merries naar KWPN merriekeuring 2009

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annemeik

Re: merries naar KWPN merriekeuring 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:01

In het regiomenu van jouw regio.

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:41

Zarahk schreef:
@MvdB: hartstikke bedankt voor de info, ben er helemaal blij mee.....

Ik ga meteen kijken op de kWPN site, want eigenlijk kan ik de dag van de CK niet, maar dan loop ik ook wel meteen heel erg op de zaken vooruit, haha!!! Ik ga eens uitzoeken hoe dat zou werken, voor het geval dat!

Graag gedaan.

Links boven staat regiomenu en daarna op Utrecht klikken: http://www.kwpn.nl/module_regio.php?mod ... 01-018-043

Hey Claudia, jij gaat in de regio Utrecht of niet? Ga je het zelf doen?

Pecco_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 16:45

Weet iemand het inschrijfformulier te vinden? Of ben ik daar nog te vroeg voor..

Zarahk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:21

Heel hartelijk bedankt, deze digibeet gaat nog een poging wagen, hahaha!

Heeft iemand eigenlijk ervaring met het zelf voorbereiden op een keuring? Wat moet je eigenlijk doen? Stap draf galop aan de hand?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 17:28

Stap, draf aan de hand, galop los in de kooi. Als je meer wilt weten kun je dit topic ook vanaf het begin doorlezen, daar staat al best veel in ;)

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 23:27

mvdB

Ik ga idd waarschijnlijk in utrecht, zilvia's hoeve. Ga eerst met bo even naar van Manen. overleggen of ik het zelf kan doen. anders gaat ze daarheen.

Ik ben nog nooit naar een keuring geweest, dus vind het best spannend.

Je kan je pas op geven in april. In ids 7 komt het inschrijf formulier.

Zarahk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 09:04

@ Annemeik: OK, ok, ik zal eens even van het begin af aan lezen.... Maar toch al bedankt voor je info!!!!

Marjoleine89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:25

Wat wordt er nou precies verstaan onder het keuringsklaar maken?

Mijn merrie stapt en draaft al gewoon aan de hand en reageert op stemhulpen/zweephulpen als ik haar longeer of als ze losstaat. Ze is al een half jaar zadelmak, scheelt dat ook al?

Vinden jullie trouwens dat ze wel wat in huis heeft om naar de keuring te gaan?

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1062263

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 20:08

Nou, ik wil het graag laten doen, omdat ik het niet zie zitten om haar zelf voor te brengen. Maar nu hoorde ik vanmiddag dat ik haar dan 2,5 maand van te voren moet brengen.......Dat ga ik echt niet doen, wil haar niet zo lang niet zelf kunnen trainen.
Weet nu even niet wat ik ga doen. Misschien n ander adres zoeken, of ter plekke iemand vragen (lijkt me niks, iemand ervaring mee?) of het toch zelf doen...........

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 23:42

Ik ga regelen dat daar iemand haar voor brengt of van manen, daar is haar moeder toen ook gedekt.
Bij veulen keuringen is er altijd wel iemand die je kan helpen, kost 20 euro ofzo. Dus neem aan dat het met de merrie's ook zo werkt. ik ga vrijdag naar die fokker's avond, zal het daar vragen

Zarahk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 09:24

Ik begreep van een vriendje (die uiteindelijk met zn merrie IBOP heeft gedaan) dat je je merrie zelf kan klaarmaken en iemand vantevoren kan regelen die haar daar voorbrengt. Als je wil kan je afspreken dat diegene het vantevoren al een keer komt oefenen.... Ik denk dat ik dat ga doen. Wil het niet op mn geweten hebben dat ik iets verkeerd doe en dat het dan in de soep loopt. Lijkt me toch fijn om iemand bij me te hebben die precies weet wat er moet gebeuren!!

En dan nog iets.... Die keuringen, kan je je inschrijven voor een bepaalde dag en is het overdag of in de avond of allebei?

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:08

Zarahk schreef:
Ik begreep van een vriendje (die uiteindelijk met zn merrie IBOP heeft gedaan) dat je je merrie zelf kan klaarmaken en iemand vantevoren kan regelen die haar daar voorbrengt. Als je wil kan je afspreken dat diegene het vantevoren al een keer komt oefenen.... Ik denk dat ik dat ga doen. Wil het niet op mn geweten hebben dat ik iets verkeerd doe en dat het dan in de soep loopt. Lijkt me toch fijn om iemand bij me te hebben die precies weet wat er moet gebeuren!!

En dan nog iets.... Die keuringen, kan je je inschrijven voor een bepaalde dag en is het overdag of in de avond of allebei?

Stomme vraag misschien, maar hoe regel je zo iemand dan? Ik heb nl geen lijstje in mij telefoon met voorbrengers ;) Pfff ben echt n leek op dit gebied :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:12

Marjoleine89 schreef:
Wat wordt er nou precies verstaan onder het keuringsklaar maken?

Mijn merrie stapt en draaft al gewoon aan de hand en reageert op stemhulpen/zweephulpen als ik haar longeer of als ze losstaat. Ze is al een half jaar zadelmak, scheelt dat ook al?

Keuringsklaar maken gaat maar voor 10 % over netjes leren meelopen en goed opstellen.
De overige 90 % is het in keuringsconditie brengen, slank maar goed bespierd op de juiste plaatsen, los door het lijf getraind en getoiletteerd met oog voor de min- en pluspunten van het paard.
Ik vind het niet iets wat je 'even zelf' doet.

