veiling 22 okt 2011 wie gaat?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Re: veiling 22 okt 2011 wie gaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 14:24

Toch heb ik niet alleen pony's onder het zadel niet zuiver zien lopen :o Inderdaad een aardig aantal pony's zien trekken, gevoellig zien lopen, kreupelen in de bochten etc. En ook gewoon aan de hand...
Veterinair is absoluut belangrijk, maar dan moet het inderdaad wel goed gebeuren.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 15:41

Wat ik mij afvraag, wat is dam de reden dat er zoveel onzuiver tot kreupel meeliepen. Lijkt me toch sterk dat je zo je dier te koop aanbiedt?!?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 23:10

zitake schreef:
Wat ik mij afvraag, wat is dam de reden dat er zoveel onzuiver tot kreupel meeliepen. Lijkt me toch sterk dat je zo je dier te koop aanbiedt?!?

Kan ook spanning zijn, of heel recent bekapt. En een enkele loopt inderdaad beroerd.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 23:11

stijfheid door de reis mss. Bekappen heb je altijd zelf in de hand, ik doe het nooit in de laatste twee weken voor ze ergens heen moeten.

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 07:59

Ach , ben je weleens op het gemiddelde ponyconcours geweest?
Dan moet je ook niet heel kritisch kijken, er lopen veel pony's niet heel lekker door de wending.
En met vaste ruggen etc etc
Een atleet moet en kan je trainen.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 09:58

veel mensen halen pony's direkt van de trailer en die gaan zonder warming-up de baan in. Met stijve spieren beweegt niemand lekker. Ga maar eens naar de gemiddelde sportschool.

lv_sws

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 12:54

zitake schreef:

Heb ook nog even bij de vet. keuring staan kijken.
Veel te dikke sectie A-merrie met bemerking 'is onregelmatig' op het harde werd zonder verdere bemerking geveild.
Bij 'te dik' en 'onregelmatig' moet bij een vet. toch wel een belletje gaan rinkelen ? (Is in ieder geval reden om verder te onderzoeken.)

Vraag me af wat dan nog de waarde is van een vet. keuring.

Krijgt koper (kopie van) vet. keuring bij aankoop ?

regtur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:24

lv_sws@ dat bedoel ik nu ook. De meerwaarde van een veterinaire keuring is dat de a.s koper weet wat er aan schort, zo dat al het geval is. Nu gaan de meeste potentiele kopers er van uit dat de pony die ze kopen 100% is, want in voorgaande jaren werd er wel degelijk bijgezegd, wannneer er iets met een pony aan de hand was.
Ondanks alles blijft de veiling een heel leuk gebeuren. Ik zou niet graag zien dat het afgeschaft werd. Beetje meer PR misschien richting sport en buitenland.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 00:03

Komt er ook een lijst met de bedragen die geboden zijn op de Welsh-site?
Ik ben wel nieuwsgierig.