Kletstopic ponyfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EllyC

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 20:43

Voor Connemara heb je Connemara Maatje op fb.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-24 23:44

Ik denk dat bij ons de meeste pony’s zonder advertenties verkocht worden. Meestal heb je toch dat mensen via via bij ons komen.
Andersom is dat ook zo.
Ik heb onze nieuwe Duitse hengst en onze nieuwe Duitse merrie ook niet via een advertentie maar ook gewoon via het fokkerij kennissen kringetje.

Ik heb m’n nieuwe merrie volgens mij nog niet eens voorgesteld hier ?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 07:47

Aha ja slim :j
Nee vertel welke merrie is het

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 08:41

De merrie White Girl. Een 15 jarige staatspremie merrie v. White gold B x FS picasso. Ze behaalde als veulen en 3 jarige een gold medaille en heeft al veelbelovende nafok gegeven. Ze is nu drachtig van Golden Daim F en verwacht met ongv 3 weken al haar veulentje!

Afbeelding

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 09:44

Van deze merrie heb ik wel gehoord. Wat een plaatje! Ik heb ook nog een duitser gekocht. Een gewone vos of een wildkleur daar ben ik nog niet zo zeker van. Zondag gaan we haar halen. Dan moet er wel echt wat weg. Mocht iemand nog een fijne waarschijnlijk dragende merrie zoeken of een recreatiepony ruin (v. Don cremello du bois) hoor ik het graag.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 09:46

Leuk, wat voor eentje (afstamming etc.) Heb jij gekocht ?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 09:54

Goh daar vraag je me wat. Ze komt van hesselteich, was een van de laatste veulens en ik was opslag verliefd haha. Ik had daar al een aantal gekeken en overwogen maar deze was het. Volgens mij een dos mas. Moeder weet ik zo even niet.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 10:20

Leuke pony Marjolein! *D

Ik denk dat je meestal ook via via bij de leukere pony's uitkomt.
Ikzelf het nog totaal geen netwerk in de ponywereld wat het naar mijn inziens behoorlijk lastig maakt :Y) Moest iemand dus nog iets leuks weten :o :D

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 10:49

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten! en Alice ze staan er al mooi voor, ik ben benieuwd.

Mijn pony's vinden ook meestal een ander huisje via via. Al verkoop ik niet zo veel, dat is wel de prettige manier.

Overigens mag er bij mij ook weer wat gaan verhuizen, mocht er belangstelling zijn stuur me maar een PB.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 14:01

lailapri schreef:
Goh daar vraag je me wat. Ze komt van hesselteich, was een van de laatste veulens en ik was opslag verliefd haha. Ik had daar al een aantal gekeken en overwogen maar deze was het. Volgens mij een dos mas. Moeder weet ik zo even niet.

Komt dat veulen toevallig uit de 23 jarige donkerbruine merrie Lala?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 16:05

Gefeliciteerd met je aankoop, Lailapri! Ik had toch alleen wel geweten wat ik gekocht had qua afstamming. :D Maargoed, zo heeft ieder zijn ding.

Ik heb Carlijn inmiddels op mijn naam laten overschrijven en ... ik kon daarbij ook het preferentschap al aanvragen, want ze heeft een voorlopig keurmerrie en een goedgekeurde hengst! :):) Dus dat direct gedaan, en vanochtend bericht dat dit is toegevoegd:

Afbeelding

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 16:18

Ja dat wist ik ook wel een tijd terug maar heb er toen eerst 6 bezichtigd en toe ik mijn merrie bracht om te dekken was deze er.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 16:57

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 17:36

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinsten en Annash met het preferentschap!

Ik ben heel benieuwd wat er allemaal op de hengstenkeuringen gaat verschijnen. Het is best een eindje rijden vanuit het noorden, maar ik ga sowieso een dagje naar NWPCS en NRPS toe om te kijken.

