wie kent de hengst Guldenberg en het verhaal....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:02

en de gulden hebben we toch afgeschaft?

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:05

Hij wordt verwacht op het eerstvolgende verrichtingsonderzoek als G. Euroberg!!!!!!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:17

G van gretta ?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:31

De nachtploeg is al weer uitgeslapen OK dan!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:46

houdt je jong Ceasario.

Maar wat lees ik.
Jij op jouw leeftijd nog op een paard?

Allemachtig zeg....OK dan!
Tegen die tijd hoop ik toch dat iemand anders de vlag van me overneemt... Tong uitsteken

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 10:49

CGJ12 schreef:
houdt je jong Ceasario.

Maar wat lees ik.

Zo lang als ze maar van de grond afkomen Haha! .

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-03 11:19

ceasario"]
[quote="CGJ12 schreef:
houdt je jong Ceasario.

Maar wat lees ik.

Zo lang als ze maar van de grond afkomen Haha! .
[/quote]

en achterbeen eerst zeker!

AWvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-03 22:32

Missouri schreef:
Hij wordt verwacht op het eerstvolgende verrichtingsonderzoek als G. Euroberg!!!!!!

Misschien zegt deze naam straks meer over de gevolgen die het voor het KWPN heeft.

De gang van zaken m.b.t. Guldenberg maakt duidelijk hoe het KWPN de leden laat opdraaien voor door het KWPN gemaakte fouten, die het ten koste van alles weigert te erkennen.
In principe kan ieder KWPN-lid van deze bedrijfscultuur zelf een keer het slachtoffer worden. De meesten laten het er in dat geval maar wij zitten vanwege de vele "toestanden" die het met zich meebrengt en vanwege de hoge kosten.

Het KWPN speculeert hierop en vindt het kwalijk dat leden veel zaken wel voorleggen aan de rechter, zie de publicatie van het Algemen Bestuur in In de Strengen van 4 juli 2002 pag. 5: "Mensen die zich benadeeld voelen hebben in ons rechtsbestel de mogelijkheid tot protesteren en schadevergoeding eisen. Dat realiseren we ons terdege, maar dat is één kant van de medaille. De andere kant is: we zijn geen multinational, maar een uit de kluiten gewassen vereniging met als hoofddoel het selecteren en registreren van paarden en dat de vanuit een professioneel systeem. Maar we blijven een Vereniging met rechten en plichten van en voor de leden. Volgens ons is het een plicht van een lid om goed na te denken wanneer hij/zij zich benadeeld voelt om deze vereniging met torenhoge claims te confronteren. Want als die tendens doorgaat, dan krijgt onze vereniging het absoluut financieel moeilijk om uiteindelijk haar hoofddoelstelling voor al die duizenden leden te blijven realiseren!"

Maar is het gek dat leden naar de rechter gaan als je ziet hoe het KWPN optreedt in de "dopingzaak" Guldenberg.
Het KWPN schrijft in In de Strengen van 26 juni 2003 pag. 35 dan ook als toelichting bij de Jaarrekening 2002: "Zorgelijk is wel de stijging van de kosten die betrekking hebben op de ondersteuning door advocaten en fiscalisten. Aangezien er steeds vaker gedreigd wordt met juridische procedures moet het KWPN met grote regelmaat adviezen inwinnen bij advocaten."

Het grootste probleem voor mij is, dat ik er niet op kan vertrouwen, dat de KWPN-top (mede namens mij) de KWPN-leden correct behandelt en voor hun aller belang opkomt. Van dit laatste is het proces van het AES tegen het KWPN een duidelijk voorbeeld. Op de vergadering van de Afdeling Het Zuiden van het KWPN heb ik gezegd, dat ik in het belang van de KWPN-merriehouders hoop dat het AES wint. Daar kom ik na de uitspraak van de rechter op 25 november a.s. nog op terug.
Als de rechter door het terugdraaien van de schikking weer over de zaak Guldenberg in zijn totaliteit uitspraak doet, is de schade die het KWPN moet vergoeden (in Euro) mogelijk een hele berg, vele malen groter zijn dan de 150.000,- gulden kosten van de schikking.
Maar besluiten tot contributieverhoging (zelfs als dat helemaal niet nodig was) is bij het KWPN nooit een probleem geweest.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 12:46

AWvL schreef:
[. Op de vergadering van de Afdeling Het Zuiden van het KWPN heb ik gezegd, dat ik in het belang van de KWPN-merriehouders hoop dat het AES wint. Daar kom ik na de uitspraak van de rechter op 25 november a.s. nog op terug.
.
[/quote]

Het zal mij een zorg zijn wie wint of verliest.

