Merriekeuring KWPN 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ullaatje

Re: Merriekeuring KWPN 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 20:28

Ohw een lijntje spannen is een goed idee ja.
En een omdraaier is wel lastig

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 08:18

Ik longeer ook eerst los maar na hooguit een week kennen ze dar al zo goed dat er wel een lijn aan kan. Daarnaast doe ik de touwtjes wel meteen aan het bit ( laat ze eerst wat dagen aan het bit wennen natuurlijk) maar begin wel met de touwtjes er los aan en dan per dag iiietss strakker. Gaat eigenlijk altijd goed :) maar dat is denk vooral omdat de druk heeel langzaam en geleidelijk opgevoerd word

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 08:49

ullaatje schreef:
Ohw een lijntje spannen is een goed idee ja.
En een omdraaier is wel lastig

Wij doen het met zulke paarden altijd samen iemand die even meeloopt apart met de longeerzweep ... Dan is dat zo over :D Maar wat zijn jullie al druk .. Die van mij is nog teddybeertje aan het zijn en de afgelopen weken 3 keer op de trailer heen en weer wei geweest ... dat vond ik al een hele leerzame les voor haar :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:10

ik longeer nu nog niet hoor ;) zeg alleen hoe ik het normaal doe met de jonkies (doe fulltime zadelmak maken)
die van mij mag ook nog even puppie zijn :D

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:38

Die van mij staat ook nog puppie te spelen. Is wel goed in de hand dus dat scheelt veel.
Wat voor bitje doen jullie de jonkies voor het eerst in? Gewoon een enkelgebroken bustrensje?

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 09:39

essiesilly schreef:
ik longeer nu nog niet hoor ;) zeg alleen hoe ik het normaal doe met de jonkies (doe fulltime zadelmak maken)
die van mij mag ook nog even puppie zijn :D

Was ook bedoeld voor de mensen die al longeren :D Ook niet verkeerd bedoeld trouwens ;) ieder doet het op zijn eigen manier en het ene paard is het andere niet ! :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 10:01

:D is ook zo, ieder z n eigen manier en lijkt me dat je niet nu tot de zomer volop longeert :P
ik heb een dubbel gebroken bit frenka maar op m n werk hebben we idd gewoon een enkel gebroken :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:12

Ik ben ook niet begonnen hoor, over 2 maandjes denk ik. :)
Ik heb altijd een enkelgebroken aurigan watertrens, daar begin ik mee en daar blijven ze ook op.
En idd met een weekje weten ze wel hoe ze los die rondjes moeten lopen dus dan kan het lijntje eraan. En ik heb niemand die me kan helpen dus als je alleen bent moet je problemen zien te voorkomen. Zoals ik al aangaf heb ik 1 x een watervlugge omdraaier gehad waar ik stapelgek van werd. Dat probeer ik nu een beetje te voorkomen door ze eerst te leren gewoon los rondjes te lopen.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:35

Ik heb haar vorige week een keer gelongeerd, aan het halstertje en voor het eerst peeskapjes om gedaan. Gewoon even kijken hoe ze reageert. Ze is in ieder geval niet bang, ze bleef super rustig en vond het allemaal prima. Dus dat was wel positief. Denk dat we dit weekend nog een keer zo doen, en dan misschien een keer een hoofdstelletje in doen. Heb ook nog niet met de trailer geoefend, dat moet binnenkort ook maar eens gaan gebeuren. Ik heb gelukkig een vriend die goed met paarden is, ze zijn bij hem altijd direct rustig en vertrouwd, en hij is sterk genoeg om ze te houden als ze een keer een sprintje trekken. Dat geeft mij ook wel vertrouwen :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 11:58

die van mij heeft wel een dekentje op en kent de trailer ook al, als veulen veel mee geweest en pas geleden ook nog een keer liep ze er zo op en af :)
net wat foto tjes gemaakt
2.5 jaar en ong 1.73m rousseau x lauries crusadorxx
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

staat niet echt heel mooi voor een standfoto ;) maar zo hebben jullie iedergeval een idee hoe ze er nu uit ziet :D

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:01

Wat een reus zeg, de mijne was een maandje geleden 1.65m. Heb ook pas foto's gemaakt.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:02

haha echt he, ach als je kareltje gewend bent is dit niks :P en ze lijkt gelukkig wat stil te staan nu :)

o leuk, plaats ze hier even! (of heb je dat al gedaan en heb ik ze gemist :o ) maar 1.65 is een hele mooie maat! wou dat deze iets kleiner was maar ja haha

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:02

Afbeelding

Zizi Top x Solitair

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:04

zit mooi strak in dr haartjes Essie en wat een benen zitten daar onder. Dr komt geen einde aan!
De mijne is ook ongeveer 1.65 denk ik, heb dr niet meer gemeten.

