Ik heb mijn merrie (staat wel te boek als dressuurpaard) ook afgelopen jaar pas naar de CK gedaan. Was op dat moment 15. Was als 3 jarige wel op de stamboekkeuring geweest. Exterieur goed, maar op beweging geen ster.
Nu op Het sport dressuur / eventing alsnog ster geworden. Ze is ook Z springen, maar nog net geen predicaat. Daarnaast had ze ook als 3 jarige al haar prok.
Hiermee dus op de CK als 15 jarige makkelijk Elite. Jury's waren ook heel enthousiast dus dat was wel heel leuk.
Ik ben van plan om haar volgend jaar te laten dekken. Ze is dan al wel een beetje op leeftijd, en nog nooit eerder een veulen gehad. Meer mensen die hier ervaring mee hebben?
Het is voor mij wel een beetje, ik heb een paard voor de sport, niet voor de fokkerij. Dus als het lukt is het leuk, word ze niet drachtig, helaas pindakaas.
Ben al wel een hele tijd bezig met lijstjes van hengsten maken. Ben de laatste jaren ook steeds naar de hengstenkeuring/ SK / CK geweest, probeer alles echt te volgen en uit te pluizen. Ook op startlijsten e.d.
Was met de hengstenkeuring wel echt spontaan verlief op Manden I Sonderbygaard

Op zich, omdat je nog niet weet hoe de merrie fokt, zou ik graag gaan voor een meer bewezen hengst. Maar het dekgeld bij die jonge hengsten is natuurlijk een heel stuk aantrekkelijker. Daarnaast weet je toch nooit hoe het uitpakt.
Wat ik verder heel erg belangrijk vind voor mijn merrie is instelling, en een goede bovenlijn. Ze heeft wel een wat weke rug. Verder is ze exterieurmatig heel correct.