Ik zie die zaak meer als waar staat een fokker in de EU.

En ik heb er een hard hoofd in, als ik zie hoe bv. Zalm daar afgelopen week invulling aan geeft. t.a.v. de gelijkrechten van een EU-lid.
Waarbij hij zijn mening op een protectionistische manier naar voren schoof.
Nl. Polen toetreding ok. Maar ze mogen hier niet komen werken.
Maar in Polen willen wij wel onze sla, varkens en Hemaprodukten en bankzaken verkopen.( Over normen en waarde gesproken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 14:45

ceasario schreef:
[
Nl. Polen toetreding ok. Maar ze mogen hier niet komen werken.
Maar in Polen willen wij wel onze sla, varkens en Hemaprodukten en bankzaken verkopen.( Over normen en waarde gesproken)
[/quote]

Vergeet niet dat Polen ook nog eens het werk willen doen, waar wij Nederlanders te vies van zijn.

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 14:47

En wat is nu de gelijkenis/vergelijk met het KWPN? (ik merk wel dat ik wat dat betref "net kom kijken")....

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 14:49

Stephany schreef:
En wat is nu de gelijkenis/vergelijk met het KWPN? (ik merk wel dat ik wat dat betref "net kom kijken")....

protectionistische manier

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-03 14:50

ok ceasario, is mij helder nu!........

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-03 16:49

Ik even niet als mod, maar meer als bezorgd individu, die zich zorgen maakt over de toekomst van verenigingen in een landje ver ten zuidwesten van hier..

AWvL schreef:
De gang van zaken m.b.t. Guldenberg maakt duidelijk hoe het KWPN de leden laat opdraaien voor door het KWPN gemaakte fouten, die het ten koste van alles weigert te erkennen.
In principe kan ieder KWPN-lid van deze bedrijfscultuur zelf een keer het slachtoffer worden. De meesten laten het er in dat geval maar wij zitten vanwege de vele "toestanden" die het met zich meebrengt en vanwege de hoge kosten.

Ik heb allemaal niet in de gaten hoe het juridisch in elkaar zit (gelukkig maar.). Met al dit vraag ik me nog iets relevants af: hoeveel mensen heeft het KWPN eigenlijk in voltijdsdienst? Wat is de financiële vergoeding van het bestuur? Is dat liefdewerk oud papier? De meeste stamboeken werken namelijk wel zo.

Als mensen in het bestuur zitten als hobby, dan wordt zo'n hobby al gauw heel moeilijk. Ik kan zien dat het KWPN onzorgvuldig is geweest. Het wordt wel een heel andere zaak als iedere IDS eerst nagelezen moet worden door het bestuur en een advocaat, waarna ze hun goedkeuring kunnen geven voor de inhoud van dit verenigingsorgaan. Als het bestuur zo'n 100000 Euro per jaar aan salaris ontvangt, dan ligt het zaakje wat anders, maar ik denk dat ik de Nederlandse zuinigheid maar al te goed ken.

Als er dus zaken hebben gestaan in de IDS die niet volgens de schikking klopten, dan is het voornamelijk een kwestie van hoe de informatie bij de redactie terechtgekomen is en wie daarvoor verantwoordelijk is.

In wat voor vereniging dan ook is het heel moeilijk om goede bestuurders te vinden. Niemand wil gajes als bestuursleden, maar de meeste managers met een gevoel voor integriteit heeft 0,0% behoefte om als p*sp**l te dienen voor ontevreden leden.

