stermerries t.o.v. geboren merrieveulens 2000

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 15:13

zoals de Aristos Anna?

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 15:15

CGJ12"]
[quote="Kendra schreef:
Hoe is het trouwens met jouzelf gegaan, CGJ12, gaan we met een fanclub naar Ermelo, of kunnen we thuisblijven?

Aha. iemand is wakker.
Je mag komen (oh, wat een eer allemaal), maar niet voor die van mij.... (voor mij komen heeft al helemaal geen zin)

Gewikt, gewogen en te licht bevonden.
Ze mag het over 3 jaar weer proberen zei Jaques. Als ze goed op zichzelf past is het volgens Jaques niet uit te sluiten dat ze over 3 jaar alsnog Miss Drenthe wordt.........
Hoop doet leven
[/quote]

Lag dit nu aan jury of is het paard werkelijk zo hopeloos? Over drie jaar is haar skelet namelijk niets veranderd en zal ze ook geen millimeter veranderen in de bewegingsafloop. Hooguit kan ze er wat getrainder en volwassener uitzien. Maar dat doet geen afbreuk aan de kwaliteit. En daar had Jaques toch doorheen moeten kijken, want die kan je, om je eigen woorden te gebruiken, precies uitleggen hoe het lijkt?
Of heeft hij nu wel gezien wat er stond?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 15:23

Nee anna,

Het fokbeleid en de fokvisie is aan verandering onderhevig. Over 3 jaar is het ideale paard iets anders dan nu gewenst is. Da's dynamisch.

Ze is het fokbeleid gewoon 3 jaar vooruit............

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 15:24

maarre........Anna........
Was jij gisteren niet in Exloo? Ik meende je nog te hebben gezien?

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 15:29

CGJ12 schreef:
Nee anna,

Het fokbeleid en de fokvisie is aan verandering onderhevig. Over 3 jaar is het ideale paard iets anders dan nu gewenst is. Da's dynamisch.

Jacques loopt dus wat achter. En ik maar denken dat de fokkerij vooruit kijken is.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 15:30

CGJ12 schreef:
maarre........Anna........
Was jij gisteren niet in Exloo? Ik meende je nog te hebben gezien?

Exloo is mij nog iets te ver

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 15:38

Volgens mijn bron geef jij je nog wel eens uit voor iemand die in Drenthe woont!

Niet goed geinformeerd dus.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 15:40

CGJ12 schreef:
Nee anna,

Ideaal is, volgens van Dale, volmaakt. Volmaakt kun je maar een keer zijn. Hoe ziet het ideale paard er over drie jaar dan uit? Tweede vraag: waar ontleen je die visie aan?

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 15:41

CGJ12 schreef:
Volgens mijn bron geef jij je nog wel eens uit voor iemand die in Drenthe woont!

Niet goed geinformeerd dus.

Verkeerde bron

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 15:55

Anna42 schreef:

Ideaal is, volgens van Dale, volmaakt. Volmaakt kun je maar een keer zijn. Hoe ziet het ideale paard er over drie jaar dan uit? Tweede vraag: waar ontleen je die visie aan?

Het ideale paard over 3 jaar? Je had haar gisteren kunnen zien Haha! Knipoog

maareh,...... je bent nu wel erg filosofisch aan het worden. Voor dit puriteinse niveau ben ik echt geen discussiepartner voor je. Je schat me te hoog in denk ik....... Knipoog

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:14

CGJ12"]
[quote="Anna42 schreef:

Het ideale paard over 3 jaar? Je had haar gisteren kunnen zien Haha! Knipoog

maareh,...... je bent nu wel erg filosofisch aan het worden. Voor dit puriteinse niveau ben ik echt geen discussiepartner voor je. Je schat me te hoog in denk ik....... Knipoog
[/quote]

Daarom juist. Ik heb haar niet gezien en wellicht zijn er veel meer mensen met mij die ook niet Exllo zijn geweest. Ik zou graag eerst antwoord willen hebben op de gestelde vragen naar aanleiding van de door jou geponeerde voorspellingen. Eerder kan ik er niet over discussieren. Iemand met visie en met zulke heldere toekomstverwachtingen kan ik nooit hoog genoeg inschatten. Vandaar de vragen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 16:33

Anna42 schreef:
....... Ik heb haar niet gezien en wellicht zijn er veel meer mensen met mij die ook niet Exllo zijn geweest.
Ik zou graag eerst antwoord willen hebben op de gestelde vragen naar aanleiding van de door jou geponeerde voorspellingen.
Eerder kan ik er niet over discussieren.
Iemand met visie en met zulke heldere toekomstverwachtingen kan ik nooit hoog genoeg inschatten.
Vandaar de vragen.

