Bloedlijnen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Paintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 15:33

Pipo schreef:
Er word over een foto gepraat, en niets scheef gezet!! Jij voelt je persoonlijk aangevallen, en niet iets anders.

Pffff, gaan we nou weer op die toer?
Korte tenen zeg Frusty
Ik heb mijn zegje gedaan

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-03 18:37

Gail schreef:
Een volbloed heeft vaak een langere achterhand waardoor ook al automatisch het gewicht meer naar voren wordt verplaatst en als je een paard meer wil laten 'dragen' is zijn lijf in bovenbeschreven geval daar minder makkelijk toe in staat dan een paard dat van nature/bouw meer opwaarts gericht loopt.

Asjeblieft NIET WEER OF NOG MEER TROEF!!! Slapen

Je bent het blijkbaar wél eens met Anna Haha!

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 08:27

Pipo schreef:
Er word over een foto gepraat, en niets scheef gezet!! Jij voelt je persoonlijk aangevallen, en niet iets anders.

Dat snap ik niet. Het is toch niet Paintje haar paard, dus waarom zou ze zich persoonlijk aangevallen moeten voelen als ik dat al niet doe?? Mensen kunnen zoveel over mijn paarden zeggen, zolang IK maar weet hoe het werkelijk in elkaar zit EN IK tevreden ben met mijn beestjes en dat ben ik Vingers aflikken. Het is lief van Paintje dat ze het voor mijn beestje opneemt, die moeite getroost ik me niet op Bokt, waarom zou ik?
Ik wil het alleen voor de Volbloeden in het algemeen opnemen, aangezien die zeer onverdiend vaak op zo'n negatieve wijze worden belicht, in mijn ogen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 12:41

Himyar"]
[quote="Pipo schreef:

Dat snap ik niet. Het is toch niet Paintje haar paard, dus waarom zou ze zich persoonlijk aangevallen moeten voelen als ik dat al niet doe?? Mensen kunnen zoveel over mijn paarden zeggen, zolang IK maar weet hoe het werkelijk in elkaar zit EN IK tevreden ben met mijn beestjes en dat ben ik Vingers aflikken. Het is lief van Paintje dat ze het voor mijn beestje opneemt, die moeite getroost ik me niet op Bokt, waarom zou ik?
Ik wil het alleen voor de Volbloeden in het algemeen opnemen, aangezien die zeer onverdiend vaak op zo'n negatieve wijze worden belicht, in mijn ogen.
[/quote]

Himyar,

Het gaat niet om het paard, het ging alleen om de foto of die dragend of niet was. Daarop is geantwoord. Dat het dier een hardstikke leuk beest is dat breng ik niet eens in twijfel.

Daarnaast ben ik ook voor een scheutje bloed in een paard!

Himyar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 13:38

Pipo schreef:

Daarnaast ben ik ook voor een scheutje bloed in een paard!

En reken maar dat die paarden met Volbloed over het algemeen kunnen lopen als een tierelier, super atletisch zijn, zeer werklustig, bloed mooi Knipoog Haha! EN dat ze super veelzijdig zijn *LOL* ! Daar ben ik van overtuigd .

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 18:56

Jammer dat Anna geen antwoord meer geeft op de gestelde vragen. Want nu gaat het toch wel redelijk off topic.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 23:00

chantal1 schreef:
Jammer dat Anna geen antwoord meer geeft op de gestelde vragen. Want nu gaat het toch wel redelijk off topic.

Tja heel raar, zou arme anna ontmaskerd zijn?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 23:12

Nou jammer Verward

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 06:50

Ze zal misschien op vakantie zijn???

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 09:10

Jan_VT schreef:
Ze zal misschien op vakantie zijn???

Nope, zie haar of hem nog regelmatig meelezen in het topic FA. Misschien heeft hij of zij geen antwoord op de vragen en komt ze terug van haar of zijn theorie.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 13:09

Waarom hebben Engelse Volbloeds geen lendenmechanisme en waarom is het skelet van het Engels Volbloed (raceskelet) niet geschikt voor de rijpaardenfokkerij?
Heeft dit inderdaad met het verkeerde zwaartepunt te maken en ligt het zwaartepunt van het huidige Nederlandse rijpaard(door de invloed van veel Engels Volbloed) veel te ver naar achteren.
Waarom kunnen paarden met een goed dragend skelet altijd goed bewegen en altijd goed springen? Waarom hebben deze paarden altijd Arabische/Shagya ouders in hun pedigree?
Hoe werkt de erfelijkheid via welke genen en hoe moeten die aansluiten?
( als je dit nog herkent? komt van anna op 1e blz van dit topic Haha! )

misschien héél simpel: als je ver genoeg teruggaat kom je wel bij arabisch bloed uit. (het is het oudste ras dus,.....)

dus onze nederlandse warmbloeden die het momenteel zo goed doen in de sport, der zit allemààl volbloed in , (want anders waren ze niet warmbloed)

en of het nou om arabisch of engels volbloed gaat, zonder engels volbloed derin weet ik weinig warmbloeden presteren ze.

de vraag is: is die scheut arabisch bloed wel echt nodig? wie zal het zeggen, als je ver genoeg teruggaat denk ik da je ALTIJD terugkomt bij de arabier, niet?

fokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 13:24

Voor mij heb je gelijk hoor kattebeest
Alleen is Anna nog aan het nadenken over de vraag van Joop (vorige blz)
en zonder Anna zitten de meeste wel min of meer op een lijn Schijnheilig

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 14:16

ik ga dat eens bekijken wat joop zei.
denk ik ook Schijnheilig

(en als de bokkers niet eens zijn, discussiëren ze maar he, dan leren we nog steeds bij, da's ons doel toch?)

en volbloeden kunnen nou ook nie meedraaien?

stravinsky:
Afbeelding
roven:
Afbeelding
painters row
Afbeelding

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 18:17

Er zijn idd redelijk wat volbloeden die mee kunnen draaien maar dat zijn meestal niet de volbloeden die uitmuntend presteerden op de baan en ze staan in het rijpaardsmodel, daar worden ze ook op geselecteerd.

