Aparte papieren, is deze haflinger raszuiver?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:04

Janneke_x schreef:
Er zit inderdaad alleen een paspoort bij.. En zelfs daar staat niets in. Ik kan er dus ook niet via de chip meer uithalen?

Je stelt me de juiste vraag.. Waarom niet gewoon kopen als je t paardje leuk vind. Zo hoor ik inderdaad te denken maar op de een of andere manier vind ik het fijn om wat meer achtergrond informatie te hebben.

met fijn heeft het niks te maken maar vaak is het wel leuk.
via fokker/chip in paspoort kom je soms toch een heel eind. maar ik zou hiervoor een paard niet laten schieten.

aangemeld bij shetlanders wil niks zeggen je kan overal een stamboom voor chip aanvragen.

edit: heb totaal niks gelezen en zie dat het al enkele pagina's verder is. :')

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:05

Ik vind het juist heel verstandig om je druk je maken over een passend zadel voor het paard bij je thuis staat en je er niet op past :=
Maar ts, 1.60 en een 18"? Weet je zeker dat je niet gewoon in een 17.5" of zelfs 17" netjes past?
Mijn merrie van 1.55 kan ook maximaal 17,5" kwijt. Helaas vinden veel eigenaren het belangrijker dat ze erop kunnen dan dat het ook daadwerkelijk past.
Maar je kunt het paardje vaak wel aardig meten hoeveel ze in de rug hebben tot de 18e rib.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:08

smurffie schreef:
Ik vind het juist heel verstandig om je druk je maken over een passend zadel voor het paard bij je thuis staat en je er niet op past :=
Maar ts, 1.60 en een 18"? Weet je zeker dat je niet gewoon in een 17.5" of zelfs 17" netjes past?
Mijn merrie van 1.55 kan ook maximaal 17,5" kwijt. Helaas vinden veel eigenaren het belangrijker dat ze erop kunnen dan dat het ook daadwerkelijk past.
Maar je kunt het paardje vaak wel aardig meten hoeveel ze in de rug hebben tot de 18e rib.

17" past maar alleen een veelzijdig geen dressuurzadel met diepe zit

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:18

Een 3 jarige kan echt nog wel een eind groeien hoor. Ik heb de mijne vorig jaar met 5 jaar oud gekocht en die is zowel nog in de hoogte als in de breedte gegroeid het afgelopen jaar. Ik denk dat hij wel 3-4 cm hoger is dan vorig jaar. Ik hoop wel dat hij nu niet nog hoger wordt, vind hem nu mooi aan de maat.
Met 3 was hij nog zo iel dat zijn fokker het niet eens in zijn hoofd haalde om hem al te beleren, dat hebben ze pas met 4,5 gedaan en hem na het zadelmak maken nogmaals weggezet om verder te ontwikkelen.
Toen ik hem vorig jaar kocht had hij ook nog echt een Puppie-paard uitstraling. Als ik de foto's van mm eerste bezichtiging naast een recente foto leg, herken je hem bijna niet eens meer.

Dus ga er maar vanuit dat een 3 jarige nog een heleboel kan veranderen de komende jaren.

Anoniem

Re: Aparte papieren, is deze haflinger raszuiver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:24

Allicht wat laat want ik las dat je al verder zoekt :) maar dit is geen raszuivere haflinger. Niet dat het verder uitmaakt! Kunnen net zo'n leuke paarden zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:00

Robin_S schreef:
Allicht wat laat want ik las dat je al verder zoekt :) maar dit is geen raszuivere haflinger. Niet dat het verder uitmaakt! Kunnen net zo'n leuke paarden zijn!

Klopt! Maar het stoorde me toen toch wel. Dit maal een haffie, een "echte". Hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:01

Marije_jiplover schreef:
Een 3 jarige kan echt nog wel een eind groeien hoor. Ik heb de mijne vorig jaar met 5 jaar oud gekocht en die is zowel nog in de hoogte als in de breedte gegroeid het afgelopen jaar. Ik denk dat hij wel 3-4 cm hoger is dan vorig jaar. Ik hoop wel dat hij nu niet nog hoger wordt, vind hem nu mooi aan de maat.
Met 3 was hij nog zo iel dat zijn fokker het niet eens in zijn hoofd haalde om hem al te beleren, dat hebben ze pas met 4,5 gedaan en hem na het zadelmak maken nogmaals weggezet om verder te ontwikkelen.
Toen ik hem vorig jaar kocht had hij ook nog echt een Puppie-paard uitstraling. Als ik de foto's van mm eerste bezichtiging naast een recente foto leg, herken je hem bijna niet eens meer.

Dus ga er maar vanuit dat een 3 jarige nog een heleboel kan veranderen de komende jaren.

Leuk om te horen! Ik zou graag de voor en na foto's zien.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:09

Het gaat om een ruin. Je hebt echt waar veel meer aan een goed paard zonder papieren dan aan een slecht paard met papieren,waarje nog voor moet betalen ook! Op papier kun je niet rijden.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:31

Anjali volgens mij moet je ff het hele topic lezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 16:57

anjali schreef:
Het gaat om een ruin. Je hebt echt waar veel meer aan een goed paard zonder papieren dan aan een slecht paard met papieren,waarje nog voor moet betalen ook! Op papier kun je niet rijden.

Momenteel een ander pareltje op het oog!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 17:12

smurffie schreef:
.

