Kletstopic ponyfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 14:52

Ik verdenk mijn merrie Beau van PPID, ze krijgt ineens zo'n rare vacht. Nu komt volgende week komt de DA toch op stal om het jonge spul te enten, kan hij mooi ook even bij haar kijken. Ze is drachtig dus weet ook niet of ik haar iets mag geven van medicijnen o.i.d.

lailapri

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-23 15:16

Daar is onderzoek naar gedaan en kan je dierenarts opzoeken als die inlogt bij boeringer zei de vertegenwoordiger.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 19:58

Vandaag (via livestream) lekker dagje HK Westfalen gekeken. Heel fijne ponys gezien! Ik ben van van 31 Next Diamond x Cosmopolitan. Alleen niet van z'n (nieuwe) naam. :+

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 20:42

Oh nu ben ik benieuwd naar die naam.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 20:55

Volgens mij is het Der Zauberlehrling... Het werd omgeroepen dus kan t mis hebben! Wat ik dan ook raar vind want Duitsland doet toch letter van de vader? En het is een Next Diamond... Dus... Ik ben er nog niet over uit. Hopelijk heb ik het verkeerd verstaan. :')

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 13:42

Vind het stom haha ik had hem willen hebben ! Dan had ik al een prachtige naam voor hem... maarja helaaas

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 14:05

Ja de 31 was een hele fijne! Die had wat mij betreft kampioen mogen zijn. :j
Zijn naam, wordt maar 31 haha.

Wil 1 van mijn merries dekken met 1 van de andere next diamonds, next Diamond lijkt wel echt heel fijn te fokken. :j

SylS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 14:27

Ik ben blij dat ik mijn merrie dit jaar niet heb laten dekken.
Het lijkt er nl op dat ik met mijn hengstveulen blijf zitten. Ik heb hem al 2 keer verkocht en beide keren zijn ze hem niet komen halen. De eerste keer hebben ze het wel gemeld. Bij de 2e koper heb ik 2 keer tevergeefs zitten wachten op de dag dat ze hem zouden komen halen. Niemand op komen dagen en ze reageren ook niet op telefoon en WhatsApp. Heb een 2e telefoonnummer geprobeerd. Daarop kan ik wel zien dat ze mijn bericht gelezen hebben, maar ze reageren er niet op.
Dus, als jullie nog iemand weten die een hengstveulen zoekt:
Amalia's Joep x Orchard Red Prince. Uit de stam van Nia Domo's Bolero.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 14:34

Oh dat vind ik zo aso als mensen dat niet doen. Zeg dan gewoon dat je 'm niet wil, of van gedachten bent veranderd. Ook niet tof, maar in ieder geval duidelijk.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 15:26

Dan zou ik een aanbetaling gaan vragen. Heb ik met mijn gekochte veulens ook gedaan maar wilde ze ook graag hebben.

SylS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 16:08

StalMelyn schreef:
Dan zou ik een aanbetaling gaan vragen. Heb ik met mijn gekochte veulens ook gedaan maar wilde ze ook graag hebben.

Ik heb een aanbetaling van 10 %.
Interesseert ze blijkbaar niet

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 16:56

Klinkt interesant maar heb er nu even geen geld voor.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 18:10

Irritant zeg. Zo zit ik dus ook nog met mijn Next Diamond jaarling.

Quir, hoe gaat het met je 2 jongens in training?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 18:30

Syls, oh wow. Dan hebben ze gewoon echt schijt en ik zou het percentage omhoog gooien naar 25 procent.
Maar dat lost nu niks op. Hopelijk kan je hem ergens nog kwijt in een goede opfok of particulier. Of aan eigen huis natuurlijk.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 18:42

Jemig SylS, wat ontzettend asociaal! Op papier klinkt het als een leuk veulen. Ik heb alleen ook geen plek.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 20:05

Wij hebben ook een leuke dag gehad gister. Kwaliteit lag wel hoog hoor. Waren enorm veel knappe hengsten!
Naast 31 nog een aantal andere gave pony’s gezien die best mee naar huis mochten. Prijzen op de veiling vond ik wel absurd laag.. 7-12k voor een ggk hengst?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-23 22:51

Hier ook helaas mijn twee welsh A hengst veulens niet verkocht.

