Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Oehlala schreef:Bij bevallen wordt er niet met een naald door de vaginawand follikels aangeprikt wel?
Vulina schreef:En je bespaard ze 11 maanden dracht, een bevalling en 5 maanden een veulen aan de voet..
MizzMontana schreef:Onze nieuwe merrie is net gebracht, zij is toevallig drachtig van Epleaser. Dat is nog de keuze van de vorige eigenaar geweest. Veulen wordt al op 2 maart verwacht dus tegen die tijd kan ik je meer vertellen of het gepast heeft.
Het is een elite merrie van Carambole, kleindochter van Kyraleen.
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... /easy-leen
Ik ben zo blij dat ze hier is, mijn man en ik hebben altijd gezegd als we ooit een paard als Easy kunnen krijgen... en nu staat ze hier net zo rustig gras te eten alsof ze hier altijd heeft gestaan![]()
[ [url=m/UpwVN8.jpg]Afbeelding[/url] ]
besita schreef:ik ga me verder ook onthouden over de discussie , wou alleen de ervaringen ( vooral over de kost omdat dit toch is waar veel mensen graag meer over willen weten ) . Het ging me ook alleen maar over de ruggeprik die aangehaald werd
maar uiteindelijk is het allemaal gemanipuleerd behalve hengst bij de merrie in de wei gooien
en bij elke vernieuwing hoort ook sceptisch zijn .. dat was bij kunstmatige inseminatie en later bij ET ook zo .. hengstig spuiten en ovulatie bevorderen is ook voor ons gemakzucht daar vraagt de merrie ook niet om
ik ken bij ET veel merries die niet meer terug komen op hun oorspronkelijke niveau en met icsi juist geen verschil