Merriekeuring 2014.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 08:38

zou het nu al te laat zijn om een merrie op te geven voor de merrie keuring?

merrie staat nu net een aantal dagen op stal....

Afbeelding

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 08:46

Ah nu zet je mij wel aan het denken ;) Alleen is die van mij wel wat groener dan die van jou. En is nog wat een watje.. op de spoel/poetsplaats staat ze soms ook nog wat gespannen.

Dit is mijn witbeentje ;) indoctro matterhorn. 170+
Afbeelding

Afbeelding

Heb nog een driejarige baltic indoctro.. die is nu ongv 165+ en wat een nuchterder stoerder paard en 20 kilo te veel vet.

@Rockey: weet niet of je te laat bent voor opgave voor de merriekeuring. In Friesland moet je opgeven voor 1 juni voor de stamboekkeuring. Maar het Open Fries Kampioenschap was de opgave 14 april. en het OFK is morgen, vrijspringen en de zaterdag voor de dressuurpaarden.

gomir

Re: Merriekeuring 2014.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:21

Het opgeven zal het probleem wsl niet zijn, denk er wel om dat de merrie om op te geven op naam moet staan :j Krijg je de merrie nog op tijd voldoende in vorm? Dat zou ik een grotere zorg vinden. Week of 6 is, in mijn ogen, wel echt het minimum om een groen paard klaar te maken.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:25

gomir schreef:
Het opgeven zal het probleem wsl niet zijn, denk er wel om dat de merrie om op te geven op naam moet staan :j Krijg je de merrie nog op tijd voldoende in vorm? Dat zou ik een grotere zorg vinden. Week of 6 is, in mijn ogen, wel echt het minimum om een groen paard klaar te maken.

dat was dus ook mijn vraag :)

opzich ziet de merrie er op haar lijf al goed uit, nog iets te buikig. maar dat zie je nu ze op stal staat al veranderen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:36

Dat dacht ik al ;)
Wanneer is jullie keuring?
Ik denk dat ik gewoon op zou geven, als het echt tegenvalt kun je altijd nog afmelden.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:41

ik zou dan voor 13 juni kunnen gaan :)

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:41

Ik heb me hier in het begin aangemeld en daarna wel meegelezen maar niet echt gereageerd.
Mijn merrie heb ik ondertussen opgegeven. 30 juni is de keuring in Midden-Beemste. Ze heeft even wat rust gehad en ga haar nu weer serieus oppakken. Ze is wel wat buikig geworden nu ze sinds een maandje weer op het land staan, maar hoop dat er snel af te krijgen met de training en anders moet ze helaas toch noodgedwongen even in de paddock..
Zag wel dat er nog maar 2 andere dressuurgerichte merries zijn ingeschreven in haar leeftijdscategorie. Weten jullie of dat vaak pas laat vol loopt of dat ik rekening kan houden met een lage opkomst?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:56

Om welke leeftijdscategorie gaat het Filou? (geen zin om terug te zoeken in het topic :o )

filou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:07

O sorry haha! Mijn merrie wordt 6 juli 4 en schijnt daardoor in de leeftijdscategorie van 4 tot 7 jaar te vallen :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 15:12

Meestal komen er wel een aantal 4-jarigen naar de keuring, maar mensen geven toch vaak pas op het laatste moment op. Keuring in Noord-Holland is nooit zo'n hele grote trouwens :n
8 jaar en ouder is vaak wel een heel klein groepje.

original_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:51

Ik heb me ook al eerder gemeld in dit topic met mijn 4 jarige, nu definitief opgegeven voor 5 juni in vrouwen polder en iemand geregeld voor het klaarmaken /voorbrengen. Las hier alleen net over het op naam zetten en dit was me helemaal ontschoten (papier pas net ontvangen per post omdat het paard via een tussen persoon is aangekocht en de stamboom bij de eigenaar lag)
Ik heb haar wel via mijnkwpn op naam gezet waar ze dus ook tussen mijn paarden staat en zo ook is opgegeven voor de keuring, maar red ik het nu nog het papier op te sturen of ga ik het dan niet optijd meer terug ontvangen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:53