Had ze ook verkocht aanbetaling van 10% en niks meer gehoord, op einde dat ze niet kon ophalen ivm scheinding. Via via een foto van haar gezien dat ze later een merrie veulen had gekocht :+

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 18:48

Neonlight schreef:
Irritant zeg. Zo zit ik dus ook nog met mijn Next Diamond jaarling.

Quir, hoe gaat het met je 2 jongens in training?

Leuk dat je het vraagt! :D

Ze gaan echt heel fijn, nu 3 weken aan het werk en al hele andere pony's. Heel blij met hoe ze ontwikkelen, vooral ook al in zo'n korte tijd.

1 van de 2 mannen. <3
Afbeelding

Wat balen dat verkoop zo lastig gaat, maar helemaal asociaal als ze gewoon niet komen ophalen. -O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 19:34

Hij ziet er goed uit Quir! Heel benieuwd hoe ze het gaan doen. Wanneer zijn de keuringen?

SylS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 19:41

Janinevv schreef:
Hier ook helaas mijn twee welsh A hengst veulens niet verkocht.

Had ze ook verkocht aanbetaling van 10% en niks meer gehoord, op einde dat ze niet kon ophalen ivm scheinding. Via via een foto van haar gezien dat ze later een merrie veulen had gekocht :+

Echt erg zo iets. Denk dat ik een volgende keer een hogere aanbetaling ga vragen.

SylS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-23 19:43

Quir, jouw hengst ziet er al helemaal anders uit. Ongelooflijk dat ze zo kunnen veranderen in een paar weken.
Benieuwd hoe de andere er uit ziet.
Naar welke hengstenkeuring gaan ze?

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 10:20

Neonlight schreef:
Hij ziet er goed uit Quir! Heel benieuwd hoe ze het gaan doen. Wanneer zijn de keuringen?

Ja ben er echt heel blij mee! En ook echt heel benieuwd hoe ze het gaan doen.

Februari zijn de keuringen, dus ze hebben ook nog even. :D

SylS schreef:
Quir, jouw hengst ziet er al helemaal anders uit. Ongelooflijk dat ze zo kunnen veranderen in een paar weken.
Benieuwd hoe de andere er uit ziet.
Naar welke hengstenkeuring gaan ze?

Vind het ook echt zo bijzonder om te zien in zo'n korte tijd! Compleet andere pony eigenlijk. Als ik ze straks weer zie zijn het totaal vreemde pony's. :))

De andere wordt als t goed is deze week geschoren en hoop dan ook een foto van hem te krijgen. <3

Ik ben nog niet helemaal over uit welke HK's ze gaan. Palomino in ieder geval NRPS en Wickrath, denk deze ook. Hij is zelf een NWR, dus misschien ook NWR of toch ook NRPS. Alle 3 vind ik te veel worden.

En zou inderdaad hogere aanbetaling gaan vragen, vind het zo bijzonder dat ze dan gewoon niet op komen halen.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 11:50

Hier pas half geschoren ivm slechte weer en het feit dat hij toch nog een keer zal moeten voor de Hk.
Hij is echt zo mega braaf met alles. En inderdaad ze veranderen echt heel snel in korte tijd.
Die van Quir in 3 weken ook echt giga verschil.
Afbeelding

Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 12:32

Ik vind het echt zoooo leuk al die hengstenkeuringen alweer!
Dacht echt na het outdoorseizoen dat het lang zou duren, maar Duitsland is natuurlijk veel vroeger. Toch al lekker wat te kijken.

Mijn lijst met hengsten werd al erg lang :+ dus ik heb even drastisch opgeschoond, haha. Erbij zetten kan altijd weer. Ik vind het echt ontzettend leuk om alles te bekijken en uit te zoeken. Dat had ik altijd al, maar nu nog meer. Ben straks nog een keer een wandelende encyclopedie denk ik. :o

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-23 13:22

Mooie mannen Quir en Kyrke, ik ben benieuwd hoe ze het op de HK's gaan doen. Kyrke gaat de jouwe naar het NRPS?

Fijn Annash dat je een wandelende encyclopedie bent, dan weet ik waar ik moet zijn voor informatie ;)
Ik kijk ook uit naar de HK's, ik ben benieuwd wat er zoal verschijnt en wat me allemaal wel en niet aan staat. Of ik weer ga dekken weet ik nog niet, het hangt af van hoe het allemaal loopt.