Voorjaarsonderzoek dressuur 2010

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:27

Nou Weule jij kan maar beter niks zeggen :P en ik vind inderdaad dat je niet alles zomaar hier neer kan zetten, het zijn en jonge hengsten en het is ook nog eens een momentopname. Daarbij wat ik een geweldig dier vind, vind een ander misschien helemaal niet. Dus eigenlijk moet je ze zelf in het echt gaan bekijken en het liefst een paar keer. En vooral in een verrichting krijg je denk ik wel veel informatie.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:37

Kajanus schreef:
Nou Weule jij kan maar beter niks zeggen :P en ik vind inderdaad dat je niet alles zomaar hier neer kan zetten, het zijn en jonge hengsten en het is ook nog eens een momentopname. Daarbij wat ik een geweldig dier vind, vind een ander misschien helemaal niet. Dus eigenlijk moet je ze zelf in het echt gaan bekijken en het liefst een paar keer. En vooral in een verrichting krijg je denk ik wel veel informatie.

ik denk dat jij gelijk hebt ;) en dat ik hier maar niks neerpleur, of heel globaal...

Lilliputter

Re: Voorjaarsonderzoek dressuur 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 20:03

Ik neem de camera wel mee, maar mijn foto's zijn denk ik niet Bokt geschikt :D

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 08:35

oneway schreef:
We verwachten hier uiteraard weer een uitgebreid verslag voor de mensen die verhinderd zijn

Hier ben ik het mee eens!

@ lilliputter
@kajanus
@weule
Als iedereen in zijn/haar verslag erin zet dat dit zijn mening is is er toch niets aan de hand.
Natuurlijk zijn het jonge paarden en is het een momentopname, niemand kan in de toekomst kijken ;)

Ik heb ook enkele malen een flink verslag geschreven en nooit kritiek op gehad op Bokt.

Wacht dus met spanning af wat jullie bevindingen zijn! 8-)

oneway

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 12:38

en? en?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:02

ik ben net thuis.

Helaas werden de hengsten binnen getoond ('t was zulk heerlijk weer!!) sommige onder de verrichtingsruiters, anderen onder de testruiter (geen idee waarom, werd niks over gezegd en was ook geen aanwijsbare reden voor)
de hengsten waren in sommige vallen positief veranderd bij aanleveren, in andere gevallen negatief. wel waren ze allemaal eerlijk en goed trainbaar.

er werd 'eerlijk' gereden door alle ruiters.

de springpaarden die tussendoor kwamen gewoon getraind werden, vielen enorm tegen.. pffffff.

en verder ga ik hier niet langer uitgebreid de hengsten bespreken .

Waarom Weule, vertel!!!!! :P

om de volgende reden:

Het zijn jonge hengsten die veel te verduren hebben gehad, soms vallen ze mee, soms vallen ze tegen. het is nog vaak een momentopname (ondanks dat ik ze voor de 2de keer onder het zadel zag en in den bosch heb gezien) Daarbij is bokt.nl een medium waar enorm veel mensen meelezen en ook waarde hechten aan de 'mening' van een 'bokker' die hier zijn of haar bevindingen plaats. Juist het feit dat het 1. een mening is, en 2. een 'bokker' die voor de meeste mensen 'anoniem' is en waarvan een andere lezer dus niet kan inschatten wat zijn of haar kennis van exterieur/beweging/management en training , maakt dat er soms (of vaak) een verkeerde waarde wordt gehecht aan iemands verslag hier.

Er zitten commerciële belangen aan het hele verrichtings/hengstengebeuren, en daardoor kunnen er visies/meningen ontstaan die wellicht niet terecht zijn. Daardoor kunnen zowel eigenaren als fokkers zich 'benadeeld' of 'aangevallen' voelen.

Dit is de reden waarom ik niet elke hengst afzonderlijk ga bespreken op basis van hoe ze zich vanmorgen lieten zien. (en andere keren)

Wellicht dat als ik de hengsten nog 1/2 keer ga zien, dat ik wel een korte beschrijving geef over de ontwikkeling gedurende het hele onderzoek.

Ik vind dat we meer rekening moeten houden met bovenstaande factoren en ik ga dat vanaf nu ook doen (geef ook toe dat ik eerder wel 'alles' op bokt 'gooide' )

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:05

Beetje jammer.

Maar goed misschien dat iemand anders wel zijn/haar mening wil geven..

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:07

wonderboy schreef:
Beetje jammer.

Maar goed misschien dat iemand anders wel zijn/haar mening wil geven..

Ben ik mee eens. Men moet maar volwassen genoeg zijn om te weten dat het een mening is van een individu...

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:08

Per PB wil ik evt. wel bepaalde hengsten toelichten mocht er interesse zijn.

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:10

graag ! :-)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:15

graag!

