Nou eerlijk? Misschien niet met een haf. Maar wel met een pony. Hij is te beknopt.

Anomien

Berichten: 7441
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 20:59

courtjuh schreef:
Haha Joman, mijn merrie heeft geen vos gen wat betekend dat ze geen palomino kan krijgen... dus dat probleem is opgelost :')

Ik ben blij om te zien dat er toch nog positieve meningen naar voren komen. Inderdaad karakter op mijn merrie is super belangrijk!

Ik fok graag paarden die nuchter zijn en goed inzetbaar zijn voor de dressuur/ allround sport. Daarnaast fok ik graag eyecatchers :D en of dat lukt is altijd een gok...


Weet je? Ik gun je best een prachtig veulen. En ben enorm benieuwd! Dus ja, als ik je veulen prachtig vind, ga ik je dat eerlijk toegeven.

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-20 21:24

Er zal zeker een volgtopic komen. Dus zodra ze drachtig is zal ik die maken en hier de link delen. Helaas was ze deze cyclus iedereen te snel af dus we moeten allemaal nog even geduld hebben tot de volgende

GabberGill

Berichten: 6027
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:04

Ik ben helemaal benieuwd!

Zou het leuk vinden om het te volgen! Ben gewoon fan van hem!

Ik zie tegenwoordig zoveel heftig hoog in lijn gefokte paarden dat het me soms echt wel afschrikt. Ik hou van een heet paard hoor, maar het moet gezond heet blijven. Ik denk zelf dat je met een goede moederlijn met de hengst bosco een geweldige nakomeling kan fokken.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 12:21

GabberGill schreef:
Ik ben helemaal benieuwd!

Zou het leuk vinden om het te volgen! Ben gewoon fan van hem!

Ik zie tegenwoordig zoveel heftig hoog in lijn gefokte paarden dat het me soms echt wel afschrikt. Ik hou van een heet paard hoor, maar het moet gezond heet blijven. Ik denk zelf dat je met een goede moederlijn met de hengst bosco een geweldige nakomeling kan fokken.


Met hoe de sportpaarden tegenwoordig uit zien zou ik ‘pony’ als een compliment opvatten eerlijk gezegd. De pony’s zijn tenminste nog functioneel, gezond en in verhouding gefokt. Liever een grote pony dan zo’n langpootmug.

Anomien

Berichten: 7441
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 13:12

Tuurlijk worden er ook paarden gefokt die achteraf niet beter waren. Zoals die hele grote springpaarden

En ik vind dat een groot paard ook nog later de ring in moet. Ik ken zat ruiters die met een jong groot paard In een 20x40 zitten te poedersuiker in de M1. Proberen schijn balans voor de jury te behalen en de proef uit te rijden... maar technisch gezien zitten er vaak aardig wat onbalans in.

Dus ja, dan Inderdaad liever een pony.

Maar deze vind ik niet echt functioneel. En juist daarom zou ik best zijn nakomelingen willen volgen. Om te kijken of dat gevoel klopte of dat het allemaal heel positief uitpakt.

Ook daar is van te leren. Ondanks dat ik zelf die gok niet had genomen.
Dan

MarjanB

Berichten: 16640
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 15:15

Je hoort tegenwoordig ook vaak zat over jonge paarden met zwakke pezen en aanhechtingen. Dat hoor je niet rondom het fokbeleid, die “ouderwetse” types houden het beter vol en zijn vaak functioneler door hun karakter.

Mijn merrie, remiro x rubiquill is 12 en 164 hoog. laatst zei de dierenarts nog dit paard is zo mooi hard en sterk op de benen waren dat er maar meer. Tja ze is wat lang en niet opwaarts maar zo werkbaar dat ze op dr 8e klaar was voor het zzl en dikke punten liep (alleen hadden dr eigenaren even vergeten dat zo’n paard ook onderhoud nodig heeft)

T is dat ik dr nog niet wil laten dekken, al ziet ze er nu wel drachtig uit :+
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Berichten: 58122
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 15:28

Oprechte vraag: waarom vind je deze niet functioneel?
Knert schreef:
Tuurlijk worden er ook paarden gefokt die achteraf niet beter waren. Zoals die hele grote springpaarden

En ik vind dat een groot paard ook nog later de ring in moet. Ik ken zat ruiters die met een jong groot paard In een 20x40 zitten te poedersuiker in de M1. Proberen schijn balans voor de jury te behalen en de proef uit te rijden... maar technisch gezien zitten er vaak aardig wat onbalans in.

Dus ja, dan Inderdaad liever een pony.

Maar deze vind ik niet echt functioneel. En juist daarom zou ik best zijn nakomelingen willen volgen. Om te kijken of dat gevoel klopte of dat het allemaal heel positief uitpakt.

Ook daar is van te leren. Ondanks dat ik zelf die gok niet had genomen.
Dan

Boras
Berichten: 9997
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 21:58

Dat vroeg ik me ook af toen ik het las. Deze hengst functioneert toch op hoog niveau in de dressuurringen? Dat lijkt me best functioneel met tekortkomingen.

Anomien

Berichten: 7441
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:06

Oh sorry. Niet functioneel als vaderdier. Op niveau lopen doet hij zelf dan wel, maar ik vind dat geen moooi beeld. De voorbenen en het neerwaartse. Het is de handige ruiter die er veel uit haalt, maar rijtechnisch tja.. hoog niveau maar dat vind ik bij deze beetje schijn.
Dat klinkt heel makkelijk, van iemand die dit niet rijdt... maar ik zie wel dit beeld en vind het niet wat. Maar dat is mijn persoonlijke mening.

Hij is in het werk Heel anders dan de andere dressuurhengsten.
Misschien is functioneel ook niet het perfecte woord. Feit blijft dat ik hem geen aanvulling vind in de fokkerij. Dus voor mij niet functioneel bij de paardenmerries.
Misschien wel op een ponymerrie om te vergroten? Maar daar heb ik niet zo’n goede kijk op
Laatst bijgewerkt door Anomien op 20-05-20 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt