Jonge hengsten voor HK 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:57

MariekeA schreef:
Welke Zhivago Natas??

Nee, ik bedoel natuurlijk die ZK die jij nu noemt..... :o foutje, sorry :D

Ze moeten een beetje rustig aan doen met dat Elegant bloed.....anders kan ik Guus wel thuis laten :D

SophievdV

Re: Jonge hengsten voor HK 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-12 12:58

Haha! Ze moeten eerst maar eens in Den Bosch zien te komen :P En daarna in Ermelo.

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:11

Eerst maar eens door de rontgenkeuring.

Haha Natas, dat dacht ik al. :D

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 23:34

Pletje123 schreef:
Stoffel, je zult het hier mee moeten doen :) de foto geeft een indruk en daar is het ook voor bedoeld ;) De beoordeling laten we aan de jury over, als hij er heen gaat :)

waarom doe je nu alweer zo geheimzinnig?

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 00:25

stoffel schreef:
Pletje123 schreef:
Stoffel, je zult het hier mee moeten doen :) de foto geeft een indruk en daar is het ook voor bedoeld ;) De beoordeling laten we aan de jury over, als hij er heen gaat :)

misschien omdat ze gewoon geen zin heeft om alles maar zo open op het net te zetten en liever eerst anderen laat kijken ? Ik snap haar keuze wel hoor, volgend jaar laat ik ook wel eerst een 'professional' naar de hengst kijken voor ik wat dan ook er verder publiceer op bokt. Komen soms van die vage verhalen van zo :P

Ben erg benieuwd PLetje :j Kom zeker kijken als hij aangeboden wordt ! Mag het met spandoek :D?

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-12 07:52

stoffel schreef:
Pletje123 schreef:

Geheimzinnig? Ik zeg gewoon hoe het zit. Toch typisch dat iemand die zelf zo anoniem blijft wel van anderen verlangt dat ze zich online helemaal bloot geven...:=

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 08:22

Moderatoropmerking:
Mensen, het is iedereen zijn recht om dingen privé te houden. Daar is niets geheimzinnigs aan. Respecteer dat.

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-12 16:08

Ja, ik wil me ook graag aanmelden voor deze forum. Met mijn twenter Wonderboy x Corland doe ik mee in december. Vandaag KWPN aan de telefoon gehad, maar helaas is de inschrijving pas vanaf eind oktober.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 14:39

Wanneer en waar zijn de eerste en tweede bezichtigingen?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:05

Nicole schreef:
Wanneer en waar zijn de eerste en tweede bezichtigingen?

Rijpaarden Den Bosch, Tuigpaarden en Gelderse Zwolle.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 15:25

Natasja, dat geldt voor de 2e bezichtiging :) wie waar en wanneer voor de 1e moet is nog niet bekend, ik heb zelf ook al gebeld met KWPN.

barlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 17:40

Pletje123 schreef:
Natasja, dat geldt voor de 2e bezichtiging :) wie waar en wanneer voor de 1e moet is nog niet bekend, ik heb zelf ook al gebeld met KWPN.

De eerste bezichtiging is volgens een medewerker van KWPN in Ermelo. Net als vorig jaar.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:19

Ja normaal was dacht ik ook de 1ste in ermelo.. We zullen zien :) ben benieuwd

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 20:40

De medewerker die ik sprak zei het niet te weten..:=

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:52

De eerste bezichtiging is naar mijn weten vrijwel altijd in ermelo.. Maar wanneer zou dit bekend zijn? Wanneer de inschrijvingen van start gaan denk ik?

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:08

ongelooflijk wat een hatelijke mensen hier in dit topic zeg! dat hier nog geen slotje op staat is mij een raadsel.
gewoon zoveel mensen die trots zijn op hun (soms zelfs eigen gefokte) hengst en die het ook nog eens goede papieren hebben en goede beweging/exterieur kraken jullie af. bang om zelf te vallen of wat is dit?
en vervolgens 1000x zeggen dat je niet bedoeld om iemand af te kraken maar het dubbel zo hard wel doen.
ongelooflijk respectloos. heel veel plezier met jullie fantastische geweldige hengsten. maar ik ben erg benieuwd welke van jullie zogenaamde topfokkers de hengsten wel door komen?
er zijn hier een aantal bokkers geweest die het door een professional wilde laten doen en die het oordeel laten geven. deze hebben jullie zo ontmoedigd dat ze het oordeel niet eens van een echte prof heb mogen horen.. wie weet had deze er wel wat in gezien.

heb nog nooit een van jullie namen gezien op de tv of als fokker/eigenaar/ruiter bij een bekende hengst laat staan een bekend paard. dus als je zo graag wilt oordelen, werk dan eerst jezelf omhoog.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 14:22

Jody, waar doel je precies op? Zoals jij dit topic omschrijft heb ik het niet ervaren..

