Het Dikke Buiken Topic 2026

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: Het Dikke Buiken Topic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:23

Het is vaak het begin even. Als ze het eenmaal door hebben is het oké. Maar ze kunnen er dus door en dan is een extra paar handen fijn om te veulen weer in het land te krijgen, eventueel draad repareren etc etc etc.

Hier sinds kort houten omheining met stroomdraad. Bevalt beter. Maar daarnaast heb ik ze eerst in n binnenbak. Bevalt nog beter. Zelfs daar rennen ze soms tegen de bakrand. :\

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:16

Ik ben heel blij dit soort ervaringen te lezen want daar zou ik me echt kapot van schrikken. Met hoeveel dagen zien ze min of meer scherp?

Ik blijf duimen dat Urbi veulent als de zon een weekje schijnt en ze mooi de grote wei op kunnen :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:45

Zon kan juist funest zijn. Ik ben blij met een bewolkte maar lekkere dag :))
Keuze in nederland werkt alleen niet zo helaas _O-

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:47

Rauka
Nee je wil geen Y’ur, trust me :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:29

Hier hebben ze de ruimte om rennen dat scheelt wel denk ik. De veulens hebben hier nog nooit last gehad van het schrikdraad.
Het is soms wel lastig als er geen stroom meer op staat, na een tijdje weten ze dat en gaan ze er onderdoor (daar waar 1 draadje staat) maar de merries blijven meestal wel in de wei dus dan komen de veulens vanzelf terug.

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:50

Annika vandaag 215 dagen drachtig. krijg haar helaas niet mooi op de foto want ze is echt dik

Afbeelding

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:04

Hier staat de teller momenteel op 205 dagen
Afbeelding

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:13

Rauka schreef:
Ik ben heel blij dit soort ervaringen te lezen want daar zou ik me echt kapot van schrikken. Met hoeveel dagen zien ze min of meer scherp?

Ik blijf duimen dat Urbi veulent als de zon een weekje schijnt en ze mooi de grote wei op kunnen :j

Dagen tot een paar weken en paarden zijn sowieso notoir verziend. Vooral het scherp stellen duurt even. Ze zijn niet blind maar net als bv bij jonge honden is hun dieptezicht niet top. Dat is ook een stukje dat de hersenen gewoon moeten leren natuurlijk. Gelukkig hebben ze vaak verdraagzame moeders die het niet erg vinden dat de kleine ze als stootkussen gebruikt. := maar met draad is het wat rotter. Wij hebben ook liefst planken omdat ze dat vaak toch beter zien. Bij de eerste stond er ook een soort schapendraad maar zo met rubber rond dus als ie de plank en de stroomdraad miste botste ie tegen de draad. Na een weekje toen hij de merrie goed volgde mocht hij naar de wei met planken.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:26

Hier is de eerste deze week alweer veilig. Maar (gelukkig) maakt ze nog geen grote haast, uier begint heel iets wat te doen nu. Maar veulentje mag nog wel even blijven zitten, komende week weer -15. :=

Maribor

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:01

Cioccolato: Hoezo is de zon funest? Of bedoel je met neusjes verbranden? Mijn merrie is er ook altijd nog gevoelig voor helaas :+

Quir: brrrrr koud! Yes eerst maar wat opwarmen, ik snap je helemaal! Hoe lang moet ze nog?

Ayasha: ach ja, kan het me voorstellen dat met planken beter gaat. Ach die coördinatie moet natuurlijk ook komen, maar eens zien hoe dat gaat straks..

Nowylover: nog even te gaan wat zit ze mooi in haar vachtje.

Corina: idd al een buikje en ze moet nog wel even! Benieuwd hoe groot ze gaat worden!

Bij Velvet groeit haar uiertje iets. Nog niet veel gelukkig. Ik tel de dagen echt af nu.
Het valt me op dat haar figuur ook veranderd. Lijkt wel of haar billen minder rond worden. Maar merk nog niet dat de spieren los worden (miss nog wat vroeg ervoor) of valt het bij anderen ook op? Misschien zie ik gewoon dingen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:24

Nee zon is fel en kan verblinden. Maar daar heb je eigenlijk alleen last van uit stal.