Zarahk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 11:36

@ MvdB hahaha, ik ben ook een enorme leek op dit gebied!! Ik kan het nummer van die vent krijgen van een vriendje... Misschien moet je even bij de rijvereniging vragen of zij iemand weten?

@Janne, ik denk dat je helemaal gelijk hebt en dat er heel veel bij komt kijken. Alleen wil ik mn paard geen maanden missen, ze is al vijf, dus met die bespiering zit het iig beter dan bij een net 3 -jarige en bovendien is het niet gratis om je paard keuringsklaar te laten maken.... Dus helaas heeft niet iedereen de middelen om het door een ander te laten doen en kunnen we elkaar helpen in dit topic, als je het toch echt zelf moet doen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 12:18

Ik zeg niet dat je het zelf niet kan doen, ik zeg wel dat je er met reageren op stemhulpen nog lang niet bent!

Dat je met een 4 jarige gaat ipv met een 3 jarige is eerder een nadeel dan een voordeel. Een 3 jarige vergeven ze wat jeugdigheid, dat mag op die leeftijd. Een 4 jarige moet er super voorstaan, volwassen ook, daar verwachten ze meer van dan van een 3 jarige.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 17:35

Ik ga gewoon zelf trainen met mijn merrie. Ze is met de keuring dan 7.
Thuis ga ik gewoon oefenen met sprongetje en met rijden train ik gewoon door. Het liefst breng ik haar zelf voor, dus dat ga ik ook oefenen.

Galupy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:08

weet iemand wat precies de KWPN fokkersavond inhoud bij stal groenendaal (regio Utrecht)

is dit puur een informatieavond?

voor een 4 jarige merrie of ouder die al onder het zadel is, is het dan ook raadzaam om deze professioneel keuringsklaar te maken of zou je dan net zo goed de normale training zelf voort kunnen zetten.
misschien wil ik met mijn merrie dit jaar naar de keuring gaan, maar ik wil graag wel zo optimaal mogelijk de voorbereiding doen.
ik ben een keer eerder met een merrie naar de keuring geweest en toen alles zelf gedaan maar door gebrek aan ervaring is dit niet geheel succesvol verlopen.

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:11

na nijn idee is dat een idd informatie over keuringen!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:28

Citaat:
Stal Groenendaal / familie Tolboom te Bunschoten

Vrijdag 27 februari organiseert KWPN regio Utrecht een fokkersavond bij Stal Groenendaal/ Familie Tolboom te Bunschoten.
Aanvang 20.00 uur. Vanaf 19.30 uur staat de koffie klaar.

U als fokker en of gebruiker van het KWPN paard wordt van harte uitgenodigd om te komen praten over uw ervaringen met mede fokkers en gebruikers.
Ook willen we graag een discussie op gang brengen met als forum Egbert Schep, oud fokkerijraadslid, Hans van der Louw, nieuw fokkerijraadslid en inspecteur van regio Utrecht Henk Dirksen.
Tevens zal er gelegenheid zijn om enkele in 2009 goedgekeurde hengsten te bekijken.

Onder het genot van een hapje en een drankje hoopt het bestuur van KWPN regio Utrecht er een gezellige- en leerzame avond van te maken.

U wordt van harte uitgenodigd en breng gerust man/ vrouw/ kinderen en vrienden mee.

Namens het bestuur van KWPN regio Utrecht
Bep Haanschoten
secretaris KWPN regio Utrecht

Volgens mij gaat dit niet speciaal over keuringen. Meer een avondje gezellig ervaringen overdoen. Je zal er wel veel mensen vinden die vaak naar keuringen gaan, dus informatief zal het vast zijn :)

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:11

Ik heb nog steeds geen standfoto's van onze Special D merrie Beatrix,
wel alvast 2 fotootjes van onder het zadel, dit is de 4e keer dat ze gereden werd en de 1e keer buiten.
Afbeelding

Afbeelding

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 17:24

Ik ontvang net een brief van het KWPN, ze nodigen mijn jaarling (van Dramatic) uit om mee te doen aan een nakomelingen onderzoek op osteochondrose.
Het kwpn betaald de röntgen foto's en alle dierenarts kosten.

Heeft iemand hier zoiets weleens laten doen??

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:17

deze vraag hoort niet hier thuis, maar dit is om de erfelijkheid van ocd van de hengst vast te stellen. Ik zou het altijd doen, gratis op de foto! daarnaast hoef je later voor prok enkel nog de ontbrekende foto's aan te leveren.

Sjuim ziet er goed uit maar wel een erg bloederig type zeg!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:20

Rhea schreef:
deze vraag hoort niet hier thuis

:7
Sorry, kan hem helaas niet meer weghalen of wijzigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:25

Ach maakt het uit waar het staat.
Gelijk laten doen, scheelt je een smak geld als 3 jarige. Voor PROK zijn dan alleen een paar aanvullende foto's nodig. Of als er al wat te zien is, kan je de centen helemaal in je broekzak houden.
Waarom nodigen ze mij nooit eens uit :+

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 18:27

Ik zou een gat in de lucht springen als ze één van onze jonge paarden zouden uitnodigen! :D

Het is inderdaad een super bloederig ding Rhea! :j We hebben 2 uiteenlopende types en ik ben heel erg benieuwd hoe de jury ze gaat waarderen! :)