Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vulina

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:40

Als het past, past het :j En je gevoel daarbij is altijd doorslaggevend :)

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:45

Elisa2 schreef:
Umeo schreef:

Ik heb geen nakomelingen gezien, er zit wel maar liefst 5x Donnerhall in.

Dat is inderdaad wel jammer, die was nu wel erg interessant geweest.

Als je merrie geen Donnerhall voert is dat toch geen enkel probleem. Het veulen kan nergens x 2 hetzelfde gen hebben aangezien er telkens ook eentje van de merrie komt.
Een goede outcross veegt in 1 klap alle inteelt weg.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 11:58

koend schreef:
Een goede outcross veegt in 1 klap alle inteelt weg.

Helemaal waar

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:27

Vulina schreef:

Mooi gezegd :)

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:37

Vulina schreef:

Bij mijn zoektocht naar een hengst kijk ik altijd als eerste naar een stand foto,spreekt de hengst me niet aan of zie ik iets in zijn bouw dat me niet bevalt,valt hij zowiezo af.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:45

Wat fijn dat je al zo de focus op 1 hengst hebt! Ik heb er zo veel die me aanspreken / passend lijken.. Maar er is hier ook nog twijfel over dit of volgend jaar dekken :j

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:53

essie_blue schreef:
Ik zit te denken aan Uphill voor mijn DW merrie. Ze kan wat formaat en lichaamshouding gebruiken. Daarbij heb ik zelf goede ervaringen met Uphill nakomelingen en hun fijne bereidheid tot werken. Misschien niet het meest vernieuwend, maar wel bewezen en iets waar ik zelf een goed gevoel bij krijg.

Doen! Zo een gave hengst die echt te weinig word gebruikt.
Wij hebben er nu een super mooi merrie veulen van.

Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 12:55

Goede veulens verkopen zich altijd. Ik denk niet dat dat anders word.

Umeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 13:44

Denk dat het eerder moeilijker gaat zijn om de veulens van dit jaar te verkopen... Eer de hele Corona heisa voorbij is staat de winter voor de deur. Meestal geen ideaal moment om een veulen te verkopen.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:22

Dat denk ik ook Umeo.. lastig..

Wauw Baudy wat een beauty!

Hoe is jouw lijstje nu Margot?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:40

Mooi veulen Baudy!

Ik heb nu op het oog: For Ferrero, Kaiman, Just Wimphof, Glock’s Trafalgar en nog Schwarzgold (maar die Duitse dekvoorwaarden en misschien wel x op x verzendkosten erbij vind ik wel echt een nadeel). Vanuit de hengsten welke nu een deklicentie hebben ontvangen vond ik More Legends ook erg aansprekend, wellicht als het volgend jaar wordt een optie.

Ben benieuwd naar de veulens van dit jaar :D

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:55

Hoe gaat het nu eigenlijk met het veulen nadat de merrie is overleden Baudy? Erg tragisch, zeker als je dan ook nog met zo'n kleintje zit. Is de medicatie aangeslagen bij de andere merrie?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 19:26

essie_blue schreef:
Hoe gaat het nu eigenlijk met het veulen nadat de merrie is overleden Baudy? Erg tragisch, zeker als je dan ook nog met zo'n kleintje zit. Is de medicatie aangeslagen bij de andere merrie?

De merrie op de foto is de pleegmoeder. Ja het gaat heel goed. Inmiddels heeft de pleegmoeder goed melk en vanaf morgen gaan we de hormonen afbouwen. Veulen krijgt nog wel poedermelk bij maar ook dat gaan we afbouwen.

