De (voor mij) perfecte Andalusiër

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Scarlatt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:32

Waarom kijk je niet naar een wat jongere (veulen/jaarling) pre of cruzado? Vaak zijn de prijzen dan gewoon iets beter te betalen. Je kan er natuurlijk nog niet mee rijden maar er zijn genoeg leuke leerzame bezigheden te doen met een jong paard. Daarnaast bouw je ook een geweldige vertrouwens band op voordat dat de tijd komt om hem/haar in te rijden.

Zelf heb ik ook gekozen om een Andalusier veulen te kopen, nog geen moment spijt van gehad, hartstikke leuk! Bovendien kan ik nog rustig mijn studie volgen en heeft zij lekker de tijd om in alle rust op te groeien met al haar vriendjes.

Volgens mij zijn er ook wel bokkers op dit forum die nog een lief baasje zoeken voor hun jaarling/veulens.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:41

Ja ik :D Had het al genoemd, maar ze wil er een waar ze al op kan rijden.

nombrado

Re: De (voor mij) perfecte Andalusiër

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:44

jep, ook zo met nombrado
als 3 maanden oud veulen gekocht....en ik zou niets liever meer willen het altijd zo te doen
enige is het stallen/opfok hier in nederland.
maar alles is zo leuker en herkenbaarder.
die gaat ook nooooooooooooooooit meer weg.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 14:49

Engreida en Galina zijn hier ook beide jong gekomen (1 en 1,5 jaar). Ik vind het ook super, je ziet ze opgroeien, kent ze door en door en leert elkaar vertrouwen. (inrijden was ook niet meer dan zadel er op en hup zitten).

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:06

Cyrina schreef:
Engreida en Galina zijn hier ook beide jong gekomen (1 en 1,5 jaar). Ik vind het ook super, je ziet ze opgroeien, kent ze door en door en leert elkaar vertrouwen. (inrijden was ook niet meer dan zadel er op en hup zitten).

jep, enig voordeel hebben wij wel, dat we ze thuis konden laten opgroeien ;)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:23

Ja dat scheelt wel een hoop.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 15:44

Cyrina ik vind die van jou wel erg leuk eigenlijk hoor :)
Een veulen tja vind ik best leuk, klinkt ideaal om zo'n band op te bouwen maar qua rijden kun je er gewoon nog niks mee. Natuurlijk, jullie hebben gelijk er zijn genoeg andere dingen te doen ermee. Zit er wel over te twijfelen dankzij jullie! Haha

Cyrina kun je me nog een PB sturen waar jij woont? Ben het vergeten of nog niet gevraagd, maar misschien kan ik eens komen kijken of zo. Niet meteen volgende week maar over een maandje of 2 wellicht? Ik werk nu heel veel en heb binnenkort in de weekenden ook behoorlijk drukke schema's. Verjaardagen en zo :P Waaronder die van mezelf. :P

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:51

Ik heb geen veulens te koop, maar wel 2 jaarlingen (zie profiel).
Kan het ook wel hier neerzetten hoor, ik woon in Blankenham (Kop van Overijssel) ik heb een website met alle gegevens; http://www.yeguadajuntamente.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 16:23

ooooh ik vind die Braulio van jou toch zo gaaf....vriendje vermoord me als ik nog een dier koop,haha..

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 16:25

Ah kijk, thanks :) heb je site als bookmark nu opgeslagen dan vergeet ik niet meer dat jij het was waar ik wilde kijken :P

Ja Braulio doet mij doet twijfelen, grrrr!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 17:30

Hij is ook leuk, echt een enorme lieverd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:10

je kan altijd kijken toch sanne?
(als ik ging kijken was ik verkocht vrees ik).
heb je volgens mij een leuk dier aan voor een hele fijne prijs :j

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 20:55

Ja daar ben ik dus ook erg bang voor ;) haha

Ik wil ook zeker wel kijken maar niet direct aanstaand weekend oid

pennie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 21:45

Ook ik heb me rot lopen zoeken naar een geschikte PRE.
Ik ben gewoon heel Nederland afgereden en heb er een paar bereden maar toen kwam ik mijn huidige paard tegen: er was gelijk een klik (droomde zelfs van hem) ben zeker 4 keer wezen kijken en rijden (omdat hij eigenlijk boven mijn budget was)! Maar ik kon hem niet meer uit mijn hoofd halen. Ik ben nu zo blij dat ik hem gekocht heb. Ik rij veel bosritten met hem maar zelfs dressuur in de bak is erg leuk. Hij blijft me verrassen! Ik heb nog nooit zo'n lief en braaf maar ook grappig paard gehad. Mijn zoektocht is niet voor niets geweest!
Mijn advies: kijk eerst in Nederland omdat een bomproof paard in Spanje niet gewend is aan het Nederlandse leven. Paarden kunnen heel erg veranderen als ze in een andere omgeving terecht komen.
Mijn paard ging van een tegelvloertje met zeecontainers naar een stal en grasland. Hij ging qua karakter van een lui paard naar een speels en druk paard. En die is alleen verhuist binnen Nederland!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 21:53