Goed, ik zie uit het verhaal van AWvL dus duidelijk dat het KWPN misschien binnenkort voor de keuze staat: faillissement of contributieverhoging. Faillissement is simpel: de leden sluiten zich en masse bij een nieuwe vereniging aan, door democratische stromingen gaat op den duur de nieuwe vereniging de proporties van het KWPN (met alle problemen van dien) aandienen.

Op het eind is er misschien maar één winnaar over. Iemand met een berg Euro's, die hooguit met de gedachte rondloopt dat hij/zij met eigen handen een vereniging van tienduizenden leden om zeep heeft geholpen. Die tienduizdenden leden zullen de "winnaar" erg dankbaar zijn .

Mijn vraag is dus: is het medicijn groter dan de kwaal? Heeft dit soort zaken tot gevolg dat er een neergaande spiraal ontstaat?

Ik weet het antwoord niet. Misschien weten we die allen wel niet. De tijd zal het leren. Ik ben natuurlijk wel bang voor Amerikaanse taferelen, waarbij mensen door angst geleid worden, niet door visie.

AWvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 13:44

Het KWPN is het grootste stamboek ter wereld met 5,6 miljoen euro inkomsten/uitgaven in 2002. Het KWPN heeft een directeur, adj.directeur, hoofden van de diverse afdelingen, etc. Het salaris van de directeur weet ik niet precies, maar het zal incl. onkostenvergoedingen wel aardig in de buurt van de 100.000 euro liggen. De directeur heeft tot taak ervoor te zorgen dat het bestuur goede besluiten kan nemen op grond van voldoende en juiste informatie.

Overal waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt en in normale gevallen worden deze zo goed mogelijk hersteld voor de gedupeerde. Het bestuur van het KWPN kan kwalijk worden genomen dat het door het KWPN gemaakte fouten niet heeft hersteld en dat nog steeds niet doet. Zelfs na de verklaring van professor Van Rossum dat geen doping is geconstateerd is de "Officiële publicatie" van het KWPN - zie eerder in dit topic - niet gerectificeerd. Na 12 jaar wordt Guldenberg door het KWPN nog steeds beschuldigd van doping.

Erkennen dat de beschuldiging van doping al die jaren onterecht is geweest, kost het KWPN op zich niets maar betekent wel veel voor de goede naam van de eigenaar.
Dat ook in dit soort zaken door het bestuur in het openbaar verantwoording moet worden afgelegd over hun optreden (en dat van hun voorgangers) is de enige garantie dat men in nieuwe gevallen correcter zal zijn.
Daarnaast is het in Nederland zo, dat als iemand schade veroorzaakt, hij die behoort te vergoeden. Er vandoor gaan na een ongeluk om daar onderuit te komen - zelfs al heb je niet opzettelijk schade aangericht - wordt terecht niet op prijs gesteld en bij fatsoenlijke mensen en organisaties komt dit zelfs niet in hun hoofd op.
Het KWPN zal daar overigens niet aan failliet gaan en de leden zullen er veel minder voor moeten betalen dan de leden van het Friese Paardenstamboek onlangs hebben moeten bijdragen vanwege mismanagement.
De schadevergoeding en de tegemoetkoming in de proceskosten waartoe de rechter de tegenpartij veroordeelt is bijna altijd lager dan de werkelijk geleden schade. Dus voor de winst hoef je het niet te doen, alleen om het verlies zoveel mogelijk te beperken.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 14:01

mijn persoonlijke mening:

(potentiele) hengsteneigenaar = geldwolf

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 14:30

CGJ12 schreef:

Wat een enorme Bull....! Een sterk staaltje van wederom de zoveelste ongenuanceerde uitspraak van CGJ12. Kan zo de prullenbak in wat mij betreft.

AWvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 14:32

CGJ12 schreef:

Bij een ander topic heb ik gezien dat een scheldpartij heeft geleid tot een slotje op het topic in plaats van een reprimande aan Sarabande. Is dit hier ook de bedoeling?
Laatst bijgewerkt door AWvL op 24-11-03 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 14:33

Nou, niet wat mij betreft.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 14:44

CGJ12 schreef:

CGJ12: dit kan natuurlijk niet. Hoewel, je mag een mening hebben, daar zal ik je niet op afvallen. Ik denk echter niet dat je mening op feiten berust en zeker niet op een bredere basis. Anders waren er wel meer hengstenhouders op deze planeet.