Afbeelding

Afbeelding

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:34

Sannum - 05/03 Glamourdale x Redford
s0173957 - 01/04 - Jameson RS2 x San Amour
Carola - 01/04 - Hermès x Tuschinski
AM_Horses - 11/4 - Taminiau x Jazz
Splenius - 11/4 - rousseau x upper-class
Umeo - 13/04 - For Romance x Louis Le Bon
zwart881965 18/4 Jayson x Hotline
Lets - 23/4 Don Olymbrio x ster sport prok v Zhivago
Fokfanaat - 27/4 Lord Europe x Belissimo
Baudyh-27/4 Icellie x Tendens
E_D_E - 04/05 - Jameson x Westpoint
_Roxanne - 06/05 Furst Dior x Uphill
E_D_E - 07/05 - Kremlin x Glamourdale
Charmfaith - 07/05 - Just Wimphof x Dreamcatcher
Umeo - 14/05 - Zackery x Den Haag
AM-Horses - 17/5 - Formidable x Rhodium
Mer1980 - 18/5 First Class X Sir Donnerhall
_Roxanne - 19/5 Kjento x Dayano
Lets - 25/5 Fürst Wilhelm x voorl elite d-oc v Ufo
Baudyh - 01/06 - IL Divo x Oo seven.
E_D_E - 07/06 - Kjento x Weltmeyer
Peterina - 11/06 - Bon Courage x Morgengold II GF
Sannum - 16/06 For Ferrero x Democraat
Lets - 21/6 Kaiser Weltino x ster d-oc Ibop v. Electron
Sannum - 25/06 Kjento x Goldschmidt
Laatst bijgewerkt door carola op 20-03-20 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 20:35

Baudyh: wat fijn dat het goed gaat met de pleegmoeder. Echt top dat je een geschikte merrie hier voor had staan en dat het ook nog gelukt is.

Wat vinden jullie er nou van dat de hele M jaargang de deklicentie al heeft? Zouden jullie er al mee dekken zonder dat ze de verrichtingen hebben gelopen?

Zelf denk ik dat ik voor Livius ga, echter, ik heb hem nog nooit in het echt gezien en dat zal nu ook wel niet meer lukken met die Corona. Heeft iemand van jullie Livius gezien en wat vinden jullie van die hengst?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:20

Dank je Carola, dat je me weer tevoorschijn heb getoverd in de lijst. ;-)

Ja een geluk bij een ongeluk dat de merrie gust was gebleven vorig jaar. Ze is gelijk van het begin al heel zorgzaam geweest voor het veulen. Ze hebben eerst ruim anderhalve week naast elkaar op stal gestaan.

Baal natuurlijk enorm dat de andere merrie is overleden, zij was onze beste merrie. Maar tja niks aan te doen. Nu hopen dat we dit veulen mooi groot krijgen.

Toevallig staat livius ook op het lijstje van deze pleegmoeder. Ze is een Oscar x Weinberg.
Ik vind het een gave hengst. Vorig jaar in Den Bosch gezien.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 00:40

carola schreef:
Baudyh: wat fijn dat het goed gaat met de pleegmoeder. Echt top dat je een geschikte merrie hier voor had staan en dat het ook nog gelukt is.

Wat vinden jullie er nou van dat de hele M jaargang de deklicentie al heeft? Zouden jullie er al mee dekken zonder dat ze de verrichtingen hebben gelopen?

Zelf denk ik dat ik voor Livius ga, echter, ik heb hem nog nooit in het echt gezien en dat zal nu ook wel niet meer lukken met die Corona. Heeft iemand van jullie Livius gezien en wat vinden jullie van die hengst?

Nu geniaal vertrokken was, koos ik ook voor Livius. Hij voldeed, althans op papier, perfect aan de noden van mijn merrie en mij. Groot, gezond en gemakkelijk, met een natuurlijk ogend talent en een schitterende moederstam. Ik wilde hem juist nog eens goed IRL bekijken.
Ik vind wel dat we weinig filmpjes te zien krijgen.
Maaaaar nu dus coronatwijfels.

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 01:28

Vraag gewoon aan de hengstenhouder.
Of ze een filmpje van de training willen laten zien.
Denk dat de meeste hengstenhouders nu met die corona gebeurtenis er wel voor open staan voor de fokkers.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 08:52

Ik heb Livius ook op mijn lijstje staan. Hij zou voor mij het reserveplan zijn. Had hem heel graag een keer in het echt zien lopen.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 09:09

Ik zie dat je met Il Divo gedekt hebt Baudy, op wat voor type merrie heb je hem gebruikt? Prachtig om te zien hoe de pleegmerrie zich over het veulentje ontfermd, het is een tragische gebeurtenis maar dan is dit wel erg mooi om te zien. Mooie merrie ook.

