Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Suelza schreef:eldango schreef:Heb daar tegen ook een bruin paard van 8jr. Super braaf. Z2 lopen met winst en kon het 1 en ander van Grand Prix.
Deze had een ocd (ingegroeit) maar klinisch 100%.
Daar kregen ze 2500,- voor en dan waren kosten keuring en hoefsmid voor de verkoper.
Dat vind ik nog pittig geld voor een paard met een ocd. Een paard met ocd is voor mijn waardeloos, want ermee fokken is alles behalve wenselijk en het is maar de vraag in hoeverre het paard er geen last van gaat krijgen. Het kan 20 jaar goed gaan, maar je kunt ook met 2 jaar in de dikke ellende zitten.
En dat ie eea van GP kent, tja, daar loop ik dan weer niet warm voor. Ik leer bijna al mijn paarden de piaffe aan en 1 beheerst inmiddels ook de passage, maar vooralsnog heb ik daar nog geen loterijbedragen voor geboden gekregen hoorDaar komt bij dat het enkel oefeningen zijn ten behoeve van de gymnastisering van het paard (stretching van o.a. de lange rugspier) en zeer goed te gebruiken voor paarden die strak in de bovenlijn zitten om dit losser te maken (mits goed uitgevoerd).
En daarbij, ga naar een stal waar men spanjaarden verkoopt en je ziet niet anders als piafferende paardenDat een paard piaffe/passage/pirouettes etc. beheerst, is voor mij net zo waardevol/waardeloos als een paard wat losse hindernissen van 1.60m springt. Dat het paard dat kan, wilt mij niet zeggen dat dit paard een internationaal 1.60 concours aankan.
Maar goed, misschien ben ik ook wel gewoon te nuchter om nog in sprookjes te geloven
MelodyT schreef:Carla onderzoek wil niet altijd zeggen dat hij er geen last van gaat krijgen.Stel hij krijgt er wel last van dan zit jij met de problemen voor dat geld!
En waarom niet vergelijken met spanjaarden?
Suelza schreef:misschien ben ik ook wel gewoon te nuchter om nog in sprookjes te geloven
Quir schreef:Zet een juiste ruiter op een Belgisch trekpaard en nog weet ik zeker dat die geen GP proef neer kan zetten.
Daar zijn deze paarden niet op gebouwd, niet op gefokt en dus ook niet voor dit gebruiksdoel geschikt.
Toevallig zei Johan Hamminga dit gister zo mooi bij de arabisch volbloed. Een arabier is gefokt om hard te gaan, dus deze kan niet voldoen aan het "ideaal" plaatje voor een dressuur pony (cq paard).
Vond Sagrant inderdaad wel apart om te zien, vooral de man die de hengst voor brengt!
Quir schreef:Vond Sagrant inderdaad wel apart om te zien, vooral de man die de hengst voor brengt!
Quir schreef:nou nee. Voor mij niet.
Quir schreef:Haha letterlijk los laten ja. Beest vond het helemaal geweldig.
Bij het AVS worden alle hengsten zo voorgebracht, vind het wel iets hebben.
Citaat:Als het doel hetzelfde is dan kun je net zo goed 1 stamboek maken met alle rassen!
petraaken schreef:En petje af voor Jana Freund die uit het verrre Duitsland kwam om de hengst onder het zadel voor te stellen.
eldango schreef:manzano schreef:Ik had 2 van die toegangsbonnen van internet geprint en daarmee hebben we geen lootjes gekregen. Dat vond ik vooral érg jammer!
Dat is de beloning van het lid/fan zijn van het Nrps
manzano schreef:Ik had 2 van die toegangsbonnen van internet geprint en daarmee hebben we geen lootjes gekregen. Dat vond ik vooral érg jammer!
Neonlight schreef:Had je weer een dekking gewonnen Rianneke?