Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

watnou1

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:23

Ik ga mij eens verdiepen in Dakar ! Thx voor suggestie!

Ik moet zeggen dat onze baltic nog niet onder de man veel heeft gesprongen, mijn dochter rijdt haar en ik vindt de merrie echt scherp op de sprong. Denk dat ik er n ruiter op ga zetten.... dat is voor mijn hart beter hahaha

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:33

watnou1 schreef:
Ik ga mij eens verdiepen in Dakar ! Thx voor suggestie!

Ik moet zeggen dat onze baltic nog niet onder de man veel heeft gesprongen, mijn dochter rijdt haar en ik vindt de merrie echt scherp op de sprong. Denk dat ik er n ruiter op ga zetten.... dat is voor mijn hart beter hahaha

Lijkt goed te springen. Ik weet natuurlijk niet hoe je dochter kan rijden, maar misschien is het ook nog een idee om een prof haar een paar keer mee te laten nemen naar BB/B. Gaat dat goed en is ze de entourage en dergelijke een beetje gewend: dan verder onder je dochter?

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:40

Lijkt goed te springen. Ik weet natuurlijk niet hoe je dochter kan rijden, maar misschien is het ook nog een idee om een prof haar een paar keer mee te laten nemen naar BB/B. Gaat dat goed en is ze de entourage en dergelijke een beetje gewend: dan verder onder je dochter?[/quote]

Dank je!
En de echt ruige sprongen staan niet op beeld

Ja, zoiets ben ik inderdaad van plan. Even zien hoe de baltic het oppakt. Dochter kan best potje sturen, en heeft lef( meer als haar moeder) maar denk dat de baltic mogelijk maatje te scherp is, we zullen zien .

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:42

Iorrr schreef:
Haha dan zullen wij wel een pech gevalletje gehad hebben met Baltic, onze was echt het saaiste paard waar in ooit op gezeten heb...

De zirocco die wij uit onze Baloubet hebben gefokt en die ik zelf alles tot het L springen geleerd heb staat al voor de tweede keer op de site van het KWPN met zijn huidige Italiaanse ruiter. Leuke reclame zo!

Super ! dat is mooie reclame :)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:36

Leuk iorrr!

Dakar ben ik wel fan van en past idd wel op zo'n merrie

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:29

Wij hebben dan wel weer een hele fijne Baltic op stal gehad. Erg fijn paard in de omgang en onder het zadel, kon ook erg fijn springen. Was goed 2maand onder het zadel, en daar reed een heel gemiddeld manege meisje zo mee weg. Is toen naar een amateur ruiter gegaan, en die reed hem eerlijk gezegd echt niet zo fijn, maar ook met 9 van de 10 afstanden mis altijd zijn uiterste best blijven doen. Toen die uiteindelijk bij een meer ervaren ruiter kwam was die ook in no-time Z.

Heb er zelf ook een paar keer opgezeten, maar die gaf een geweldig fijn gevoel. Had hem een jaar of 2/3 niet gereden, en stap op, rij zo naar 1.20/1.30 toe. Dat voelde zo makkelijk en vertrouwd.
Ik weet niet of die het allerlaatste aan vermogen heeft, maar voor karakter echt een 10+

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:15

MM gaaf zulke kansen kun je idd niet laten liggen.

Lorr wat fijn verwacht je ook dat deze de hogere sport gaat halen? Ook leuk dat je hem zelf hebt gereden.

Watnou gewoon even aankijken heb mijn merrie ook bij een prof gehad. Maar als je dochter er wel een goede klik mee heeft is dat ook leuk natuurlijk

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 20:01

Wij hebben een baltic gehad die gewoon gevaarlijk was. Wel een mooi paard trouwens.

Dakar hoor en zie ik goede dingen van!! Dakar is uit de sport?

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 20:16

[quote="_Caithlynn"]
Lorr wat fijn verwacht je ook dat deze de hogere sport gaat halen? Ook leuk dat je hem zelf hebt gereden. [quote]

Ja dat verwacht ik wel, heel bijzonder paard om te rijden. Heel veel vermogen en techniek en bijzonder veel techniek. Wel ook heel brutaal. Nog nooit zoveel blauwe plekken van een paard gehad maar ook nog nooit zoveel plezier :)

Ik heb z’n moeder en oma ook gereden en hij heeft minstens zoveel instelling. Echter hij is geen allemans vriend. Dus afhankelijk van hoe en door wie hij verder opgeleid wordt. Maar dit lijkt goed :D

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 10:28

Waar is Nintender eigenlijk gebleven?
De Carambole heeft een zusje van Namelus die 1.40 springt, dus ik was naar ggk zonen van Namelus aan het kijken. Van Nintender zijn eerste 100 nakomelingen op horsetelex lopen er echt veel 1.40 of hoger, dan zijn er ineens nauwelijks resultaten meer bekend en vanaf 2012 dekt er bijna niemand meer mee.
Was hij verkocht naar het buitenland?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 12:33

Namelus is zelf volgens mij ook nog beschikbaar via Stal Brouwer.
Nintender vind ik alleen nog maar terug met diepvriessperma via een Amerikaanse site en bij GFE (Frankrijk). Triple V heeft hem ook niet meer op de site staan.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 14:14

Geen idee mizzmontana

Heeeft een van jullie toevallig Plot Blue wel eens gebruikt? Wat is jullie indruk wat hij nodig is qua merrie?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 14:38

Ken alleen zijn nakomeling great blue haha.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:59