Ik denk dat we wel meer video's gaan zien de komende tijd van de hengsten, het is nu even niet anders. Zag al een mooie video van Kaiman voorbij komen op Facebook.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 09:55

_Lorette_ schreef:
Ik heb Livius ook op mijn lijstje staan. Hij zou voor mij het reserveplan zijn. Had hem heel graag een keer in het echt zien lopen.

Over 7 weken verwacht ik een veulen, ik heb er veel meer mee dan de 2 superdekkers.
Met Bordeaux, Vivaldi en daarvoor een scheut springbloed. :9

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:34

essie_blue schreef:
Ik zie dat je met Il Divo gedekt hebt Baudy, op wat voor type merrie heb je hem gebruikt? Prachtig om te zien hoe de pleegmerrie zich over het veulentje ontfermd, het is een tragische gebeurtenis maar dan is dit wel erg mooi om te zien. Mooie merrie ook.

Deze merrie hebben we in een deal van Van Norel gekocht met in de deal dat we vorig jaar dus alleen hengsten van hun zouden gebruiken.
Dus Zirola ( die is overleden) bij Uphill en deze merrie ( van de foto) hadden we bij blue horse livius gehad. Niet te verwarren met de livius waar we het nu over hebben. Maar zij werd dus niet drachtig.
En dus onze cassio , ster prok van 00seven x Nurprimus bij IL divo. Deze merrie heeft een hengst nodig die ze luxe maakt. Dat doet hij. Dus vandaar de keuze.
Vorig jaar hadden we er een imposantos veulen bij. Wel een goed veulen hoor maar niet dat laatste wat je zoekt. Mocht chiquer , alhoewel ik laatst een filmpje van hem zag dat hij wel mooier werd. Hij is verkocht.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 11:20

misterA schreef:
_Lorette_ schreef:

ik heb er veel meer mee dan de 2 superdekkers.
Met Bordeaux, Vivaldi en daarvoor een scheut springbloed. :9

Ik ook!
Mooie, grootramige hengst met 3 tophengsten in z'n pedigree.
Hij zou in draf misschien wat meer afdruk mogen hebben, maar kan makkelijk schakelen in galop en hij stapt ook goed.
En volgens mij ook een fijn karakter. Wat ik er van gezien heb, is dat ie altijd zijn aandacht bij de ruiter heeft.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 14:04

baudyh schreef:
Dank je Carola, dat je me weer tevoorschijn heb getoverd in de lijst. ;-)

Ja een geluk bij een ongeluk dat de merrie gust was gebleven vorig jaar. Ze is gelijk van het begin al heel zorgzaam geweest voor het veulen. Ze hebben eerst ruim anderhalve week naast elkaar op stal gestaan.

Baal natuurlijk enorm dat de andere merrie is overleden, zij was onze beste merrie. Maar tja niks aan te doen. Nu hopen dat we dit veulen mooi groot krijgen.

Toevallig staat livius ook op het lijstje van deze pleegmoeder. Ze is een Oscar x Weinberg.
Ik vind het een gave hengst. Vorig jaar in Den Bosch gezien.

Vorig jaar heb ik dit ook meegemaakt. Een eigen merrie, is heel goed gegaan. Wel 3 emmers Pavo veulenmelk , ongeveer 2maanden, het veulen bijgevoerd. Uit een schaaltje. Advies van Faculteit, om verslikken uit een fles te voorkomen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 15:00

Ons veulen wilde niet uit de fles drinken dus drinkt gewoon uit de emmer. Ik ben ook al aan de 3e emmer Pavo melkpoeder toe. Scheelt dat ik ze zelf verkoop dus heb ze iets goedkoper