Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:46

Mijn eerste gedachte was ook Eldorado Iorrr.

Vulina wat kun je verder over haar vertellen? Als ik zo naar de maat kijk in dat lijntje zou ik in elk geval kijken naar een hengst die vergroot.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:47

Ik heb geen verstand van dressuur :=

Gomir: ik heb hem toen in Duitsland gezien. Inmiddels 2 jaar geleden. Was net een pony _O-
Zijn ruiter zei toen dat dit echt de tax was(1.55m)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:49

Karaldo een optie Volina?
Dan hou je het goede model vast en heb je ook kans dat de beweging behouden blijft, qua springen denk ik dat hij galop, techniek en vermogen kan verbeteren.

Dat vond ik van Bubalu ook Revali :+ De eerste keer dat ik die in het echt zag was als jury voorterrein in Appingedam. Vroeg me echt af wat hij nou voor pony mee had, was dat Bubalu :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:55

Haha lijken het niet allemaal pony’s als Jur er naast staat? :P

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:58

MizzMontana schreef:
Mijn eerste gedachte was ook Eldorado Iorrr.

Vulina wat kun je verder over haar vertellen? Als ik zo naar de maat kijk in dat lijntje zou ik in elk geval kijken naar een hengst die vergroot.

Haar nakomelingen zijn groot. Die uit 2018 is nu rond de 1.72. Zirocco wordt ook minimaal 1.72 en de Kjento ook wel.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:01

Ah, dat scheelt al weer en maakt de keuze een stuk ruimer.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:02

gomir schreef:
Karaldo een optie Volina?
Dan hou je het goede model vast en heb je ook kans dat de beweging behouden blijft, qua springen denk ik dat hij galop, techniek en vermogen kan verbeteren.

Exterieur 75,00
Springen 85,00
Galop 85,00
Reflexen 90,00
Techniek 80,00
Vermogen 90,00

Dit waren haar punten op de keuring. Ze werd ermee kampioen en mocht naar de NMK.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:05

Revali schreef:
Dallas nakomelingen lijken wel heel fijn. Hengst zelf kan er net niet over als je het mij vraagt. Zit natuurlijk wel een stuntman op
Wij hadden nu een dallas voor de keuring. Heb nog nooit zo'n mooi paard gezien. Plaatje. Super veel balans in de galop en top in de benen. En braaf.

Maar snap Lorrr, je moet iets aparts hebben!
Aganix is nu hot! Top kwaliteit hebben ze. Maar denk wel dat je een iets neerwaartse merrie nodig hebt(en niet te kort in voorbeen)
Zijn wel beetje klootzakken :=

Eldorado geven wel gave (moeilijke) paarden. Die van ons was groot genoeg. En bloed(uit Libero merrie) [ [url=m/KH1pNS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Durf je dominator te gebruiken?

Dominator zou een hele goede optie kunnen zijn’! Nooit aan gedacht bij deze maar die heeft zeker maat :) waarom zou ik het niet durven Ravelli? Qua bloed/karakter?

Quabri hebben we er ook een van gehad uit de Jus de Pomme (moeder van de Baloubet) Die wordt nu twee, ga eens kijken of ik er achter kan komen hoe die is qua maat!

Aginix staat ook zeker op het lijstje. Alleen ik weer niet wat die qUa maat gaat doen.

Gelukkig nog even bedenktijd maar dan heb ik ook even tijd om het sperma op te sporen ;)

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:07

Gave merrie vulina! Ik ga ff denken!

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:53

Haha ja jur heeft lange beentjes
Heeft bubalu niet wat meer lengte dan Dallas?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 08:24

Bij Bubalu dacht ik toen hetzelfde als jong paard. En ook echt dat ik dacht wat moet je daar mee...

Nu heb ik zelf een Bubalu en dat is echt een hele fijne merrie

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 10:33

Ik lees mee, maar zou Vagabond de la Pomme wat zijn Iorrr? Die is gebruikt op mijn merrie, dat is ook een lijntje met genoeg bloed dat juist maat en vermogen kan gebruiken.

Is een heel mooi veulen van gekomen, was ook geselecteerd voor veilingen maar helaas met nageltred in Utrecht beland dus dat ging niet door. Voldoende bot en maat en lijkt nu een hele goede sprong te laten zien.

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:45

Vagebond gebruikt voor mijn Chin chin merrie goed gelukt dacht ik ;) Afbeelding

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:55

Heel goed gelukt idd :j

De jongen die de mijne heeft gekocht is er ook heel wijs mee. Die had mijn merrie gereden en wilde het veulen graag. Heb een paar filmpjes gezien, dat gaat een hele goede worden als dat zo door zet. Mooi model ook.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:57

Hoe verkopen jullie doorgaans jullie veulens?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 12:08

lexa schreef:
Vagebond gebruikt voor mijn Chin chin merrie goed gelukt dacht ik ;) [ [url=m/uFO95R.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor zo een teken ik!

