Effe wat bijgelezen.
Heel fijn Kabayo de pagina over de kraamkoffer die je deelde. Nu is mijn vraag welke van deze 3 gebruiken jullie?
Citaat:
“ Desinfecterend middel: als het veulen er eenmaal is, zal de navelstreng knappen op het moment dat de merrie weer gaat staan. Het stompje aan de buik van het veulen moet je desinfecteren, om te voorkomen dat er bacteriën binnendringen. Dit kan bijvoorbeeld met ***isobethadine gyneacologisch, jodium tinctuur 5% of chloorhexidine.*** Elk middel heeft zijn voor- en nadelen, dus is het raadzaam om je hierover goed in te lezen. “
Ik heb inmiddels ook een (Ring) camera opgehangen bij mijn merrie. Zo leuk om te zien. En het veulen beweegt duidelijk in de buik tijdens de nacht (02:30), dus ik vermoed dat die ‘s nachts gaat komen
De dierenarts had laatst berekend dat ze dus is uitgerekend op mijn verjaardag (6 februari) Amai, hoe speciaal! 
Mijn merrie is nog heel fit maar wordt wel steeds aanhankelijker en als ze kon dan kroop ze graag op schoot… (mijn buurman komt regelmatig helpen op stal en trok dan wel een mooie foto van ze samen

Haar uiers waren zo’n 2 weken geleden opeens flink voller geworden maar de laatste tijd al helemaal geen verandering meer in te zien..
Ik vind het zo spannend!!
Wat denken jullie dat het geslacht van jullie veulen gaat zijn & waarom denk je dat (merk je iets qua gedrag etc.?)