Verder hou ik van de volbloeden hoor, begrijp me niet verkeerd, we hebben er zelf een aantal in ons bezit gehad en mee gefokt. Ook hou ik van volbloed in de warmbloeden maar van het (bekende Arabische bloed) ben ik zeker niet vis. Zoals ik al eerder heb gezegd; het is de combi van.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 18:38

jep, de combi.

en om dressuur te rijden of te springen zou ik zo eentje als roven of stravinsky best willen rijden.

maar om me op een arabisch volboed in de dressuurbaan te zien rijden?
ze zijn me al iets te klein,
ik vind hun bouw allesbehalve aantrekkelijk,
nee dan pas ik!

maar t'bloed mag best in ons rijpaarden zitten!

chantal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 18:43

Daar gaat het toch ook over, dat bloed in onze rijpaarden. Niet of je op een Arabisch volbloed de dressuurpiste door rijdt.

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 19:01

jep,

genoeg waardevol bloed in de aderen van onze paarden.
en amurath kan daar best bij horen.

maar denk dat anna het hier beu is of laat ze nog iets horen?

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 00:57

Ik denk eerder dat ze bij dat internetcafé er ook achter zijn gekomen dat "Anna42" niet helemaal spoort...
"Gaat u volgende keer maar ergens anders internetten".

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 08:33

MissHIS schreef:
Ik denk eerder dat ze bij dat internetcafé er ook achter zijn gekomen dat "Anna42" niet helemaal spoort...

MissHis ga eens terug naar de Boktregels, daarin staat dat je geen kwetsende, lasterlijke ect. opmerkingen mag plaatsen.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 09:18

Daar zijn al meer studies over gedaan dan over OCD durf ik te wedden *LOL* : alle elementen met een afwijkende mening worden uit de grote groep gestoten en dat kan er heftig aan toe gaan.
Verdraagzaamheid zit niet al te diep verankerd in de mens.

fokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 09:39

Het is niet de mening maar veel meer de toonzetting.
Meningen worden over het algemeen wel geaccepteerdmaar maar Anna42 gaat in regel 1 van dit topic in de fout.
Op die manier spreek je andere mensen niet aan.
Kwestie van respect.

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 09:45

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 10:59

Wat een artikel Greetje. Eén ideetje ben ik het niet mee eens: dat de Holsteiner het meeste arab bloed zou voeren. Van de rassen die ik ken is dat duidelijk toch de trakehner, daar kan je niet naastkijken. Enkel is dat niet te documenteren omdat de meeste papieren in de oorlog zijn verloren gegaan en gewoon doorgefokt werd met merries die een brandmerk droegen.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 11:15

greetje"]
[quote="MissHIS schreef:

MissHis ga eens terug naar de Boktregels, daarin staat dat je geen kwetsende, lasterlijke ect. opmerkingen mag plaatsen.
[/quote]

Kwetsend? Ik vond het meer een constatering, maar oke... ik zal me de volgende keer proberen wat meer te beheersen (moeilijk hoor!)

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-03 11:36

off-topic: (maar hiervoor moet niet een nieuw topic geopend worden denk ik?)

anna overvalt ons met een vraag.
een boel theorie, waar ze conclusies uittrekt. die vraag wordt naar de 'deskundigen' onder ons gericht.

ik denk dat dit iets is wat anna gelezen heeft, zich in verdiept heeft maar niet helemaal begrijpt en daarom onze uitleg vraagt.

ik citeer: (zie blz 1) anna42 zegt dan:
Het lendenmechanisme is bij een driehonderd jaar selectie op alleen snelheid er juist uit gefokt. Weet je trouwens wat er precies mee wordt bedoeld? Zo ja, leg het dan eens uit. Zo niet, probeer er eerst eens achter te komen en denk dan opnieuw.

wil ze ons tot een 'inzicht' doen komen?
weet ze het zelf niet?

het is een goede tactiek om de 'leerlingen' eerst zelf te laten zoeken naar een antwoord, maar indien het juiste antwoord (volgens de leerkracht) niet gegeven wordt mag de leerkracht (in dit geval anna42) wel het antwoord geven en toelichten zodat het voor iedereen duidelijk wordt!

sarabande schreef:
Dit is geen discussie dit is een monoloog

Haha! haha, nu staan we eens met de neuzen naar dezelfde kant sarabande.

anna42, het kan best zijn dat je je hier grondig in hebt verdiept, de bokkers 'het licht' van de fokkerij wilt laten zien en dat je er 100 keer meer van weet dan ons,
indien je jouw wijsheid met ons wil delen, doe het dan op een verstaanbare manier en antwoord simpel met ja of nee op een ja/nee-vraag.

indien dit louter uit een boek komt ofzo en je der zelf maar de helft van begrijpt: Lips are sealed dan.

begrijp jij je vraag zelf?
weet je er zelf een antwoord op?