Kleine Equitano is echt een schatje, ik heb hem de dag na zijn geboorte mogen bewonderen en ik vind em echt heel leuk. Hij is nog niet eens zo belachelijk groot ondanks het formaat buik van mams. Ik was zaterdag ook nog bij PVD, toen nog niks aan de hand en ik was nog maar net thuis en toen belde ze dat mevrouw bevallen was. Shoooot weer gemist haha. Maar goed dag erna dus wel het kleine ventje gezien, ben benieuwd hoe die uit gaan groeien, kan alleen maar een heel mooi kereltje worden, hij is nu al ontzettend mooi.
Oh ja en hij lag geloof ik met zijn benen naar achter of dubbel, dus hij kon er niet zo uit komen, PVD heeft dus keihard geprobeert om zijn benen naar voren te krijgen, dat is met 1 been gelukt, maar Jorma bleef doorpersen dus het andere been lukte niet. De DA was al gebeld, maar ze wist dat ze echt op dat moment moest beslissen, aangezien hij ook nog in het vlies zat en dreigde te stikken, dus toen is ze gaan trekken en heeft ze hem gelukkig eruit gekregen. Daardoor is Jorma wel ingescheurd, maar het veulen is er in ieder geval levend uitgekomen en had toen hij er net uit was nog flapoortjes, die zijn trouwens weer gewoon recht gaan staan. Dus al met al was het weer een heftige avond voor PVD en voor merrie en veulen.
Laatst bijgewerkt door rockwitch op 12-06-09 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik had het andersom in 2003. Merrie was helemaal niet overdreven dik, 3 x gescand en droeg 9 dagen over maar er kwam wel een (levende) tweeling uit. Helaas overleed er eentje na 3 dagen alsnog en de andere moesten we na 11 dagen in laten slapen.
wenerspirit
Geplaatst: 18-06-09 17:53
Hoe is het nu met de merrie, is ze al bevallen pvd?
hey gefeliciteerd jammer dat ze is uitgescheurt is het ernstig en hoe maakt ze het? en hoe maakt het veulen het? ben benieuwd naar de fotos 'heel veel geluk saampjes