Excuseme schreef:Ik heb het ook over de hoefafdruk, wat ie allemaal in de lucht doet is niet relevant.
Euh... en dan ben ik een randdebiel met mijn centimeter? Of zijn cijfers niet meer betrouwbaar??
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ceasario schreef:Citaat:We waren het er dacht ik over eens dat de meetbare pas voor en achter gelijk moet zijn
Moet zijn inderdaad.
Maar hij is niet altijd gelijk.
Of ik begrijp niet wat jullie bedoelen.
ceasario schreef:Citaat:We waren het er dacht ik over eens dat de meetbare pas voor en achter gelijk moet zijn
Moet zijn inderdaad.
Sprintje"]
[quote="Missouri schreef:Moet ik weer gaan meten... ach, paarden zat bij ons!
Pipo"]
[quote="ceasario schreef:Citaat:We waren het er dacht ik over eens dat de meetbare pas voor en achter gelijk moet zijn
Moet zijn inderdaad.
ceasario schreef:
Inderdaad..............hij MOET gelijk zijn. Daar ben ik het volkomen mee eens. Alleen is het probleem dat bij veel paarden deze pas niet gelijk is. En daar praat ik dan over. Dus een paard met een te lang, of te kort voorbeen........of een te lang achterbeen, bestaat volgens mij ook nog steeds. Daarbij is het dus niet gelijk. En dus niet in evenwicht...............en dus meer slijtage.........
Maar de pas hoort gelijk te zijn.............
Missouri"]
[quote="Pipo schreef:Kan je dat dan wel ff vastleggen op video of foto![]()
Want ik wil wel graag digitaal bewijs ervan.............
Pipo"]
[quote="Missouri"][quote="Pipo schreef:Kan je dat dan wel ff vastleggen op video of foto![]()
Want ik wil wel graag digitaal bewijs ervan.............
Pipo schreef:Missouri,
Maar als het voorbeen lang is, dan moet het achterbeen dat toch compenseren om een even grote pas te maken. En om dat te compenseren moet het paard dus langer steunen op het voorbeen?
Met alle gevolgen van dien...........
Pipo schreef:Missouri,
Maar als het voorbeen lang is, dan moet het achterbeen dat toch compenseren om een even grote pas te maken. En om dat te compenseren moet het paard dus langer steunen op het voorbeen?
Lovely schreef:Nee, omdat de manier van bewegen van voor- en achterbeen essentieel anders is.
Sprintje"]
[quote="Pipo schreef:Missouri,
Pipo schreef:[Maar zal dezelfde ruimte moeten afleggen als het voorbeen. Als dat voorbeen dan lang is, en het achterbeen normaal. Zal het achterbeen een grotere pas moeten maken om het voorbeen bij te blijven.
[/quote]