Haha vagebond zou ook kunnen ja. Ik ga alles eens even op een rijtje zetten, thnx allemaal!

Vulina bij ons gaan ze vaak via een veiling. Maar ook wel zo vanaf huis. Ligt ook beetje aan het bloed ;)

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 12:17

Via veiling of eigen connecties.

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 12:19

Heeft er ook iemand met escape z gedekt?

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 15:00

Afgelopen jaar via veiling en via facebook :+

Ziet er stoer uit Lexa _/-\o_
Hebben jullie wel eens nakomelingen gezien van A golden boy hero Z? Wij hebben een 3 jarige en die is zo enorm lelijk _O- denk wel een paard met veel vermogen.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 19:28

Revali schreef:
Afgelopen jaar via veiling en via facebook :+

Ziet er stoer uit Lexa _/-\o_
Hebben jullie wel eens nakomelingen gezien van A golden boy hero Z? Wij hebben een 3 jarige en die is zo enorm lelijk _O- denk wel een paard met veel vermogen.

Ik ken er één! Bijzonder leuk paard, fantastisch karakter en doet het nu onder het zadel ook heel erg leuk. Wil heel graag met je werken. Kort geleden voor de camera gehad.

Afbeelding

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 19:32

Ik heb van dominator al veel wisselende dingen gezien qua nakomelingen. Ik word er niet warm van...van de hengst zelf ook niet echt...
Wij hebben een vagabond staan van 3j nu, groot paard, fijne galop, makkelijk dier in de omgang. Lijkt veel vermogen te hebben en wil voorzichtig zijn, tot nu toe een meevaller.

Tangelo niet iets? Zie er veel goeie van, geen dooie en mooie paarden.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 20:05

Gaaf julia
Kan me wel vinden in karakter en voor je willen werken. Lijkt die van ons ook te hebben.

Charisma: defender Z kan je niet ontgaan zijn <3 zulke wil je wel hebben. Top karakter, super lief

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:45

Revali schreef:
Dallas nakomelingen lijken wel heel fijn. Hengst zelf kan er net niet over als je het mij vraagt. Zit natuurlijk wel een stuntman op
Wij hadden nu een dallas voor de keuring. Heb nog nooit zo'n mooi paard gezien. Plaatje. Super veel balans in de galop en top in de benen. En braaf.

Maar snap Lorrr, je moet iets aparts hebben!
Aganix is nu hot! Top kwaliteit hebben ze. Maar denk wel dat je een iets neerwaartse merrie nodig hebt(en niet te kort in voorbeen)
Zijn wel beetje klootzakken :=

Eldorado geven wel gave (moeilijke) paarden. Die van ons was groot genoeg. En bloed(uit Libero merrie) [ [url=m/KH1pNS.jpg]Afbeelding[/url] ]

Durf je dominator te gebruiken?

Gaaf paard ..heb je die nog ?
Kan je er wat meer over vertellen

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:55

Een hengst om misschien ook in de gaten te houden is Mumbai ( vd moerhoeve ) een Diamant uit een heel goed bwp lijntje ..is aanstormend talent vind ik met de ruiter van Ludger Beerbaum

Weet niet voor welke merrie iorr maar is Comme il faut niet een goede match ..ik vind hem echt fantastische springpaarden geven en echt vergrotend fokken
Cicero ook nog steeds een zekere keuze

Wil waarschijnlijk wel keer proberen te spoelen met Utamaro die op zangersheide is komen te staan ..dat vond ik zo'n tof springpaard ..altijd alles gegeven in de ring maar was nooit ingezet in de fokkerij en nu hij met pensioen is wel ..dus ga waarschijnlijk een gok wagen ..soms moet je ook je gevoel een keer volgen

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 21:57

Charisma schreef:
Ik heb van dominator al veel wisselende dingen gezien qua nakomelingen. Ik word er niet warm van...van de hengst zelf ook niet echt...
Wij hebben een vagabond staan van 3j nu, groot paard, fijne galop, makkelijk dier in de omgang. Lijkt veel vermogen te hebben en wil voorzichtig zijn, tot nu toe een meevaller.

Tangelo niet iets? Zie er veel goeie van, geen dooie en mooie paarden.

Met je eens betreffende Dominator , ben niet wild van zijn (Darco )type en springen ..heeft natuurlijk ook een fantastische ruiter ( vond ik met Taloubet ook trouwens )