KWPN Stamboekkeuring 2010!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mysecrets

Re: KWPN Stamboekkeuring 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 12:25

Ja ik vind het ook lastig... Beaux heeft zowel spring als dressuurbloed...

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:01

kleinvosje schreef:
Welke kant zou je dan opgaan met een merrie van Tango (dressuur) x Oliver (spring)? Het blijft altijd een keuze

Bij dit paard zou ik zeker de dressuurkant opgaan. Met een Tango (v.Jazz) maak je zeker geen kansen in de springring. Oliver is Voltaire, en die geven ook meestal paarden die leuk bewegen. En een scheutje springbloed in een dressuurlijn is meer gewenst dan dressuurbloed in een springpaard.
Gaat het misschien om Aviva Savanne? Want dan is het een Tango x Oliver x Caritas. En Caritas is ook weer meer richiting dressuur.

De Troy x Rubert R x Hemmingway is een wat groter twijfelgeval. Het ligt ook aan haar kwaliteiten. Als ze super springt, dan is het een makkelijke keuze natuurlijk.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:04

Springen vind ze geweldig om te doen, ze is bekend met vrijspringen en onder het zadel is het nog niet bevestigd... maar los heeft ze behoorlijk hoog gesprongen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:24

pajidin, heb je in mijn profiel gespiekt? Het gaat inderdaad om haar, maar de datum van de merriekeuring komt dit jaar erg slecht uit. Weet dus nog niet of ik het dit jaar ga doen, of volgend jaar.

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:42

wanneer is de merrie keuring bunschoten?

Kleinvosje ik zou dressuur doen, ze is totaal niet springen gebouwd. echt een dressuur paard om te zien.
Ga jij ook naar bunschoten? Kunnen we mischien wel samen.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:11

Claudia, merriekeuring is dit jaar in Houten, 23 en 24 juni geloof ik. Zit precies tussen twee selectiewedstrijden van mijn regio in. De centrale keuring (nee, daar reken ik niet op hihi) is midden in de vakantie :(. Samen gaan is wel een goed idee overigens!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:21

Kleinvosje, waar kan je zien wanneer de selectiewedstrijden zijn voor kring utrecht zuid?

Nou ik heb een mail terug gekregen van Lauw van Vliet en hij is bereid om mijn merrie keuringklar te maken. De prijs en tijd vallen me erg mee. Ik was bang dat ze daar iets van 2 maanden zou moeten staan maar dat valt gelukkig mee! Ik ga er maar eens sirieus over praten met mijn ouders. Maar als het tussen de 2 selectiewedstrijden in zit... dan moet ik er nog eens extra over na denken

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:51

pajidin schreef:
Sjoos schreef:
Ik vind het een mooie merrie! Mooi exterieur in hoeverre dit op de foto's te zien is.
Ik zou echter wel naar de springrichting gaan. Het is een springgefokt paard, en een springgefokt paard wordt minder makkelijk ster in de dressuurrichting, want ze kijken ook naar afstamming.

Gezien de afstamming zou ze mischien juist voor de dressuurrichting moeten gaan toch. Want Troy was een dressuurhengst van Negro.

Sorry _O- Zat met Tygo in m'n hoofd.
Dan zou ik inderdaad ook voor de dressuurrichting gaan.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 17:51

Venthe schreef:
Kleinvosje, waar kan je zien wanneer de selectiewedstrijden zijn voor kring utrecht zuid?

Nou ik heb een mail terug gekregen van Lauw van Vliet en hij is bereid om mijn merrie keuringklar te maken. De prijs en tijd vallen me erg mee. Ik was bang dat ze daar iets van 2 maanden zou moeten staan maar dat valt gelukkig mee! Ik ga er maar eens sirieus over praten met mijn ouders. Maar als het tussen de 2 selectiewedstrijden in zit... dan moet ik er nog eens extra over na denken

Dit is het zeker waard hoor, helemaal bij Lauw! Daar weten ze zeker wel wat ze doen!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:12

Venthe, ik heb de datum van Lauw van Vliet gekregen ;-)

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:15

Op een merriekeuring wordt niet echt gekeken naar de afstamming. Exterieur en bewegen/vrij springen moeten goed genoeg zijn. En een paard in een goede conditie hoef je echt niet te laten klaarmaken. Je kunt beter advies vragen van te voren aan de inspecteur van je afdeling! Daar zijn adviesdagen daarvoor. Dan geeft een inspecteur of een jurylid aan wat voor jouw paard het beste traject is om haar ster te krijgen en wanneer ze dat niet zien gebeuren, zeggen ze het ook wel. Dit kan teleurstellingen voorkomen en kosten besparen. Bovendien kun je daar veel vragen stellen. Op de KWPNsite staat onder het regio menu wie er inspecteur is in jouw provincie.

pajidin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 18:29

Inderdaad sportfokker!
De adviesdagen zijn echt de moeite waard voor degene die nog niet helemaal thuis zijn in het keuringsgebeuren of twijfelen over hun merrie. Ze kunnen dan ook gelijk al even wennen aan het vrijspringen op een vreemde plek.

Zo kreeg mijn inmiddels stermerrie op de adviesdag, onvoldoende punten voor het sterpredikaat, ze sprong te gehaast en was nog te jeudig en miste de bespiering. Reden voor mij om haar niet voor te stellen op de keuring in juni. Ik heb haar toen een IBOP laten springen waarvoor ze ruim slaagde en ster werd.

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:08

Weet iemand in welke periodes deze adviesdagen vallen?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:12

Kleinvosje, dat is wel vet balen zeg dat het precies tussen die 2 selectiewedstrijden in zit... Nou moet ik het er nog sirieus met mijn ouders over hebben dus nog even tijd om over na te denken.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 19:54

Ja, het is echt balen. Ik heb eerst twee zaterdagen selectie, dan een donderdag/vrijdag keuring en die week erna weer selectie. Dus eigenlijk tussen drie selecties in. Snap je nu waarom ik niet zeker weet of ik dit jaar wel ga...

gap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:21

Kunnen KWPN pony's ook meedoen aan een keuring????

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:25

Nee, je paard moet minimaal 1.60 m. zijn.

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 20:28

1,58 m om stamboek te worden en minimaal 1,60 voor ster

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:04

kleinvosje schreef:
Ja, het is echt balen. Ik heb eerst twee zaterdagen selectie, dan een donderdag/vrijdag keuring en die week erna weer selectie. Dus eigenlijk tussen drie selecties in. Snap je nu waarom ik niet zeker weet of ik dit jaar wel ga...

Ja nu zit ik ook te twijfelen... denk je dat het ongemogelijk is het te combineren?

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:10

Venthe, ik rij voor de provincie gelderland, weet niet of jouw selecties ook op die data zijn!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:12

oo haha ik ging er vanuit dat jij ook utrecht zuid was :P
Maar het zal vast wel rond die tijd zijn...
Mijn ouders zijn nu in ieder geval in overleg. Mijn vader wil er graag lang over nadenken dus misschien moet ik wachten tot volgend jaar maar ik hoop het niet! Ik hoorde zelfs het woord veulen vallen (A)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 11:13

Nee, ik woon wel in Amersfoort, maar ik ben lid van een vereniging in Barneveld. Die valt onder Gelderland/Flevoland.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-10 20:53

pajidin schreef:
Fiebie met wat voor merrie ga je? Heeft ze het sportpredikaat al?

Laurabyoux, zet maar een foto neer! Wil je voor de dressuurrichting?

Lente, Rossini X Elan, bijna 17, dressuur stamboekopname, met de hoop op ster... :)

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 23:08

Wat zijn ongeveer de kosten om je paard keuringsklaar te laten maken, voor ongeveer 1 maand ?
We hebben zelf momenteel te weinig tijd om met de merrie bezig te zijn, en zouden dit dan ook graag uitbesteden.

anne_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-10 00:47

kleinvosje schreef:
Nee, ik woon wel in Amersfoort, maar ik ben lid van een vereniging in Barneveld. Die valt onder Gelderland/Flevoland.

leuk! ik in voorthuizen..