Misschien even vragen aan het KWPN original_?
Ik heb mijn paard ook via mijnkwpn op naam gezet, papieren moeten nog, maar voor PROK ed was dat geen probleem? Misschien kan die wijziging wel in 1 keer na de keuring, dan moet stamboekopname ed toch ook verwerkt worden.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:54

original_ schreef:
Ik heb me ook al eerder gemeld in dit topic met mijn 4 jarige, nu definitief opgegeven voor 5 juni in vrouwen polder en iemand geregeld voor het klaarmaken /voorbrengen. Las hier alleen net over het op naam zetten en dit was me helemaal ontschoten (papier pas net ontvangen per post omdat het paard via een tussen persoon is aangekocht en de stamboom bij de eigenaar lag)
Ik heb haar wel via mijnkwpn op naam gezet waar ze dus ook tussen mijn paarden staat en zo ook is opgegeven voor de keuring, maar red ik het nu nog het papier op te sturen of ga ik het dan niet optijd meer terug ontvangen?

Voor 5 juni red je dat nog wel, zou ik em wel nu opsturen.

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 06:13

Marijke, heb je nog opgegeven voor de OFK? Dat groene van die van mij is inderdaad minder, alleen is het een heel hectisch paard en dit wordt voor haar de 2e keer dat ze echt op ander terrein komt. Dus ook ik ben super nieuwsgierig hoe ze vanavond uit haar dak gaat.. En of ze uberhaubt wel normaal over die hindernissen gaat.

@Original_: Ik heb twee jaar geleden mijn merrie naar de stamboekkeuring gedaan en destijds niet het papier op mijn naam laten zetten. Was geen probleem. Werd gelijktijdig veranderd met de wijziging op het papier (resultaat stamboekkeuring). Dus weten jullie zeker dat dit verplicht is? Werd bij mij ook niet een opmerking over gemaakt.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 09:00

Nee niet opgegeven. Moet ook hulp hebben met laden ect was een beetje kort dag daarvoor.

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 22:16

Woehoee... Femke is eerste geworden met super punten...!!! Helemaal trots op haar natuurlijk. Marijke, nog wel wezen kijken?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 23:50

Leuk Yvet! Gefeliciteerd!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 08:44

Gefeliciteerd!! wat geweldig!

ben uiteindelijk niet meer weze kijken. Was rond 19 uur thuis, daardoor een beetje laat om nog naar Sonnenga te gaan.

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 21:01

Ja leuk he!! Wel jammer dat je niet meer bent wezen kijken, liepen een aantal fijne paarden tussen.
Hier de punten van Femke van gister en natuurlijk het lintje! *\o/*

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:16

Het was toch gewonnen door een Arezzo?
Verder wel super punten dat stemt hoopvol voor het keuringsseizoen

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:32

Die ene van A. de J zeker ? arezzo x ahorn? volle zus kreeg vorig jaar veel punten op de keuring

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:44

Ja deze springt ook heel best.

original_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 11:54

Gefeliciteerd yvet!

Bedankt voor de snelle reacties, gister toch maar het kwpn gebeld omdat ze er op mijnkwpn niet meer bij stond, papier is onderweg dus ze zal sowieso voor de keuring op naam staan, liever het zekere voor het onzekere :P

van de week de paarden weer op de foto gezet en gelijk even 2 stand foto's gemaakt, dit is floor nu, zijn al flink wat kilo's aan maar ze blijft toch wat iel.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 12:16

Ik zou er voor de keuring wat meer bespiering op proberen te krijgen

Yvet_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 13:05

@[***], er werd onderscheid gemaakt tussen de drie- en vierjarige paarden. Bij de driejarigen was het volgens mij inderdaad die Arezzo (hengst) van Auke de Jong die gewonnen had, en bij de vierjarigen die van mij. (Nr. 30.) en de nr. 2 was een Zirocco Bleu.

@Original: Mooie merrie hoor! Lijkt een beetje hetzelfde verhaal als met mijn merrie. Die is ook geen grammetje te dik en ook zo moeilijk op gewicht te houden, maar het gras doet wonderen en tijdens de OFK konden ze er gelukkig nog goed doorheen kijken dat ze nog wat onbespierd is.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 06-05-14 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Puntjes in namen zijn niet de bedoeling