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:17

voordat hier 100 keer 'graag' komt te staan, stuur mij ff een PB ;) scheelt een boel anderen frustraties.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 15:09

Ben het met Weule eens :j

Charly1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:38

Ben jij nog geweest vandaag Lilliputter?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 16:52

Ja ik ben ook geweest :j

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 23:22

En ik was er ook en het was weer heel informatief.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 07:02

weule schreef:
ik ben net thuis.

Helaas werden de hengsten binnen getoond ('t was zulk heerlijk weer!!) sommige onder de verrichtingsruiters, anderen onder de testruiter (geen idee waarom, werd niks over gezegd en was ook geen aanwijsbare reden voor)
de hengsten waren in sommige vallen positief veranderd bij aanleveren, in andere gevallen negatief. wel waren ze allemaal eerlijk en goed trainbaar.

er werd 'eerlijk' gereden door alle ruiters.

de springpaarden die tussendoor kwamen gewoon getraind werden, vielen enorm tegen.. pffffff.

en verder ga ik hier niet langer uitgebreid de hengsten bespreken .

Waarom Weule, vertel!!!!! :P

om de volgende reden:

Het zijn jonge hengsten die veel te verduren hebben gehad, soms vallen ze mee, soms vallen ze tegen. het is nog vaak een momentopname (ondanks dat ik ze voor de 2de keer onder het zadel zag en in den bosch heb gezien) Daarbij is bokt.nl een medium waar enorm veel mensen meelezen en ook waarde hechten aan de 'mening' van een 'bokker' die hier zijn of haar bevindingen plaats. Juist het feit dat het 1. een mening is, en 2. een 'bokker' die voor de meeste mensen 'anoniem' is en waarvan een andere lezer dus niet kan inschatten wat zijn of haar kennis van exterieur/beweging/management en training , maakt dat er soms (of vaak) een verkeerde waarde wordt gehecht aan iemands verslag hier.
Er zitten commerciële belangen aan het hele verrichtings/hengstengebeuren, en daardoor kunnen er visies/meningen ontstaan die wellicht niet terecht zijn. Daardoor kunnen zowel eigenaren als fokkers zich 'benadeeld' of 'aangevallen' voelen.

Ik vind dat we meer rekening moeten houden met bovenstaande factoren en ik ga dat vanaf nu ook doen (geef ook toe dat ik eerder wel 'alles' op bokt 'gooide' )

En dat zeg jij.. :(:)

Nu maar wachten op de Video's nl. die liegen niet. :D

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 09:39

Ook van video's kan je het niet altijd goed beoordelen, dat doen mensen zoals jij misschien wel maar je kan van iedere hengst een slecht moment filmen en om daar nu over te oordelen is wel heel makkelijk.. gaat op zoek naar een naar filmpje van Bojengel :P

oneway

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:23

Uiteindelijk als je er echt wat van wilt weten, moet je zoveel mogelijk zien, en horen! En zorgen dat de juiste mensen (met paardenverstand) je inlichten wanneer je iets niet zien kunt!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-10 10:26

Uiteindelijk moet je zelf gaan kijken, niet via via of van een filmpje oordelen. Zo zijn er vaak genoeg al keuzes gemaakt waar later op terug gekomen is. Toch jammer.

oneway

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:31

dat vind ik dus ook, zo veel mogelijk zelf beoordelen!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:52

oneway schreef:
We verwachten hier uiteraard weer een uitgebreid verslag voor de mensen die verhinderd zijn

Je bent niet erg consistent in je mening he, buiten dat het weinig aan de discussie over de hengsten toevoegt.

Over verslagen, ik denk dat een verslag een eigen mening is dus kan me niet voorstellen dat iemand daar een hengstenkeuze aan ophangt.
Vooral als er meerdere verslagen zijn kunnen die door de geïnteresseerde lezers met elkaar en de officiële versies vergeleken worden. Ik vind het jammer dat er op deze toch al zo doodbloedende fokkerij pagina's nu ook al geen ooggetuige verslagen meer komen.

oneway

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:56

Ik ben zeer zeker wel consistent, ik probeer namelijk ten alle tijd zoveel mogelijk zelf te kijken en dus ook te beoordelen!

maar vind het daarnaast interressant om te weten hoe een ander erover denkt, zeker in het geval dat ik zelf verhinderd ben!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:49

sarabande schreef:
[
Over verslagen, ik denk dat een verslag een eigen mening is dus kan me niet voorstellen dat iemand daar een hengstenkeuze aan ophangt.
.

Lees vrijdag meer over het verrichtingsonderzoek in De Paardenkrant. ;)

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 11:50

Lilliputter schreef:
Uiteindelijk moet je zelf gaan kijken, niet via via of van een filmpje oordelen. Zo zijn er vaak genoeg al keuzes gemaakt waar later op terug gekomen is. Toch jammer.

Wat vond je er zelf van en hoe doet Bravour het????