Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hindo2

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:39

Dit jaar helaas niet naar Den Bosch, hoop t eea te kunnen volgen via de live stream.

Voor volgend jaar 2 veulens op komst. We hebben nog een hengst in de opfok staan en ben heel benieuwd hoe die zich ontwikkeld en of hij interessant is voor de HK. Eerst maar eens op de röntgen dit voorjaar en dan kijken we weer verder.

Ben er nog niet helemaal uit of ik volgend jaar weer ga dekken, wellicht dat ik 1 merrie ga verkopen. De oudere merrie blijft zowiezo hier, drachtig of niet. Hoop heel erg dat zij een mv geeft als opvolging.

Is t morgen ook te volgen via kwpn tv?

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:47

Ik hoop ook te kunnen volgen via de livestream, is te ver van bij ons.

Hier hebben we er voor de rest veeeel te veel paarden :Y)

Deze winter een merrie gekocht. 1 veulen al gehad, loopt nu mee in de bwp bezichtiging.

We hebben wel dit jaar 4 fokmerries verkocht. We verwachten in 2024 4 veulens. Waarvan wrs 1 van onze elite merries opnieuw gedekt wordt om door te verkopen. En wrs 3 merries dekken om aan te houden dan.

Van dit jaar hebben we nog 6 veulens overgehouden :Y)

Keuren jullie altijd maar rx op 3jarige leeftijd?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 22:48

Ik wilde ook graag maar mijn gezondheid laat momenteel ernstig te wensen over, dus ik kijk lekker vanaf de stream.

shadow33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-23 23:27

Hier 1 merrie drachtig. Die andere fokmerrie wordt nu echt te oud (21). Dus die is nu naast rij pensioen, ook met fokpensioen.
De drachtige merrie is voorl. keur en prok. Dus als ze een merrie veulen geeft zit ik eraan te denken om even over te slaan en door te rijden. Als ze naar de z2 komt is ze meteen elite en sport. Rijden pakt ze nu wel goed op namelijk, alleen dat natte weer helpt niet echt mee. Van die zelfde merrie heb ik nog een bijna 2- jarige en een hengstveulen in de opfok (laatste was niet de bedoeling, maar verkocht niet genoeg).

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 00:18

Ik ga niet naar Den Bosch helaas.

Voor 2024 hebben wij geen veulens dit jaar.
Mijn Charmeur merrie heb ik leeg gelaten en mijn Ravel merrie die drachtig was heb ik verkocht.
Wel heb ik dit jaar een hele leuke nieuwe fokmerrie kunnen kopen die ik aankomend jaar wil laten dekken.
Dit jaar ook veel paarden verkocht ben van 8 naar 4 gegaan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 08:42

Den Bosch ben ik nog niet helemaal uit of ik ga. Ga in ieder geval kijken via de livestream.

Of vandaag te volgen is op KWPN tv of Clipmyhorse weet ik niet. Ben wel benieuwd naar Vaderland.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 10:07

Ja het is op kwpn tv zie ik

amukela

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 10:13

misterA schreef:
Afgelopen jaar was niet het makkelijkste om de merries drachtig te krijgen. Gelukkig kon ik altijd een beroep op Carola doen en dat heeft me wel geholpen.
Vanwege meerdere redenen hebben wat wat minder fokmerries. Misschien verkoop ik er nog wel een paar. Komend jaar heb ik 6 3-jarige merries. We beginnen met een röntgenologische keuring en dan wordt voor elke merrie een plan gemaakt. Sowieso wil ik er 4 verkopen. Bij voorkeur drachtig. Waarschijnlijk kies ik weer voor een IBOP + Stb. keuring in de herfst.
Wat hengstenkeuze betreft, ga ik nog dichter selecteren op mijn fokdoel. Zeer streng op gezonde paarden die zeer goed kunnen bewegen met een top karakter. En dan vallen er al heel wat popi hengsten af. Met name op karakter en gezondheid.