Kijk naar de camera Anna.....you're on candid camera!

Je gaat toch niet serieus in op uitlatingen die met een Haha! of een Knipoog worden afgesloten.........

hahahaha

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 16:53

CGJ12 schreef:
Nee anna,

Dit stukje is zonder camera en dat neem ik wel serieus. Vandaar opnieuw mijn vragen.

Jaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 17:25

Citaat:
[quote="CGJ12
Kijk naar de camera Anna.....you're on candid camera!

Je gaat toch niet serieus in op uitlatingen die met een Haha! of een Knipoog worden afgesloten.........

hahahaha

Ik mag het over 3 jaar weer proberen zei Jaques. Als ze goed op zichzelf past is het volgens Jaques niet uit te sluiten dat ze over 3 jaar alsnog Miss Drenthe wordt.........

[/quote]

Volgens mij staat ze op dit moment in het vierkants model en heeft Jaques de vooruitziende blik Schijnheilig

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-03 17:30

Jaly schreef:
Volgens mij staat ze op dit moment in het vierkants model en heeft Jaques de vooruitziende blik Schijnheilig

Verkerk: "zeer mooi langgelijnd rijtypische Jazzl met zeer aansprekende schoft-halspartij. Veel rasuitstralling en beste ontwikkeling. Sterk en hard fundament."

Dat was het zo ongeveer. Niks bij verzonnen, niks weggelaten. Vergeet niet dat de CK in Drenthe alleen openstaat voor de kopgroep 1e premie veulens van de LK......

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 17:35

Nou, daar heeft ze al een punt binnen als het een Jazz met aansprekende hals/schoftpartij is.

Jaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 18:22

CGJ12"]
[quote="Jaly schreef:

Verkerk: "zeer mooi langgelijnd rijtypische Jazzl met zeer aansprekende schoft-halspartij. Veel rasuitstralling en beste ontwikkeling. Sterk en hard fundament."

Dat was het zo ongeveer. Niks bij verzonnen, niks weggelaten. Vergeet niet dat de CK in Drenthe alleen openstaat voor de kopgroep 1e premie veulens van de LK......
[/quote]

Dank je dat is een keer duidelijk.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 03:05

CGJ12"]
[quote="Jaly schreef:

[/quote]

Zou het dan toch aan dat te lange voorbeen hebben gelegen? Want dan kun je alles, behalve van Verkerk zeggen dat hij niet op zijn netvlies heeft staan, hoe geweldig ritmitsch het vlaggeschip van de KWPN Ferro kan bewegen. Verkerk weet donders goed dat die verheven en goed gebalanceerde lichtheid van die perfekt gecadanseerde bewegingen in alle, met de nadruk op alle, onderdelen van de GP, ergens vandaan moet komen. Zou Verkerk niet denken, als hij Ferro en Jazz van zijn netvlies plukt, dat een hengst misschien op stand wel veel stermeriesmet kan leveren, maar dat onder het zadel dezelfde of meer dynamiek getoond moet worden zoals aan de hand gescoord werd. Waarom keur je anders RIJpaarden". De bovenstaande verbale beoordeling verteld hij bijna standaard bij paard. Over het voorbeen veteld hij wijselijk niets. Diplomatiek zegt hij:" Kom over drie jaar nog maar eens terug". Tegelijkertijd maakt hij een fokker blij. De fokker houdt hoop en denkt: hoop doet leven. Even hypotetisch. Stel dat jouw paard CGJ12 een te lang voorbeen heeft. In die drie jaar hoopt Verkerk dat ze achter nog een beetje groeit. Dat kon het evenwicht van de massa en daarbij de beweging wellicht gunstig beinvloeden. Nu begrijp ik ook pas CGJ12 waarom je zei:"Dat Verkerk je haarfijn kon uitleggen, hoe het lijkt". Verkerk houdt de verdere nonverbale beoordeling mooi voor zich. Stel dat hij gezegd zou hebben: Dat paard heeft een te lang voorbeen. De fokker weet dan, dat komt nooit meer goed. Maar Verkerk zegt mooi niks. Hij denkt over drie jaar, kan het best anders lijken. Hij heeft dus die voortuiziende blik. Verkerk weet dat een fokkerij dynamisch moet zijn en dat vergt fokkerijvisie. Die visie toont hij prompt aan de fokkers. Een te lang voorbeen slipt erbij Verkerk niet meer door. Ik heb weleens lichtelijk getwijfeld aan de deskundigheid van Verkerk. Maar die is, met deze heldere beoordeling en de achterliggende gedachte van Verkerk, mooi weggenomen.. Hij verdient het dus niet meer, dat er nog op hem gekankerd wordt. Zoals je nog wel eens langs ring kon beluisteren" Sorry CGJ12 dat ik om meer details vroeg. Ik had, net als Verkerk, beter op moeten letten.
Afbeelding