De zitmaat van het zadel heeft niks met de lengte van de ruiter te maken, maar met de dikte van het achterwerk.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 17:16

Niet helemaal waar pillow, een langere ruiter heeft meestal ook een langer bovenbeen en dat moet je ook kwijt kunnen...

smurffie

pillow schreef:
smurffie schreef:
.

De zitmaat van het zadel heeft niks met de lengte van de ruiter te maken, maar met de dikte van het achterwerk.

Dat zie je echt helemaal verkeerd. Het heeft namelijk minstens zoveel te maken met de lengte van het bovenbeen.

Lukasje

pillow schreef:
smurffie schreef:
.

:j :)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 23:05

smurffie schreef:
pillow schreef:
[De zitmaat van het zadel heeft niks met de lengte van de ruiter te maken, maar met de dikte van het achterwerk.

Dat zie je echt helemaal verkeerd. Het heeft namelijk minstens zoveel te maken met de lengte van het bovenbeen.

Nou echt niet, de maat van het zitgedeelte wordt gemeten van de voorkant tot de lepel. De lengte vd zweetbladen verschilt per zadelmerk en kun je laten aanpassen, de zitmaat niet

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 23:30

anjali schreef:

Plus dat dat paard al aan een ander verkocht is :+

Dat wat smurfie Zegt is wat ik eens van een zadelmaker begrepen heb :j maar er zijn wellicht ook nog ruimvoldoende boomloze opties anders. Dan heb je vaak al wat meer mogelijkheden.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 07:55

Nou echt niet, de maat van het zitgedeelte wordt gemeten van de voorkant tot de lepel. De lengte vd zweetbladen verschilt per zadelmerk en kun je laten aanpassen, de zitmaat niet[/quote]

Niet mee eens:
De hoek die je maakt bij een 18inch van de zit naar het zweetblad is groter. Dus maakt wel degelijk verschil. Een lange ruiter kan bij een kleiner zadel met name een zadel met een gedwongen zit zijn bovenbeen niet kwijt, ondanks dat ie er misschien qua achterwerk wel inpast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 23:56

We hoeven ons nergens meer druk over te maken! Mijn hafje is gevonden, zoon van windser G en een stokmaat van 1.55! :) groot genoeg voor mij!

Hopelijk komt hij morgen deze kant op! Hier is de knapperd!

Afbeelding

J00P

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 07:10

Wat een joekel! Hoe oud is hij? Gefeliciteerd.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 07:13

Wat een leukerd! Gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 07:13

J00P schreef:
Wat een joekel! Hoe oud is hij? Gefeliciteerd.

3 jaar en 3 maanden haha! Dus dat wordt nog wat _/-\o_

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 07:43

Leuk, ik heb ook altijd een Winser nakomeling gehad, haar heb ik in april verkocht. Winsers zijn heel fijne werkwillige paarden in de omgang en idd ze hebben maat. Cato was 1.57m.
Weet je ook wie de moeder van jouw Winser is, of wie hem heeft gefokt? Ben helemaal niet nieuwsgierig :+

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 07:45

Wow, geef mij dat adres van die eerste !
Ik ga hem wel halen voor die prijs.
Hij ziet er jong uit in alle opzichten. Dat komt wel goed met rust en tijd.

Dat papier is normaal. Simpel gezegd dat is slacht papier. Shetlander stamboek is het goedkoopst. Is een paard niet gekeurd en moet je papier aanvragen voor chip, enten en vervoer en of slacht, vraag je shetlanderpapier aan. Met chip en bijbehorend papier is het paardje geregistreerd en is het dus legaal.
Das alles.

Enkel zijn in entingen staan niet geregistreerd. Dus ritje DA voor de enting a 25 euro, weet je zeker dat tie gebeurt is.

Er is in de handelaars wereld nog niks vreemd gebeurt. Dit komt echt vaker voor.
(Suur je mij ff een PB met waar hij staat ?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 07:58

suffie schreef:
Leuk, ik heb ook altijd een Winser nakomeling gehad, haar heb ik in april verkocht. Winsers zijn heel fijne werkwillige paarden in de omgang en idd ze hebben maat. Cato was 1.57m.
Weet je ook wie de moeder van jouw Winser is, of wie hem heeft gefokt? Ben helemaal niet nieuwsgierig :+

Hij is gefokt door de eigenaar van Winser G in Aalten! :) de moeder heeft hij ook Indira van de haflingerhoeve.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 07:59

WendyLotte schreef:
Wow, geef mij dat adres van die eerste !
Ik ga hem wel halen voor die prijs.
Hij ziet er jong uit in alle opzichten. Dat komt wel goed met rust en tijd.

Dat papier is normaal. Simpel gezegd dat is slacht papier. Shetlander stamboek is het goedkoopst. Is een paard niet gekeurd en moet je papier aanvragen voor chip, enten en vervoer en of slacht, vraag je shetlanderpapier aan. Met chip en bijbehorend papier is het paardje geregistreerd en is het dus legaal.
Das alles.

Enkel zijn in entingen staan niet geregistreerd. Dus ritje DA voor de enting a 25 euro, weet je zeker dat tie gebeurt is.

Er is in de handelaars wereld nog niks vreemd gebeurt. Dit komt echt vaker voor.
(Suur je mij ff een PB met waar hij staat ?)

Hij is verkocht! :)