Als iemand zijn hengst heel goed vindt, dan is hij/zij vrij om het dier aan te melden voor de HK. Als bokkers menen dat het dier niet apart genoeg is, dan is dat toch geen probleem? Je bevindt je hier op een openbaar forum en als je geen meningen wilt horen van onbekenden, dan zou ik gewoon weg blijven :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:26

Als je deelneemt aan een forum en hier informatie over een hengst neerzet dan kan daar commentaar op komen. Ook negatief commentaar. Dat iemand op grond van dat commentaar besluit om zijn hengst niet meer aan een hengstenhouder te tonen vindt ik jammer maar is wel eigen verantwoording. De motivatie is gegeven maar een eigenaar neemt zelf een besluit.

Het is hier duidelijk gezegt een goede gewenste afstamming verhoogd de kansen een niet goede minder gewenste afstamming verlaagd je kansen. Verlaagd,....is niet hetzelfde als kansloos.

Wij zijn de KWPN hengstenkeuringscomissie niet en wij kunnen het heel goed bij het foute eind hebben. Wat,...de hengstenkeuringscomissie heeft het zelfs wel eens fout!
Maar een eigenaar die zijn hengst ter keuring brengt zal zelf het allermeeste geloof in zijn hengst moeten hebben en niet al te snel door wat commentaar uit het veld geslagen moeten zijn.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:37

Ik snap niet waar je precies op doelt Jody :? Hier en daar lees ik goed onderbouwde meningen en adviezen, maar nergens haat of nijd hoor :n

Wat Natasja al zegt, verlagen is niet hetzelfde als kansloos, ook zijn wij geen hengstenkeuringscommissie. Als je al niet tegen het commentaar (ik noem het liever goedbedoeld advies of meningen) in dit topic kunt, dan kan het nog wel eens gaan tegenvallen op de keuring (uit eigen ervaring gesproken :P, mijn geweldige prachtige (vind ik) ruin heeft dit jaar ook niet het verwachte ster behaald (en terecht !!!!), je hebt nou eenmaal zelf vaak gewoon een andere kijk op je eigen fokproduct. Bevooroordeeld laten we het maar noemen, want je bent gewoon niet objectief genoeg meer vaak)

Ik lees juist erg veel dingen waar ik op kan gaan letten volgend jaar voor ik besluit die van ons naar de keuring te doen, en heb ook al hele fijne tips en ideeen mogen ontvangen, dus ik kan me echt absoluut niet vinden in je post

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:42

@ Jodyy93
Haat en nijd heeft sowieso geen zin. Er staat geen max. aantal hengsten dat wordt goed gekeurd. Het gaat om de kwaliteit van de hengsten. Als er in het topic 4 aangeboden worden, kunnen ze alle 4 goedgekeurd worden, dus kun je elkaar gewoon het beste wensen.

Wat niet wil zeggen dat je niet kritisch mag zijn.

Vind je reactie dus ook heel ongepast. Zoals gezegd is het een openbaar discussie topic, dus een mening van iemand is te verwachten. Ook als die minder positief is.

Je hoeft toch niet perse elkaar paarden leuk te vinden en elkaars hielen te likken alleen om een topic gezellig te houden?!
Ken genoeg mensen met Tinkers en Dravers (niet direct mijn type paarden) die ook anders over de paarden denken als ik en toch kan ik prima met ze door een deur.

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 18:03

het gaat mij er gewoon om niet om of die hengsten nou wel of niet goed zijn. maar hoe hatelijk jullie kunnen doen naar jullie mede-bokkers. inplaats van te zeggen van nou succes bij de hengstenhouder, want als jij gelijk het dan hoort zei of hij het dan wel... waarom zo ontmoedigend over andere daoen? die dus wel geloven in hun paard die zei iedere dag zien. ik geloof best dat er kritiek mag gegeven worden, en daar is het ook voor. maar doe niet zo neerhalend daar stoot ik me echt aan...

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 18:37

Hatelijk? Laat eens een voorbeeld zien dan?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:17

Er is hier niemand hatelijk. Wel realistisch. Er zijn hier veel mensen met ervaring, er zitten hier in dit topic juist veel mensen die het klappen van de zweep kennen. Lijkt me helemaal niet verkeerd. Er wordt niet gevloekt of gescholden, er worden onderbouwde meningen gegeven. Dat die niet in het straatje van een ontvanger passen ligt niet aan de verteller, maar aan de ontvanger (mits ze onderbouwd zijn, en dat zijn ze hier wel degelijk :) ).

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 19:29

Rinske schreef:
Er is hier niemand hatelijk. Wel realistisch. Er zijn hier veel mensen met ervaring, er zitten hier in dit topic juist veel mensen die het klappen van de zweep kennen. Lijkt me helemaal niet verkeerd. Er wordt niet gevloekt of gescholden, er worden onderbouwde meningen gegeven. Dat die niet in het straatje van een ontvanger passen ligt niet aan de verteller, maar aan de ontvanger (mits ze onderbouwd zijn, en dat zijn ze hier wel degelijk :) ).

_/-\o_ _/-\o_

Zoals ik al zei inderdaad, ik haal enorm veel tips en dergelijke uit het ''commentaar'' van de ervaren mensen hier, die ik volgend jaar weer mee kan nemen. Niets geen rot sfeer of iets dergelijks, wel realiteit :j

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 00:05

agh wat jullie willen had even topic doorgelezen en vond het nogal hard. maar als jullie jezelf ervarene willen noemen! goodluck...