Vannacht een súper mooi Escamillo merrieveulen gekregen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
koend schreef:carola schreef:Baudyh: wat fijn dat het goed gaat met de pleegmoeder. Echt top dat je een geschikte merrie hier voor had staan en dat het ook nog gelukt is.
Wat vinden jullie er nou van dat de hele M jaargang de deklicentie al heeft? Zouden jullie er al mee dekken zonder dat ze de verrichtingen hebben gelopen?
Zelf denk ik dat ik voor Livius ga, echter, ik heb hem nog nooit in het echt gezien en dat zal nu ook wel niet meer lukken met die Corona. Heeft iemand van jullie Livius gezien en wat vinden jullie van die hengst?
Nu geniaal vertrokken was, koos ik ook voor Livius. Hij voldeed, althans op papier, perfect aan de noden van mijn merrie en mij. Groot, gezond en gemakkelijk, met een natuurlijk ogend talent en een schitterende moederstam. Ik wilde hem juist nog eens goed IRL bekijken.
Ik vind wel dat we weinig filmpjes te zien krijgen.
Maaaaar nu dus coronatwijfels.
GJ9 schreef:Sorry zit beetje te spammen
Wat zijn hier de ervaringen met zadelmak maken na een veulen met 4 jaar?
Mijn driejarige wordt nu gedekt en ook wat aan het werk gezet. Wilde eigenlijk eerst een veulen, tijdens dracht wel wat longeren en tutten.
Ze is scherp en snel, krijg nu advies om toch in 1x door te pakken en ook zadelmak te maken. Dan doorrijden tot najaar en na dracht makkelijker oppakken dan wanneer ze dan pas zadelmak gemaakt wordt.
Qua tijd en geld komt even wachten mij beter uit, maar als ik dan met een scherp en sterk paard zit (door het longewerk) dat daardoor moeilijker zadelmak te krijgen is.. wat is jullie ervaring?
GJ9 schreef:Vulina schreef:Wij hadden vorig jaar ook een weesje, wel al iets ouder. Die is ook groot geworden op pavo melk
Vannacht een súper mooi Escamillo merrieveulen gekregen
Heb je een foto?