Minst favoriete ras

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ReJo

Re: Minst favoriete ras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:25

Tinkers, friezen, fjorden..

Ik zie dat veel bokkers arabieren afschuwelijk vinden, die vind ik juist mooi :wow:

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:26

jadeken schreef:
tinkers : die sokken,die vlekken , die lompe uitstraling brrr %)
haflingers+fjorden : te lomp, te lelijke bouw en dan dat loopje "plof,plof,sleep" brrr %)
friezen : die nek,dat haar en ze lijken allemaal op elkaar brr %)
nu zullen de "tinker,friezen,haflinger,fjorden eigenaars" allemaal komen afgestormd "ze zijn helemaal niet lomp die van mij is super chique gebouwd ze kunnen kei ruim lopen "blablabla.. nee ze blijven dik en lomp en zijn echte boereknollen. trekpaarden zijn dan wel weer super . die uitstraling :~
eerst hoorden dravers ook in mijn lijst maar sinds ik er 1 ontmoet heb nu wauw :+:
ik denk dat ik voor de rest wel alle paardjes leuke dieren vind :))

misschinien moet je, je iets meer gaan verdiepen in het friesche ras ;)

9xxshadowxx9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:28

Ik heb persoonlijk echt niks met friezen, en dat ligt bij mij vooral aan de hoofd/hals houding.. Het ziet er vaak zo gespannen uit.

hhensens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:32

eigenlijk is er geen enkel specifiek ras waar ik niks mee heb....voor mij alles prima. als er een leuk karakter in zit maakt het ras niet uit.

zelf rij ik dressuurmatig met mijn haflinger en dat gaat prima..echt geen ramp zoals iemand zei. :Y)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:33

Welsh, met stip op 1 :=

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:34

Tjah tinkers en fjorden, geen idee waarom maar ze spreken mij gewoon niet aan!

Friezen zijn helemaal mijn ding, vroeger als klein kind wou ik er altijd al een, mocht nooit van papa en mama, ik mocht alleen een dressuur pony of paard,

nu ik zelf mijn centjes verdien staat eindelijk mijn zwarte parel op stal *\%/*
Friezen zijn zo eerlijk en zacht! en weet je wat het mooie is, ze hebben mensen kennis! als iemand ze niet mooi vind of er iets over bedenk merk je dat in het gedrag van het paard!
Verder tja die manen, die sokken I love it!!

Ohja en ze zitten heerlijk!!! ik kan uren op een friezenrug vertoeven terwijl ik op mijn kwpn na 10min last heb van mijn rug!
Laatst bijgewerkt door Indi_Vito op 13-12-14 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:38

Ik vind persoonlijk dat sommige mensen het wel ietsje netter mogen brengen.
Het hele ras hoeft niet de grond in.
Ik vind het ontzettend moeilijk te zeggen.
Ik heb niet zo veel met van die standaard kwpn'rs. Doorgefokte arabieren vind ik niet mooi. Verder hou ik ook niet van de te erge trekpaarden.
Maar ik vind sommige kwpn'rs wel heel mooi!
En ik houd erg van tinkers maar totaal niet van tinkers met extreme snorren baarden en sokken. Ook de hele ielige heb ik niks mee. Het verschilt dus gewoon ontzettend.

hhensens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:41

jadeken schreef:
haflingers+fjorden : te lomp, te lelijke bouw en dan dat loopje "plof,plof,sleep" brrr %)
nu zullen de "tinker,friezen,haflinger,fjorden eigenaars" allemaal komen afgestormd "ze zijn helemaal niet lomp die van mij is super chique gebouwd ze kunnen kei ruim lopen "blablabla.. nee ze blijven dik en lomp en zijn echte boereknollen. trekpaarden zijn dan wel weer super . die uitstraling :~
eerst hoorden dravers ook in mijn lijst maar sinds ik er 1 ontmoet heb nu wauw :+:

ik denk dat je dat wel even wat anders had kunnen zeggen...dit is echt beledigend voor de eigenaren van deze rassen waaronder ikzelf.

je mag er minder mee hebben maar zo afkraken is nergens voor nodig. |o

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:46

jadeken schreef:

Hahaha eigenlijk ben je ook niet zo slim xD
heb je je eigen tinker wel eens gezien? _O-

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:47

Eigenlijk gaat het mij meer om het karakter, maar als ik dan toch moet kiezen vind ik Friezen eerlijk gezegd niet zo mooi. Maar er zitten wel heel veel mooie tussen! Maar zo'n standaard fries heb ik niet echt veel mee.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:53

Ik heb niks met Fjorden en Friese paarden.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:54

Shetlanders, heb ik echt het geduld niet voor eigenwijsjes :')
Voor de rest paarden die te lomp gebouwd zijn voor hun ras. Tis bij mij dus niet zo dat ik alle bijv. Trekpaarden, fjorden, haflingers lelijk vind, maar alleen die, die ik persoonlijk niet mooi gebouwd vind (overigens ook zo met te rank, alles waar te voor staat :+ )

Ben zelf wel zo'n muts die, als ze voor zichzelf een paard zoekt, niet kijkt naar de bouw en er dan thuis achter komt: Hm, dit kan weleens tegen gaan werken ofzo :D

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-14 23:54

Friezen. Zo vreselijk lelijk met die rechtopstaande nekken, die vreemde ruggen en die rare hangkonten. En nee, er zijn geen Friezen die ik WEL mooi vind! :o

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 00:00

Ik heb niet zo veel met Friezen maar ik zie niets vreemds aan de halzen( juist een erg goed kenmerk van een Fries) en de ruggen. Hebben inderdaad vaak wel een erg schuine croupe maar dat hebben heel veel rassen.( PRE, dravers, vrijwel alle koudbloeden, quarters en nog zo een paar.)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 00:01

Friezen en Tinkers. Ik vind al dat (lange!) haar echt meer dan vreselijk. Daardoor stinken ze vaak ook nog vanuit de vacht. Ulgh. Daarnaast vind ik dat gesloten, introverte, stoïcijnse karakter van Friezen ook echt 100x niks. Qua karakter zijn de Tinkers die ik ken wel weer geinig.