Je weet dat ie is overleden? Ik denk dat ie maat en formaat nodig heeft/had. Ik vond m toen ik m jaren geleden bij Ehning op stal heb bekeken, geen royale hengst. Wel mooi van type. Pilot bloed gaf sowieso geen kastelen van paarden. Pilothago geeft ze ook niet royaal.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:10

Hoogendroog weet ik; wij gebruiken bijna altijd diepvries, dat is geen probleem. Echter heb ik geen royale merrie. Een kleine hele snelle die zelf 1.45 gelopen heeft :) Maar ik wil op bloed niet Perse inleveren, wil wel graag maat. Zag 105 bij de index op stokmaat, dat gaf me hoop. Maar eerlijk gezegt weet ik ook geem royalen, daarom mijn vraag ;)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 19:56

Iorrr schreef:
Geen idee mizzmontana

Heeeft een van jullie toevallig Plot Blue wel eens gebruikt? Wat is jullie indruk wat hij nodig is qua merrie?

Ik heb nu gedekt met zijn zonen mr Idols en Blue, heeft wel merries met bloed en maat nodig. Heb ik het gevoel. Die hengsten zijn zelf wel groot zat, maar dat zal van de moeder komen.
De plot’s die ik ken zijn redelijk nuchter in de kop.

Wat vinden jullie van camargo?

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 21:34

Ik heb een Plot Blue merrie op stal staan. Vermogen genoeg, maar niet voorzichtig naar mijn mening. Beetje een lompe merrie, maar inderdaad heel nuchter in de kop.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:32

Haha nou dat word niks: merrie is 163.

Iemand een sprankelend idee van een hengst die vergroot en succesvol 1.60 gelopen heeft? Buitenlander of niet Kwpn is geen enkel probleem.

Wij hebben er een Zirocco Blue uit gehad, een Hermantico en een Kannan. En ze is nu dus weer drachtig van Kannan.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:49

Is Eldorado van de zeshoek een optie qua bloedvoering? Zelf 1.60m gelopen, voldoende maat en lijkt wel echt springpaarden te geven met voldoende bloed.

En een hengst die nog niet heel veel kilometers heeft gemaakt in het 1.60m, maar wel met heel veel vermogen en potentie is Dallas VDL. Ik zie er fijne nakomelingen van, soms iets klassiek in de uitstraling, maar dat kan jouw lijntje wel hebben.
Hardrock heeft ook heel succesvol in het 1.60 gelopen, maar ik weet niet of die vergroot. Zelf heeft hij wel voldoende maat, maar vererven is een tweede natuurlijk.

Lami

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 14:50

Iorrr schreef:
Haha nou dat word niks: merrie is 163.

Iemand een sprankelend idee van een hengst die vergroot en succesvol 1.60 gelopen heeft? Buitenlander of niet Kwpn is geen enkel probleem.

Wij hebben er een Zirocco Blue uit gehad, een Hermantico en een Kannan. En ze is nu dus weer drachtig van Kannan.

Ik heb van een bloederige hete smalle merrie een Elvis ter Putte, flink vergroot iets grover ook met nog zat bloed onder de motorkap. Maar die valt niet onder succesvol 1.60 denk ik. Ook een Douglas uit gehad ook vergroot. Maar in mijn keuzes wilde ik minder bloed fokken. Dat geldt voor jou denk ik niet als ik je keuzes zie

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 15:07

Iorr, ik wilde dus Hermantico voorstellen, maar daar heb je dus al mee gefokt! Even terzijde: heb je de Hermantico al onder 't zadel? Wij hebben zelf een grootramige vierjarige merrie van Hermantico, binnenkort gaat ze onder 't zadel. Ben benieuwd wat voor projectiel het gaat worden, de hengst zelf lijkt me geen makkelijke.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 15:28

Ik hoef niet minder bloed nee: ik houd van bloed. Uit dit lijntje komen toch geen amateur paarden ;)
De Hermantico is als veulen verkocht naar de S eiger zelf en nog niks van weer gehoord behalve ‘t lijkt goed.

Dallas ben ik groot fan van, hebben we al 3x gebruikt :D Vind ik alleen wel beetje 13 in dozijn Inmiddels... op deze liever iets ‘ aparts’

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 17:23

Dallas nakomelingen lijken wel heel fijn. Hengst zelf kan er net niet over als je het mij vraagt. Zit natuurlijk wel een stuntman op
Wij hadden nu een dallas voor de keuring. Heb nog nooit zo'n mooi paard gezien. Plaatje. Super veel balans in de galop en top in de benen. En braaf.

Maar snap Lorrr, je moet iets aparts hebben!
Aganix is nu hot! Top kwaliteit hebben ze. Maar denk wel dat je een iets neerwaartse merrie nodig hebt(en niet te kort in voorbeen)
Zijn wel beetje klootzakken :=

Eldorado geven wel gave (moeilijke) paarden. Die van ons was groot genoeg. En bloed(uit Libero merrie) Afbeelding

Durf je dominator te gebruiken?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:14

Wat lastiger is voor Iorrr volgens mij niet zo'n bezwaar, vandaar dat ik Eldorado wel durfde te noemen.

Als Kannan weer goed uitpakt Quabri d L'Isle nog een optie? Daar is ook wel vraag naar!

Grappig Revali, ik vind Dallas er juist wel heel makkelijk over springen.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 20:35

Laatst bijgewerkt door Vulina op 13-11-20 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt