[TI] Het humoristische leed dat (s)tinker heet...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:33

_Patrick_ schreef:
Afbeelding

_O- _O- en de hond doet net zo hard mee :D _O- _O-

fraske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 00:31

LecyTinker

Re: Het humoristische leed dat (s)tinker heet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 09:41

*** @Patrick, beperk je aub tot max twee foto´s of zet een linkje. Dit omdat het anders zoveel laden (heb maar beperkt laad limiet) wordt als iedereen zoveel foto´s gaat plaatsen. Er is een tinker-topic om foto´s te plaatsen. ***

Ziet er erg leuk uit, die patrick van jou is wel een losbol zo te zien.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:50

Geweldig die Patrick _O- Je bent er zo leuk mee bezig!

Die van mij gaf onder het rijden gister zo'n soort bok als op je eerste strandfoto (ik reed in de bak) en ik maakte een salto ervanaf. Conclusie van de seh: zwaargekneusd bij de onderrug. Ontieglijke last van m'n onderrug dus, linkerbil en been. Om maar nog niet te spreken van de spierpijn in de rest van m'n rug en nek -O-
Jammer van 'm hoor. Dit was de eerste keer. Ik vermoed dat dit ook bij zijn pubergedrag hoort.
Verder geen 'grote' puberproblemen met 'm hoor, af en toe eens gekke capriolen zoals als een keer toen we gewandeld hadden, bij terugkomst op het erf zich losrukken en even 10 meter bokkend/schetend latend wegsprinten om vervolgens gras te gaan eten :+ Althans, hij heeft van die dingetjes en de leeftijd om te puberen, en deed dit eerst niet. Het zijn ook allemaal van die redelijk eenmalige dingetjes. Hopelijk is die val ook eenmalig. (voor de volgende keer wel bodyprotector kopen)
Voor de rest is ie heel lief, loopt me niet omver, niet tegen me aan, gaat opzij als ik erlangs moet, etc.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 09:57

LecyTinker schreef:
*** @Patrick, beperk je aub tot max twee foto´s of zet een linkje. Dit omdat het anders zoveel laden (heb maar beperkt laad limiet) wordt als iedereen zoveel foto´s gaat plaatsen. Er is een tinker-topic om foto´s te plaatsen. ***

Zo zo strenge regels hier hoor :+

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 10:03

Whis_Serada schreef:
LecyTinker schreef:

Zo zo strenge regels hier hoor :+

Hahahhaah; zover ik weet is dit al een paar keer voorbij gekomen in het topic. Wil niet weer een probleem krijgen met een Modje. Het gaat hier echt om de grappige dingen die ze doen en niet om een fotogalerij neer te planten.
Ik zie net zo graag als iedereen hier foto´s, maar daar is dus een ander topic voor.
[TI] [Verzameltopic]Tinker In The Picture (max 2 foto's!)
In dat topic kan je ook je verhalen kwijt, maar wilde graag een topic openen wat niet lang duurt om te laden en dus makkelijk is voor iedereen om even snel zijn verhaal kwijt te kunnen over hun monsters.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:04

Ik snap je wel , ken de andere topic's ook

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 10:51

Ik zet ze volgende keer wel in een link ;)
Heb je zo'n trage pc dan :D

Moretje dat is niet zo lekker :(:)

Patrick is geen losbol hoor,die heeft het gewoon erg naar zijn zin op het strand ;)
Hij is juist heel relaxed.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-10 14:36

@Patrick, nee, ik heb hier geen internet, dus werk met een soort van dongel en heb waanzinnig weinig download hoeveelheid.
Ik ben wel bennieuwd naar de foto´s hoor, maar als ze in bijv een linkje staan dan kan ik ze bekijken wanneer ik ergens anders ben,, daar heb in wireless en ongeperkte download.
Maar het gaat er ook om dat het geen foto plaats topic wordt, die zijn er namelijk al en dan wordt er weer een slotje gegooit.

Dat vind ik zo lekker aan tinkers, ze kunnen zo lekker wild en dwaas zijn, maar tegelijkertijd heel erg relaxte paarden zijn waar je echt alles mee kan doen.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 11:21

Mijn Warmbloed (Dinkum) staat met bandages rond van achter en daar zitten twee dwijlen onder ( dubbelgevouwen werken die net zo geweldig als onderleggers voor bandages en zijn een stuk goedkoper, nuttiger en makkelijker te reinigen) en nou heeft Sam die een stuk tussen de bandage vandaan weten te pulken en is die vrolijk gaan staan opeten. Dus nu mis ik de helft van de dwijl ( is zo een dikke stoffige die ik dubbel vouw en dus heel erg veel vering geeft onder de bandage). Was even bang dat ze misschien een verstopping zou krijgen, maar aan de hopen stront te zien die ik vanmorgen weer gevonden heb, hoef ik daar dus geheel niet bang voor te zijn. Mevrouw heeft maar weer eens bewezen dat ze de garnaal van de weide is (bodem/allesvreter).
Ze waren net met zn alle ruzie aan het zoeken in de wei ( achter elkaar aanrennen en dreigen te schoppen, nog net geen tong uitsteken, en toen zag ik haar weer aan die bandage van Dinkum staan trekken op zoek naar de dwijl.
Grrrrr, stout ding, nou heeft ze vorige week al een bandage van Dinkum haar been getrokken en half opgegeten en blijkbaar heeft ze nu de smaak tepakken...
Wat zijn het toch rare dieren die tinkers ( ik blijf het geloof ik maar herhalen dat zinnetje, maar weet niet wat ik anders moet zeggen).

trudiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:13

Zo te lezen heb ik een Tinker met manieren, hij heeft super stalmanieren zeker tov van ons volbloedpaard dat echt een lompe trien is.
de Tink gooit wel de waterton om als die bijna leeg is en en gaat er dan mee rollen ( is rubber dus niet zo erg) pakt de bal van de hond af om te spelen
maar geen echte rottigheid en hij maakt ook niks kapot. O jawel trouwens z'n eigen staart met schuren op het houten hek dus daar staat nu een stroomdraadje langs.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-10 09:37

sinds een dag of drie staat nu mijn welsh hengstje naast mijn tinkers. In het begin waren de meiden helemaal ondersteboven op een negative manier van deze vreemdeling. Vooral laura kwam haar ongenoegen eens een paar keer meedelen aan hem.
Vieze bekken en af en toe een open mondje richting hengst. Zielig samen schuilen in het verste schuilstalletje ( die van Sam) want ze wou even duidelijk een statement maken dat ze NIETS met hem temaken wou hebben. Af en toe oren in haar nek richting hengst, of meneer de buurman zijn volume wat kon minderen... Grappig nu te zien dat we drie dagen verder zitten en dat ze niet eens meer naar hem kijken. Hij doet af en toe nog een beetje onder de maat hinneken, maar daar reageren de meiden niet op, dus die hoop geeft hij al snel op.
Tja, hij kan nog zo knap zijn, maar de tinkers zien hem niet staan.

liefling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:45

hallo

mijn tinker heeft ook van die grappige kenmerken.

- ongeduldig als hij weet dat hij eten krijgt.
- wil niks delen met zijn buur paard stal ernaast.
- hekel aan wandelen , dan ook echt niet sneller gaan lopen hoe hard het vrouwtje ook aan het halstertouw gaat hangen , want als ze dat niet doet gaan we toch gewoon lekker stil staan en heel eigenwijs gaan kijken.
- als we gaan op zadelen ongeduldig worden zodra we het hoofdstel in doen , gaan we alvast omdraaien om vervolgens al te gaan lopen , terwijl hij net het bit in heeft , en het hoofdstel nog niet vast zit.
- altijd op de trekker band gaan zitten omdat hij jeuk aan zijn kont heeft...

gwnashleyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 18:55

ik zie hier veel trekjes terug die joan ook vertoont:p erg grappig.

zo heeft joan ook het trekje om persee het onderste plukje hooi te moeten hebben,helemaal de bak in met der hoofd en dan alles der uit,en het laatste stukje opeten...:D en dan heel trots staan kijken,zo van dat heb ik weer voor mekaar.

Ook altijd precies in de vieze modderige natten plekken rollen in de longeerbak.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 19:13

nou stonden ze al met hun voeten te kraaien wanneer ze aan het eten waren omdat het niet snel genoeg ging, maar nu hebben ze er een nieuw trekje bij.... ze slaan met hun hoofd heen en weer in de voerbak totdat het voer over de rand vliegt.
Willen niet de onderste pluk hooi hebben, maar het onderste brokje in de bak... vage knolletjes...

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:37

Tinkermuts schreef:
als ik tijdens het rijden tegen hem zeg dat ie braaf of lief of het goed doet dan gelijk in een soort sliding stop gaat omdat hij vind dat ie dan genoeg gedaan heeft

blackstar schreef:
Nu na jaaaren in Nederland te leven nog steeds demonstratief links lopen op de weg. Ik krijg het er niet in dat ze fatsoenlijk op het randje aan de rechterkant van de weg loopt. Links wel netjes, maar rechts loopt ze gewoon midden op straat. Gaat het ook niet meer proberen om het haar te leren.

Beide erg herkenbaar! Ook mijn importtinker loopt het liefst aan de linkerkant van het pad / weg!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 14:13

Dus ik ben niet de enige met ee rare tinker die aan de verkeerde kant loopt. Wat een opluchting :D

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 16:28

Gijs vindt 't heerlijk als je de binnenkant van z'n achterbenen poetst, ter hoogte van het sprongewricht. Hij gaat er dan bij staan alsof 'ie moet plassen en trekt er een uitermate grappige, verheerlijkte snoet bij _O- 't Is echt geen gezicht en iedereen die het ziet begint tegen me te zeuren dat ik 'm op stal moet zetten omdat hij moet plassen |o Het lolligste is dat hij dus ook zo verlekkerd doet <3 als hij los staat met z'n paardenvriendje Agem en die 'm in z'n spronggewrichten bijt omdat hij graag duidelijk wil maken dat hij de baas is. Dat ziet er echt niet uit :D :+ :D.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 16:15

ElsB, dat "krabben" doet Laura ook, maar in de ochtend is ze nog te stijf en dan probeerd ze het twee keer en valt dan bijna en geeft het dan op. Dat zijn meer na-de-strek-sessie-middag activiteiten.
Laura is kwaad omdat Dinkum en Samantha vriendjes zijn geworden, staan en hele dag over het draad te kroelen. Laura komt dan naar Sam en wordt over het draad weggejaagd door Dinkum (sam en laura staan in dezelfde wei) en dan is laura zo kwaad dat ze Sam in haar benen gaat happen.
Heel grappig om te zien, vanmorgen was ze zo kwaad dat haar trucjes niet werkte dat ze heel hard ging rennen door de bak en dat eindigde in een split. Ik schrok even, maar ze had zich blijkbaar gaan pijn gedaan want ging na het opstaan gewoon door met rennen..
Wat een leven hebben die dieren toch he? Eten, poepen, slapen en dan af en toe wat rennen en spelen... klinkt niet slecht.
Ze hebben sinds een paar dagen een skippybal in de weide, het ding ligt meer in de wei ernaast dan in hun wei. Ze hebben hem er weer sneller uitgegooit dan ik hem erin kan gooien. Oh en op ene plas gooien en dan met zn alle gaan kijken hoe hij onder het draad door wegdrijft. Soms snap je die tinkers toch niet he! Wat kan daar nou de lol aan zijn?

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 22:19

Het klinkt wel heel lollig, tinkers die zich vermaken met alleen al het kijken naar een wegdrijvende skippy..droog toch :))

Die van mij besloot vanavond onder buitenrit (met mijn bijrijdster, ik op fiets) dat hij jeuk aan allebei z'n voorbenen had, sprong dus eerst met beide voorbenen de lucht in om vervolgens vlak naast elkaar te landen en hij met zijn neus beide voorbenen tegelijk kon jeuken (neus in het midden) :+ Leukerd.
Of heel de tijd een redelijk diepe waterplas niet in willen (we konden er amper omheen), er vervolgens voor gaan staan en INEENS er toch in schieten :))

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 11:36

De putten die Laura en vooral Sam een paar weken hebben geslagen liggen vol met water. Nou staat Sam daar een hele dag in te slaan met haar voorbeen en dus geen enkele keer de afgelopen weken heb ik mijn witte tinkers wit gezien. In het begin schrok ik steeds als ik op mijn land kwam, want dan dacht ik dat ze hun hoofd hadden opengehaald omdat het helemaal onder "opgedroogd bloed" zat. Niets was minder waar, het was gewoon opgedroogd modder. IK heb dus echt al gore tinkers in mijn bezit gehad, maar Sam slaat alles. Er is geen plekje aan dat dier dat schoon is en wanneer het ook maar op het punt staat van schoon te raken dan gaat ze rollen in een hoop poep en topt dit af met een modderbad. Het zit to diep in haar vacht dat ik het er met poetsen alleen niet uit ga krijgen.
Dus heb de hoop opgegegven en wacht op de zomervacht!

Moretje; jou tinker is een ras echte tinker, doen alsof ze bang zijn, maar eigenlijk het best leuk vinden dat water!

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 13:21

@ lecytinker.. dat ken ik maar al te goed.. pablo houd niet van bont.. alleen maar van modder en strontbruin, afgewisseld met een zweempje pisgeel..

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 15:56

deau vind het leuk om naar wassen de volgende dag precies op het vieste modderigste plekje van heel de wei te liggen rollen en dan mij heel lief aan kijken! :P

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 17:57

FitzChivalry schreef:
@ lecytinker.. dat ken ik maar al te goed.. pablo houd niet van bont.. alleen maar van modder en strontbruin, afgewisseld met een zweempje pisgeel..

God dank hebben ze het pisgeel nog niet ontdekt, maar denk dat dat alleen een kwestie van tijd is voordat ze doorhebben dat dat ook nog goede vlekken geeft.
Heb net nog geworsteld met Sam on een wormenspuit erin te jassen (had ik de moeite gedaan om een halster om te doen dan had het een stuk sneller gegaan) en toen heeft ze me even lief alle hoeken van de bak laten zien en eindigde net als hun, onder de blub.
Grrrr, Laura zo een brave meid, alles gaat zo makkelijk bij haar. Sam is echt de uitdaging. Snollebol is een grove tinker en weet dat ze sterk is en dus duwt ze haar borstkas vooruit en dramt gewoon door... En het is nog maar net een jaarling.....
Ik denk dat ik eens ga kijken of ik ergens versterking kan vinden om een serieze trainingssessie te hebben met haar.
Misschien dat we op die interventiedag ook eens een goed gesprek kunnen hebben over het gore gedrag dat ze nu met de grond vertonen!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 10:55

de onze laatst ook een wormenspuit gegeven, hij had er al eventjes geen meer gehad bleek :o maar poep laten onderzoeken en we konden ze 10 min. later ophalen! Hij deed het goed, lovely horse <3 lekker stukje wortel kreeg ie ervoor:D

mijn tink is voor het eerst een een grote plas (klein meertje) gaan staan et mij erop, nu dat vind ie helemaal super!
een paar foto's van zijn eerste keer. als ie stil gaat staan gaat ie stampen met zijn voorbeen, wordt ie wel zuiver van, er ligt wit zand in:D

foto's komen straks, ik zit nu op school computer