Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kajanus schreef:Nou Weule jij kan maar beter niks zeggenen ik vind inderdaad dat je niet alles zomaar hier neer kan zetten, het zijn en jonge hengsten en het is ook nog eens een momentopname. Daarbij wat ik een geweldig dier vind, vind een ander misschien helemaal niet. Dus eigenlijk moet je ze zelf in het echt gaan bekijken en het liefst een paar keer. En vooral in een verrichting krijg je denk ik wel veel informatie.
oneway schreef:We verwachten hier uiteraard weer een uitgebreid verslag voor de mensen die verhinderd zijn
weule schreef:ik ben net thuis.
Helaas werden de hengsten binnen getoond ('t was zulk heerlijk weer!!) sommige onder de verrichtingsruiters, anderen onder de testruiter (geen idee waarom, werd niks over gezegd en was ook geen aanwijsbare reden voor)
de hengsten waren in sommige vallen positief veranderd bij aanleveren, in andere gevallen negatief. wel waren ze allemaal eerlijk en goed trainbaar.
er werd 'eerlijk' gereden door alle ruiters.
de springpaarden die tussendoor kwamen gewoon getraind werden, vielen enorm tegen.. pffffff.
en verder ga ik hier niet langer uitgebreid de hengsten bespreken .
Waarom Weule, vertel!!!!!![]()
om de volgende reden:
Het zijn jonge hengsten die veel te verduren hebben gehad, soms vallen ze mee, soms vallen ze tegen. het is nog vaak een momentopname (ondanks dat ik ze voor de 2de keer onder het zadel zag en in den bosch heb gezien) Daarbij is bokt.nl een medium waar enorm veel mensen meelezen en ook waarde hechten aan de 'mening' van een 'bokker' die hier zijn of haar bevindingen plaats. Juist het feit dat het 1. een mening is, en 2. een 'bokker' die voor de meeste mensen 'anoniem' is en waarvan een andere lezer dus niet kan inschatten wat zijn of haar kennis van exterieur/beweging/management en training , maakt dat er soms (of vaak) een verkeerde waarde wordt gehecht aan iemands verslag hier.
Er zitten commerciële belangen aan het hele verrichtings/hengstengebeuren, en daardoor kunnen er visies/meningen ontstaan die wellicht niet terecht zijn. Daardoor kunnen zowel eigenaren als fokkers zich 'benadeeld' of 'aangevallen' voelen.
Ik vind dat we meer rekening moeten houden met bovenstaande factoren en ik ga dat vanaf nu ook doen (geef ook toe dat ik eerder wel 'alles' op bokt 'gooide' )
oneway schreef:We verwachten hier uiteraard weer een uitgebreid verslag voor de mensen die verhinderd zijn