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 09:21

Je denkt toch niet serieus dat Verkerk heeft gezegd dat ik over 3 jaar terug mag komen.?.....die man heeft echt wel wat zinnigers te melden hoor.

En de mensen die in Exloo aanwezig waren zullen kunnen beamen dat hij ALLE (werkelijk ALLE) merries uitvoerig beschreef en daarbij juist NIET in cliches viel.
Ja......en dat verraste mij ook. Meestal blijft het bij cliches zoals: ......."de andere merries hadden onvoldoende beweging".
In GEEN GEVAL. Alle merries werden keurig uitgeplozen met de microfoon.

Oh ja.......dat lange voorbeen heeft mijn kleine puk echt niet op het moment. Dik 4 maand oud en dus overbouwd......... 138.5 op de schoft / 139 op de croupe.

Maar Anna, je bent nogal overtuigd van je gelijk. Da's jouw goed recht.
Maar wellicht zou jij je ook een beetje meer bloot kunnen geven. Ik heb werkelijk geen idee tegen wie ik het hier heb. Een beetje laf niet? Wellicht dat je me in de praktijk eens wat paarden kunt laten zien, zoals je ze zelf het liefst ziet.
Ik heb hier mijn veulen "prijsgegeven" en daarmee anonimiteit.
Als je wilt dat ik je hier verder serieus neem is verdere actie aan jou.......

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:04

CGJ12 schreef:
Maar wellicht zou jij je ook een beetje meer bloot kunnen geven. Ik heb werkelijk geen idee tegen wie ik het hier heb. Een beetje laf niet? Wellicht dat je me in de praktijk eens wat paarden kunt laten zien, zoals je ze zelf het liefst ziet.
.......

Dat is al meerdere malen aan anna gevraagd, maar het is veel makkelijker om kritiek te geven op andermans paarden en ondertussen te beweren precies te weten hoe de fokkerij werkt/welke genen je moet combineren en hoe iedereen bij het kwpn daar geen kaas van gegeten heeft.

Maar ja, als ze het zo goed weet hoe het moet, zijn de verwachtingingen voor haar fokproducten natuurlijk wel erg hoog gespannen!

Prachtig functioneel skelet, mooi lendenmechanisme, veel aanleg voor passage piaffe!!

Tja en dan is het wel lekker veilig (en laf) om niets bloot te geven!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 10:25

Zo is ze vast niet.......
.....en ik reken niemand af op eigen fokproducten. Da's te gemakkelijk.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 10:28

CGJ12 schreef:
Je denkt toch niet serieus dat Verkerk heeft gezegd dat ik over 3 jaar terug mag komen.?.....die man heeft echt wel wat zinnigers te melden hoor.

En de mensen die in Exloo aanwezig waren zullen kunnen beamen dat hij ALLE (werkelijk ALLE) merries uitvoerig beschreef en daarbij juist NIET in cliches viel.
Ja......en dat verraste mij ook. Meestal blijft het bij cliches zoals: ......."de andere merries hadden onvoldoende beweging".
In GEEN GEVAL. Alle merries werden keurig uitgeplozen met de microfoon.

Oh ja.......dat lange voorbeen heeft mijn kleine puk echt niet op het moment. Dik 4 maand oud en dus overbouwd......... 138.5 op de schoft / 139 op de croupe.