Deze opmerking triggert mij en daar word ik ook wel nieuwsgierig van :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 14:48

Vaderland is door naar de 2e bezichtiging en nr 499 een secret x for romance.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 14:54

Gl.dale x Zhivago..++ toekomstpaard voor Lottie.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 15:22

Wij gaan ook op vrijdag naar Den Bosch. Misschien moeten we een ruimte regelen dat misterA een Bokt Masterclass kan geven. Ik geef me alvast op _/-\o_

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 15:26

Rex_Rolfo schreef:
Wij gaan ook op vrijdag naar Den Bosch. Misschien moeten we een ruimte regelen dat misterA een Bokt Masterclass kan geven. Ik geef me alvast op _/-\o_

Ik ook!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 16:10

Hahha zou zeker interessant zijn!

Hier ook op de vrijdag heen. Zal eind de middag zijn ivm werk, gelukkig werk ik in Den Bosch dat scheelt.

Ik wil dit jaar starten met mijn merrie en hoop eind 2024 M startgerechtigd te zijn. Ik wil haar eerst naar een sportpredikaat rijden en dan kijken of ik tegen die tijd al als opvolger voor haar een merrieveulen aankoop of haar gewoon laat dekken. Ik zou er van haar wel 20 op stal willen hebben, maar daarom wegen de risico's omtrent fokken erg zwaar mee. We hebben afgelopen jaar al van twee afscheid moeten nemen. Ik heb gelukkig nog tijd zat om erover na te denken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 16:41

Ben net terug uit Ermelo maar vond het nog niet helemaal meevallen qua kwaliteit wat er is door verwezen naar de 2e bezichtiging.

Vaderland gezien, knap dier..rug is een aandachtspuntje.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 17:12

Ik ben er ook weer op vrijdag bij in Den Bosch. Vast uitje elk jaar.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-23 18:18

Elisa2 schreef:
Ben net terug uit Ermelo maar vond het nog niet helemaal meevallen qua kwaliteit wat er is door verwezen naar de 2e bezichtiging.

Vaderland gezien, knap dier..rug is een aandachtspuntje.

En zijn hoge inteeltpercentage...

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 13:30

Afbeelding

Ook hier alvast iedereen alvast de beste wensen en een gelukkig en vruchtbaar :P 2024!

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 14:28

Ook voor jou en alle anderen hier op bokt.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-23 20:02

Ook namens mij voor iedereen de beste wensen! Ik hoop dat het voor iedereen een mooi jaar mag gaan worden waarbij alle wensen en dromen uitkomen, en uiteraard een goed vruchtbaar jaar waarin er veel mooie veulentjes geboren mogen worden én merries weer makkelijk drachtig worden.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 03:22

Gelukkig Nieuwjaar, met vooral een goede gezondheid, geluk en veel gezelligheid!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 09:25

Van mij ook een goed, gezond en gelukkig nieuwjaar gewenst voor 2024.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 12:41

Hier wel weer een spannend nieuwjaar...ondanks een algemeen vuurwerkverbod was het om 00u00 precies of WO III uitgebroken was. Niet normaal!! En dat met wind van 60-70 km per uur...
De jonge paarden lopen 24/24 buiten dus dat was wel weer even spannend maar gelukkig kijken deze er echt amper van op.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 13:18

Er wordt wel veel gescholden dat er al dagen van tevoren vuurwerk wordt afgestoken, maar ik heb het idee dat de paarden daardoor wel alvast een beetje wennen aan het geknal. Stel dat het rustig was tot om middernacht iedereen los gaat ....

Beste wensen allemaal !!

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 20:06

Allemaal de beste wensen ook van mij.

Mag ik jullie advies vragen. Mijn merrie. Aes geregistreerd. Flinn x lord Loxley. Is drachtig van white dream van Annet Mulder.

Nou lijkt het mij voor de predicaten van het veulen mischien het beste om hem bij het nrps in te schrijven. Of gaat het niks uitmaken voor de toekomst kwpn of nrps.

Kwpn ben ik al lid van. Nrps niet.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-24 20:26

Die hengst is ook niet nrps gekeurd toch?