Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cassidy schreef:Wat vind je veel geld? Ik heb een aantal jaar geleden gehoord dat een proefvries voor eigen gebruik zonder uitvoerige testen qua verdunningen iets van 500 Euro kost.
Als je daar al over valt, moet je niet aan een dekhengst beginnen, de kosten om hem hengst te laten en te laten dekken komen vele malen duurder uit.
Voor dat bedrag mag ie van mijn part direct op de bok om voor eigen gebruik in te vriezen hoor 

Amable schreef:Ik zit met hetzelfde dilemma ts, en heb toevallig vandaag de knoop doorgehakt. De afspraak staat voor 1 maart. Ik vind het dood, en doodzonde, maar ik denk dat het uiteindelijk beter is. Ook ik heb niet de mogelijkheid om ze aan huis te zetten en ik merk dat het op een pensionstal gewoon lastig is. Uberhaupt een stal vinden die past is al moeilijk en met een hengst is dat nog tig x zoveel moeilijker. Ook de mijne is super braaf bij mij, ik kan echt alles met dat paard. Maar hij kan wel vreselijk reageren op alles wat er voorbij komt en bij anderen is 'ie dan ook gewoon echt behoorlijk hengst. Op pension kan je niet voorkomen dat ook anderen hem af en toe in handen hebben, helaas.
En ondanks dat ik het verschrikkelijk zonde vind en er vreselijk van baal is het voor mijn ruin die bij hem staat denk ik juist wel weer goed. Die is gek op sociaal contact met andere paarden en dan vooral lekker groomen, mijn hengst is helemaal geen knuffelpaard en ze staan dus eigenlijk zelden elkaar te groomen. Ik denk dus dat mijn ruin wel heel blij gaat zijn als hij tzt weer in een groep kan.
Nouvel schreef:Amable schreef:Ik zit met hetzelfde dilemma ts, en heb toevallig vandaag de knoop doorgehakt. De afspraak staat voor 1 maart. Ik vind het dood, en doodzonde, maar ik denk dat het uiteindelijk beter is. Ook ik heb niet de mogelijkheid om ze aan huis te zetten en ik merk dat het op een pensionstal gewoon lastig is. Uberhaupt een stal vinden die past is al moeilijk en met een hengst is dat nog tig x zoveel moeilijker. Ook de mijne is super braaf bij mij, ik kan echt alles met dat paard. Maar hij kan wel vreselijk reageren op alles wat er voorbij komt en bij anderen is 'ie dan ook gewoon echt behoorlijk hengst. Op pension kan je niet voorkomen dat ook anderen hem af en toe in handen hebben, helaas.
En ondanks dat ik het verschrikkelijk zonde vind en er vreselijk van baal is het voor mijn ruin die bij hem staat denk ik juist wel weer goed. Die is gek op sociaal contact met andere paarden en dan vooral lekker groomen, mijn hengst is helemaal geen knuffelpaard en ze staan dus eigenlijk zelden elkaar te groomen. Ik denk dus dat mijn ruin wel heel blij gaat zijn als hij tzt weer in een groep kan.
![]()
hier hetzelfde verhaal, zelfde reden...
als je afhankelijk bent van pension en je paard een sociaal leven gunt is het vaak de beste optie, hoe zonde het soms ook is...
Amable schreef:Ik zit met hetzelfde dilemma ts, en heb toevallig vandaag de knoop doorgehakt. De afspraak staat voor 1 maart. Ik vind het dood, en doodzonde, maar ik denk dat het uiteindelijk beter is. Ook ik heb niet de mogelijkheid om ze aan huis te zetten en ik merk dat het op een pensionstal gewoon lastig is. Uberhaupt een stal vinden die past is al moeilijk en met een hengst is dat nog tig x zoveel moeilijker. Ook de mijne is super braaf bij mij, ik kan echt alles met dat paard. Maar hij kan wel vreselijk reageren op alles wat er voorbij komt en bij anderen is 'ie dan ook gewoon echt behoorlijk hengst. Op pension kan je niet voorkomen dat ook anderen hem af en toe in handen hebben, helaas.
maar het is inderdaad de vraag hoe verantwoord het is om hem zo op een pensionstal te houden...
. Maar ik wanneer ik afhankelijk zou zijn van pension, dan zou ik ruinen hebben. Ze reageren toch wel degelijk anders al een ruin. En mijn je-weet-wel-hengst is echt geen doetje, heeft zelfs het meest gecompliceerde karakter, maar bij hem is het wel "what you see, is what you get". Zijn gekke gedrag staat niet onder invloed van hormonen die ineens de kop op kunnen steken.