Jord; leuke Zizi Top, die groeit zo te zien ook nog wel een stukkie

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:06

idd jord ziet eruit of ze nog wel een stukje gaat groeien! :) ziet er goed uit op der lijf
haha nou als haar fokkerijcariere niks word kan ze nog catwalk model worden dan haha

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:10

Mooie paardjes zie ik voorbij komen, ik ben de mijne nog niet aan 't longeren. Die mag nog even puppy zijn. Ze is wel bekend met longeren. Volgende week gaat ze van de wei over naar een stal, zodat ze de winter savonds binnen staat, daar is ook n bak dus kan ik langzaamaan beginnen met longeren etc.

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:13

Van die van mij plaats ik in April wel weer foto`s :+ daar zit iets meer haar op als die van jullie maar is wel al erg groot 168/169 cm en al erg af zit goed in het vlees en oogt volwassen vind ik zelf had haar wel iets hoogbeniger willen zien :)
Edit :D
Een penny plaatje inmiddels zijn wel de manen kort en de plukken uit haar oren :D
Afbeelding

Mooie Estee Jord maar dat zeg ik heel vaak :D

Essie die van jou is zeker groot en een mooi vachtje ben benieuwd hoe ze eruit ziet volgend voorjaar !!
Laatst bijgewerkt door elllis op 25-11-11 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 12:18

Zo, even bijgelezen.

Essie, mooi dier hoor en inderdaad: wat een joekel!

Esprit zal iets groter zijn dan die van Jord. Zal eens meten vanmiddag.

Ik heb die van mij al wel eens los in de roundpen gehad en ook met de longe er aan (aan halster). Maar nog niet bijgezet ofzo. Verder aan de hand wel alvast geleerd netjes mee te lopen, stapje terug, stapje zijwaarts, zo een beetje spelenderwijs aan de gang. Ze kent dekens en dekensingel, gaat prima. Trailer kent ze ook goed.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 13:29

Wat een joekel zeg. Ze is nog wat schraal vind ik. Maar goed, ik heb ze altijd te dik dus ja.. :o

Emma is een heel ander type. Zal eens wat nieuwe foto's maken binnenkort.

KOLONIST

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:14

Suzanne F. schreef:
Wat een joekel zeg. Ze is nog wat schraal vind ik. Maar goed, ik heb ze altijd te dik dus ja.. :o

Emma is een heel ander type. Zal eens wat nieuwe foto's maken binnenkort.

Als je een keertje tijd hebt moet je eens naar mijn website surfen http://www.utopia-merksplas.be en doorscrollen naar Ebony S. Ze lijkt als twee druppels op jouw WYNTON.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 16:36

KOLONIST schreef:
Als je een keertje tijd hebt moet je eens naar mijn website surfen http://www.utopia-merksplas.be en doorscrollen naar Ebony S. Ze lijkt als twee druppels op jouw WYNTON.

Wat leuk zeg! Ze hebben inderdaad veel van elkaar weg!! Wat leuk ook dat die van jou terug gaat op Vottie. Ik heb ook een paard gehad uit die stam, teruggaand op Nannet en dus Vottie. Maar dan niet via Vunette maar via Unette (v. Cadmus xx).

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 17:43

Essie wat een vriendelijke uitstraling heeft jou reus.
Dat schrale komt wel goed.

Jord is de foto nou zo scheef genomen?
Anders is ze achter wel heel zwaar overbouwd.
Wel een supermooi kleurtje.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:58

@ suzanne, ja ach ze is nog niet TE dun :) vind t vooral bij die grotes wel beter als ze niet te zwaar zijn en bij deze zie je net de ribben dus das goed :) maar mag wel weer iets meer eten :)

@ ullaatje, is ze ook! echt zo n lief vriendelijk paard <3 helemaal gek van :)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:41

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 19:48

das een flinke! :D
enne, ook een vosje *\o/* jeeh haha