Oh wat leuk! Heb je wat foto's van je paard? :) en waar heb je de jouwe vandaan uiteindelijk?

pennie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:20

Ja hoor: http://www.mijnalbum.nl/Album=YM4HWTZB
http://www.mijnalbum.nl/Album=YM4HWTZB
Hij is zwart maar heeft een beetje last van verkleuring door de zon, hahaha (er dat voor een spanjaard)
Komt oorspronkelijk uit Lloret de Mar en is als drie jarige hengst naar Nederland verhuisd. Heeft hier twee keer gedekt, en is daarna verkocht aan de vorige eigenaar, die hem gelijk geruind heeft. Ik heb hem dus bij een particulier gekocht. Via marktplaats. Heb hem een paar keer bereden heb hem laten keuren en heb hem gekocht met koopcontract (zelf opgesteld omdat ik al een keer belazerd ben). Wat ik belangrijk vond was zijn vreselijk vriendelijke karakter en hoe hij reageerde op enge dingen: hij bleef staan ipv weg rennen.
Dat vond ik erg belangrijk voor een paard waar je bosritten mee maakt. Hij is net 5 jaar geworden en loopt langs de weg alsof ie het al jaren doet. Hij kan prachtig lopen maar dat zag ik pas toen ik hem al had!:-)
Ik vind een paard wat prachtig loopt hartstikke leuk maar betrouwbaarheid belangrijker.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 22:22

Wat een leukerd ;) wel een frèle koppie hoor! Leuk :)

heb ook nog stiekem even verder gebladerd door je foto's :D

Scarlatt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:26

Mijn veulentje was ook drie/vier maandjes toen ik haar kocht, ze staat nu ook nog lekker van de zomer bij haar moeder. Om de twee weken ongeveer ga ik naar haar toe en ze is elke keer weer een stuk gegroeit. Erg leuk om te zien!

Braulio van Cyrina ben ik ook wezen bezichtigen en ik moet zeggen dat hij echt een verschrikkelijke leukerd is! Bovendien ook zeer mooi voor een jaarling, geld ook voor de merrie die zij te koop heeft staan. Helaas kon ik op de plek waar ik studeer geen geschikte plek voor hem vinden (vanwege hengst zijn) en heb ik toch wel met pijn in me hart nee moeten zeggen tegen Braulio.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 22:28

Ooh balen is dat hè, alleen maar omdat hij hengst is.. balen! Maar je hebt nu ook een super leuke ;)

Zag net op facebook dat een vriendin van me ook een Spanjaard gaat kopen, een of andere Honesto... Jaloers haha

pennie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:47

Ja hé. De foto's zijn gemaakt door een stal genootje. De friese merrie op de foto's is van haar.
Ik ben vreselijk blij met hem, ik moest aan het begin wel wennen aan zijn karakter omdat hij snel beledigd is maar daar wen je snel aan. Ik beloon hem nou veel meer als ie iets goed doet en dan doet ie alles voor me!
Als je hem op stal ziet staan dan is het net een pennie-pony van 1.63 cm, en als ie bereden wordt dan toont ie zich en kan ie prachtig lopen. In het bos is ie een braaf volgzaam paard die, als ie mag, vreselijk hard kan galopperen maar een stapritje ook niet erg vind. Heel veelzijdig dus.

Scarlatt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 22:49

Ja, moet ook eerlijk zeggen dat ik ervan gebaald heb hoor. Maar ben nu zeer blij met de pittige flinke tante die ik nu heb. Uiteindelijk is zij wel alles wat ik zocht!

Ik wens jou supper veel succes met je zoektocht. Er komt vast een enorme topper op je pad! ;)

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 22:58

Scarlatt schreef:
Ja, moet ook eerlijk zeggen dat ik ervan gebaald heb hoor. Maar ben nu zeer blij met de pittige flinke tante die ik nu heb. Uiteindelijk is zij wel alles wat ik zocht!

Ik wens jou supper veel succes met je zoektocht. Er komt vast een enorme topper op je pad! ;)

Dankje :) ben ook van plan om me niet gek te laten maken (dat probeer ik tenminste ;)) en er alle tijd en rust voor te nemen

Scarlatt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:06

Doe je hartstikke goed hoor ! Je moet er plek, tijd en geld voor hebben om het dier een juiste plek te bieden. Dus laat je inderdaad niet gek maken ;). Het is je eerste eigen paard (als ik het goed begreep) en dat blijft toch bijzonder!

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:18

Ah scarlatt, dan weet ik wie je bent! :) ik vond het ook jammer, want Braulio mocht jouw ook erg graag.

pennie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:19

Ik heb net even gekeken op Marktplaats en er staan leuke paarden op:

*knip*

maar je weet pas of het iets is als je er naartoe gaat en kennis maakt, Ik heb er veel van geleerd....

Niet te snel beslissen, als het juiste paard voorbij komt dan voel je dat, dan is daar de klik tussen jou er hem of haar.

Succes!
Laatst bijgewerkt door Akecheta op 02-07-12 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: *knip* = link naar 2 advertenties verwijderd.