Daarnaast: is iedereen dan een geldwolf die voor geld werkt?

Retorische vraag, daar hoef en wil ik ook geen antwoord op.

In het algemeen, geen reakties op dit soort meningsuitingen, vooral omdat die ons van het topic afhouden. Druk leiver op de knop met het uitroepteken.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 14:47

Bedankt, Joost!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:10

Ik las in een ander topis namelijk dat een "Nieuwkomer" erop werd gewezen dat hij/zij geen ongenuanceerde uitspraken mocht doen die niet op feiten waren gebaseerd.

Volgens mij schreef Joost toen dat er duidelijk bijgezet moest worden dat het om een "eigen mening" ging.
Vandaar dat ik het hier óók even zo heb neergezet.

Blijft natuurlijk wel een feit dat de jonge hengsten worden aangeboden met het doel op goedkeuring of een goede verkoop.
Minder dan 1% biedt een hengst aan voor de eer en glorie van zichzelf en / of de moeder.
Kijk het maar even na.
Zowat geen enkele hengst wordt aangeboden door de fokker.
Die enkele fokkers die de 2e bez wél halen verkopen hun beestje meestal massaal vóór, of tijdens de 3e Bezichtiging.

Van liefhebberij is dan in feite geen sprake meer.
Als je zó ver komt met je hengst moetje hem juist houden ipv verkopen.
Daaraan herken je de liefhebber (en daar reken ik mezelf dan gemakshalve ook bij).

Stephany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-03 15:38

Een duidelijk verhaal AWvL!
Nu op het gevaar weer af dat mij verweten wordt dat ik mij laat "gebruiken" door AWvL en de eigenaar van Guldenberg.....
Sinds een paar weken weet ik pas iets over deze hele zaak en het KWPN....dat dit zoveel commotie zou geven, heeft mij ook ten zeerste verbaasd en ik ben blij dat ik het allemaal objectief heb kunnen bekijken en MIJN eigen mening vormen over de hele affaire!! En wanneer ik mij dus objectief op de FEITEN basseer is de hele gang van zaken (al zoveel jaren) op zijn zachts gezegd onacceptabel.....
Verder wil ik nog kwijt dat ik blij ben dat er ook mensen objectief reageren, waaronder Joost de moderator, ik kan uit zijn stukjes lezen dat hij in ieder geval probeert objectief te blijven!!
Waar ik persoonlijk wel veel moeite mee heb, is dat mensen(o.a. KATJA) met een forse beschuldiging (is zo ongeveer smaad!)komt t.o.v. de eigenaar van Guldenberg, ik neem aan dat deze topic daar niet voor bedoeld is!
Je krijgt dan weer een heel eenzijdig zeer negatief beeld van de eigenaar van Guldenberg, zonder dat iemand van ons het werkelijke verhaal kent!
Ik vind het dus ook niet kunnen dat hij zo neergezet wordt als een berekende man die er alleen maar op uit is om mensen (of het KWPN) naar de "donder" te helpen.....is natuurlijk ook wel erg makkelijk als iemand al kwetsbaar is (en dat is de eigenaar door de hele Guldenberg-affaire- dat kun je ook goed merken aan reacties op deze topic)) er gewoon nog een flinke beschuldiging er boven op te gooien......
Dat wilde ik dus even kwijt!
Ik hoop dat we met zinvolle berichten deze topic verder kunnen vervolgen....

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 15:40

DIT topic Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-03 16:39

Stephany schreef:
.............................
Waar ik persoonlijk wel veel moeite mee heb, is dat mensen(o.a. KATJA) met een forse beschuldiging (is zo ongeveer smaad!)komt t.o.v. de eigenaar van Guldenberg, ik neem aan dat deze topic daar niet voor bedoeld is!

Uit pure nieuwgierigheid heb ik dit topic eens even herlezen, en misschien heb ik er overheen gelezen, maar van Katja heb ik weining gelezen dat ook maar enigszins op smaad lijkt.
Dus dat valt allemaal best mee dunkt me.