Ik heb hier mijn veulen "prijsgegeven" en daarmee anonimiteit.
Als je wilt dat ik je hier verder serieus neem is verdere actie aan jou.......

Ik geef al langer mijn anonimiteit bloot. Overigens waarom zou ik overtuigd zijn van mijn gelijk. Er zijn toch wel mensen die daar toch wel ietjes anders overdenken. Daar ga ik dan weer over denken. Ik probeer alleen theorie en praktijk naast elkaar neer te leggen. Want je zult toch met me eens zijn, daar moeten niet al te veel gaten tussen zitten. Lees en zie verder, niet hoe ik denk, maar waarom een paard zo hoort te bewegen. Om zo te kunnen bewegen, zijn een aantal primiaire voorwaarden in de bouw van het paard noodzakelijk. Ook daar doe ik bepaald niet anoniem over en geef ik, net als jij, nauwkeurig prijs hoe en waarom ik er zo over denk. Ik neem iedereen serieus en daar blijf jij ook onder vallen.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-03 10:40

......maar ik zou zo graag willen weten welke paarden jij eventueel op een keuring hebt gehad. Welke keuring dan ook (KWPN/ NRPS/ AES / EASP / ES/ NES etc). Dan kan ik je beter plaatsen!

En je zegt theorie aan praktijk te willen koppelen, maar een beetje wetenschapper weet al van te voren dat dit nooit gaat lukken. De voorwaarden scheppende omstandigheden zijn niet constant genoeg om hier gedeatailleerd uitsluitsel over te kunnen geven. Da's echt vergeefse moeite.
fokkerij is duidelijkeen praktische aangelegenheid, Die je kunt PROBEREN in een theorie te vatten, maar dat dit niet meevalt weet je van te voren.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 11:22

Samsam"]
[quote="CGJ12 schreef:
.......

Dat is al meerdere malen aan anna gevraagd, maar het is veel makkelijker om kritiek te geven op andermans paarden en ondertussen te beweren precies te weten hoe de fokkerij werkt/welke genen je moet combineren en hoe iedereen bij het kwpn daar geen kaas van gegeten heeft.

Maar ja, als ze het zo goed weet hoe het moet, zijn de verwachtingingen voor haar fokproducten natuurlijk wel erg hoog gespannen!

Prachtig functioneel skelet, mooi lendenmechanisme, veel aanleg voor passage piaffe!!

Tja en dan is het wel lekker veilig (en laf) om niets bloot te geven!
[/quote]

Sammy, dit is niet helemaal de juiste volgorde. Alleerst werd mij beslist niet gevraagd wie ik ben. Ik werd gelijk uitgemaakt voor een zekere Troef. Ik werd er nota bene zelfs van beschuldigd foto's te misbruiken waar ik part noch deel aan heb. Van Troef moesten blijkbaar een aantal mensen niet al te veel hebben. Pagina's lang hebben een aantal mensen geprobeerd elkaar en anderen ervan te overtuigen dat Troef en, dus ik, niet deugde. Wat kan jou het schelen als iemand op voorhand al niet deugt, wie die persoon dan werkelijk is. Wat maakt dat nog uit? Ik zou het verder op prijs stellen dat je me geen woorden meer in de mond legt, die ik niet gebezigd heb. Ik uit geen ongefundeerde kritiek op andermans paarden en beweer niet dat men er bij het KWPN geen kaas van gegeten heeft.
Waarom zou ik? Het staat voorts iedereen vrij om datgene wat ik beweer te weerleggen. Want daar ik denk weer zorgvuldig over na. Wat is er mis met een functioneel skelet, mooi lendenmechanisme, veel aanleg voor passage en piaffe?
Dit forum is een dicussie over paarden niet over personen. Binnen dat kader geef mij ik volledig bloot. Het staat iedereen vrij om daar een eigen mening over te hebben. Ik probeer mijn mening gefundeerd en onderbouwd toe te lichten. Over wat jij laf en veilig noemt, heb ik een geheel andere mening. Ik maak op het gebied van paarden en mensen geen laffe opmerkingen om vervolgens in een veilige anonimiteit verscholen te blijven.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-03 11:44

Haha! Haha! Haha! Gaan we weer!!!!

Dit was het topic over stermerries.
Een aantal opmerkingen hoort weer bij het andere topic over skelet etc.