Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kvikur schreef:Fiore is eigenlijk heel braaf bij de smid. Soms even een been terug trekken maar dat zie ik menig ouder paard ook nog doen.![]()
Wel vervelend als het zo erg is dat je paard echt de strijd aan gaat..
Art_Ificious schreef:Vandaag een gevecht met hoefsmid.
Stijgeren tot 4x toe, kappen met voorbenen. We hebben uiteindelijk de praam moeten gebruiken want zo ging het echt niet lukken.
Hopelijk kan hij spoedig gecastreerd worden
Retespannend dat soort dingetjes hoor...
) staat het hier ergens tussen de 2,5 en 3,5 op de planning, dan zit je wel erg rondom of net voorbij het punt waarvan ze zeggen doe maar thuis. Dus ik verwacht dat die van ons een ritje kliniek gaat krijgen tegen die tijd. Wat dat betreft is het wel jammer dat we nu zo'n eind moeten rijden voor een goede kliniek, dat was toen we in het midden van het land woonden weer makkelijker.

Hij heeft ook zo'n knap hoofd, daar smelt je toch van 

Art_Ificious schreef:Mooney, ik snap je gedachtegang.
In de wei zelf is hij best braaf en goed hanteerbaar, ik kan los in de wei ook zijn voeten optillen.
Alleen buiten het domein is hij lastig. Misschien door spanning en de vele indrukken, dat dan net zijn emmer te snel vol zit.
En waarom hij bij de smid zo doet, tja geen idee eigenlijk. Hij is wel een keer als de smid zijn schort aandeed geschrokken. Maar er is altijd wel spanning geweest bij het bekappen, ik heb het geprobeerd gehad met snoepjes maar door de spanning pakt hij deze niet aan.
Dat hij meermaals stijgerde was nu de eerste keer. Vorige keer trok hij zijn been los en kapte hij wel. Maar ik heb gelukkig ook een smid die zijn tijd neemt.