Maar goed. Knap vind ik niet. Ik word er dus niet warm van.

Wel gek, want sommige Friezen vind ik objectief gezien, als paard zeg maar, wel mooi. Maar als iemand me een Fries cadeau zou doen, dan bedankte ik of gaf ik 'm direct weg.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 00:04

Ik heb persoonlijk niks met tuigers. Niet echt een ras natuurlijk, maar een type waar ik niet zo snel voor zou kijken als eigen paard. Ondanks dat ze wel erg lief kunnen zijn natuurlijk.

Sara_4027

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 00:11

Ik vind persoonlijk dravers maar niks, Ik vind meestal hun verhoudingen apart, zitten ook geweldig mooie paarden tussen. Maar in het algemeen niks voor mij

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 00:15

Olympia96 schreef:
. Daarnaast vind ik dat gesloten, introverte, stoïcijnse karakter van Friezen ook echt 100x niks.

.

ik herken hier nu echt helemaal niets in :n ,er staan hier 3 friezen welke alle 3 zeer open en vriendelijk en alles behalve stoïcijnse karakter hebben...

mijn kwpner is een totaal gesloten,introvert paard,maar dat wil dan toch niet zeggen dat iedere kwpner dan maar zo is... Afbeelding

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 00:20

kimmie261 schreef:
Olympia96 schreef:
. Daarnaast vind ik dat gesloten, introverte, stoïcijnse karakter van Friezen ook echt 100x niks.

.

ik herken hier nu echt helemaal niets in :n ,er staan hier 3 friezen welke alle 3 zeer open en vriendelijk en alles behalve stoïcijnse karakter hebben...

mijn kwpner is een totaal gesloten,introvert paard,maar dat wil dan toch niet zeggen dat iedere kwpner dan maar zo is... [ Afbeelding ]

Grappig. Wij hadden een stal vol Friezen. En precies 1 daarvan was vrolijk, enthousiast en écht aanwezig. De rest is allemaal naar binnen gekeerd ("ik ben er even niet"-gedrag als ze iets nieuw of spannend vinden).

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 00:25

nou dan zal ik wel uitzonderingen op stal hebben staan...zijn er ook natuurlijk maar 3,maar ook de andere friezen die ik ken van mensen zijn gewoon zoals die van mij.

maar goed,ieder zo zijn ding met rassen....

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 00:29

kimmie261 schreef:
Olympia96 schreef:

.

Dit is nou absoluut niet waar!
je scheert ze nu allemaal over 1 kam, waarbij de voorouders ook nog wel wat verschil maken.
ik heb op een stal gewerkt met friezen waar er een stuk op 20 stonden, van veulen tot paarden van 25, en het waren allemaal zeer aanwezige paarden!

ik heb er zelf ook 1 en die is de eerste die hinninkt zodra ze me ziet of als de staldeur open gaat, zodra er iemand naar haar toe loopt staat ze dr hals uit te strekken om maar een aai te krijgen,

als ze iets eng vind gaat ze stoer voorop lopen om te kijken wat het is, dus nee ben het niet met je eens!

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 00:34

Tuigers. puntige kont, groot hoofd, lange nek, nee die verhouding staat me niet aan

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 00:36

Ik heb echt niks met Friezen, vind die hoofden heel vaak erg lomp, vaak lange manen die dan mega dood zijn aan de onderkant en sokken vind ik gewoon niet charmant.
Ook Haflingers en fjorden vind ik gewoon echt niet mooi, zo propperig.
En verder, Oh ja Ik hou ook niet zo erg van Tinkers en sowieso alle bonte paarden vind ik niet erg mooi.

Ik ben echt van de elegante, sierlijk gebouwde paarden, liefst in 1 kleur en niet al te veel aftekeningen. Arabieren, kwpn-ers vind ik prachtig. Ik heb zelf een nrps-paard met holsteiner en kwpn bloed. Dat soort types vind ik gaaf.
Maar daar weer helemaal tegenover vind ik de echte zware koudbloeden, Belgische en Nederlandse trekpaarden, ook echt geweldig.

Edit: typo's

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 00:59

Ik heb meestal niet zo veel met Shetlanders en bruine of vos KWPNers. Puur omdat beide zo gangbaar zijn denk ik... Zo saai :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 01:44

Tuigers vind ik vooral als veulen vaak een beetje op lama's lijken, is niet zo dat ik ze niet leuk vind, vind ze juist vaak veel uitstraling hebben.

Veulens die nog helemaal in de kreuk zitten en veulens vanaf 8 maanden tot 3/4 jaar vind ik ook echt lelijk, noem me maar raar :Y)