Wij hadden de hele week best een pak sneeuw. dus even mooi wat foto's geschoten. Ben best blij hoe de jonkies ontwikkelen. Relpda, de wildkleur vos, ga ik dit jaar dekken als ik een mooie match vindt, anders wacht ik nog een jaartje en doe ik wellicht beide jonkies tegelijk. Ik vind het voor de veulentjes leuker om een maatje te hebben, maar ik wil ook wel graag aan de bak kunnen met Relp als ze 4 a 5 is. Dus dan komt met drie jaar dekken beter uit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 17:49

Mooi veulen lailapri!.

Dacht even dat je het halfzusje van een van mijn merries had gekocht :D . De moeder is namelijk ook van Hesselteich en had afgelopen jaar ook een veulen van Dos Mas aan de voet :D .

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 18:00

Ik heb er een heleboel gekeken. Ik ging een voor een moviemaker veulen maar dit zakte erg door de kogels en de moeder 5jr onbelast stond al erg laag in de koten. Ik durfde dat niet aan. Toen nog bruintjes gekeken en cremello's maar allemaal mooi maar geen wouw. Tot ik dus de merrie kwam brengen. Ik ga nu een eigen moviemaker fokken (hopelijk) uit mijn don cremello merrie. Ben erg benieuwd. Tis in ieder geval een fijne stal om te komen.

Toen ik de 1e keer aankwam was er wel een oudere merrie net op de wagen geladen met een veulen aan de voet. Die was verkocht.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-24 20:52

Is er bij de pony's ook een database zoals bijvoorbeeld Horsetelex bij de paarden?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:06

Ah wat een toffe merrie Marjolein!

Leuk veulen Lailapri!

Leuke match voor Relpda vinden moet best lukken toch! :D

Super cool Shanna! :):)

Umeo je heb nrps database en nwpcs heeft er ook 1, maar alleen voor leden. Verder allbreedpedigree.com en Rimondo. Helaas niet zo verzameld verder.

Wie gaan er allemaal naar de NWPCS keuring? Mijn vriendje mag in de laatste NWR groep. :):)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 21:18

Ik gebruik ABP inderdaad veel, maar 1 centraal punt is er helaas niet, nee.

Ik ga naar de HK! En ook van het NRPS. Moet er natuurlijk wel zijn voor de support. :D

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:35

Ja gaaf Annash, gefeliciteerd!

En Marjolein en Lailapri gefeliciteerd met de aankopen, erg leuke pony’s.

Quir schreef:
Wie gaan er allemaal naar de NWPCS keuring? Mijn vriendje mag in de laatste NWR groep. :):)

Ik ga in elk geval vrijdag en hopelijk ook zaterdag kijken. Ben benieuwd naar allerlei hengsten maar zeker ook de jouwe :)

Ik wil ook naar de nrps maar dat hangt nog even af van oppas en dergelijke.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:38

Ik wilde naar de showdag maar nu bhv die dag. Helaas.

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-24 22:48

Ik denk dat ik ook wel bij het Nwpcs ben :D

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 07:20

MDWStables schreef:
Ik denk dat ik ook wel bij het Nwpcs ben :D

Haha dat denk ik ook

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-24 09:45

Als de kids die dag meewerken kom ik ook wel eens kijken :j

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-24 09:57

Ik ben vrijdag op de NWPCS HK samen met Bonne dus makkelijk te herkennen haha.

Een ander vraagje; ik heb Fier vorig jaar november gecastreerd en sindsdien is het een beetje kwakkelen qua gewicht en mest. Hij was afgevallen en heeft sindsdien ook dunnere mest dus het wil allemaal niet zo vlotten, hij voelt zich gelukkig wel goed. Als tip heb ik seniores priores gekregen en dat ga ik morgen halen. Zelf gaf ik al fibrebeet samen met psyllium zaadjes, lijnzaadolie en vitamine en mineralen brok. Van stal krijgt hij nog basisbrok en uiteraard hooi. Er wordt makkelijk gedacht over castreren maar het heeft toch wel flinke impact op dat lijf (al had ik deze echt geen hengst willen houden hoor). Herkennen anderen dit misschien en zijn er nog meer tips? En misschien moet ik het gewoon meer tijd geven, dat kan natuurlijk ook.