Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Revali schreef:_Caithlynn schreef:Weet iemand nog een leuke fokmerrie te koop liefst tot max 12 jaar. Een kennis van mij is opzoek.
Volgen jullie verder ook de verrichtingsonderzoek van het kwpn en wie is jullie favoriet?
Ben zelf wel benieuwd naar de nakomelingen van agenix
Ik kan je wel vertellen dat aganixen klootzakken zijn, maar oh wat een kwaliteit hebben zeexterieurmatig vind ik ze er iets te veel met de kop er op en iets strak in de rug. Maar die wij hebben staan springen heel goed
Ik volg Ermelo nu niet, maar van het voorjaar komt eentje voor die wij hebben klaar gemaakt
Hoe lijkt Pegase? Interessante hengst vind ik dat
En weten jullie hoe Cabrio vd heffinck fokt?
Iorrr schreef:Ik ben niet heel bang voor terug fokken mits goed over nagedacht:
Onze baloubet is voor tweede keer drachtig van Kannan: terug fok op nimmerdor. Zal horsetelex van de vorige er even bij zoeken!
MizzMontana schreef:Interessant gefokt Iorrr en leuke naam heeft hij gekregen. Hebben jullie die nog?
Had je speciaal naar Nimmerdor bloed gezocht of dacht je dat Kannan goed zou passen en was dat toevallig terugfokken op Nimmerdor?
.
MizzMontana schreef:Zie dat ik met Bustique trouwens op Capitol terug zou fokken in die zelfde generatie.
Hendrix heeft hem vorig jaar terug gehaald uit Amerika voor de fokkerij en hij is nu vers beschikbaar.
Marijkeeee schreef:Baltic heb ik goede ervaring mee en zou het nog wel een keer willen gebruiken (liefst dezelfde combi). https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... gucci-ella (elite sport merrie)
Enorme top instelling! soms was ze iets speels en baldadig in het parcours wel eens wat bokjes en onzichtbare hindernissen onderweg. Maar door haar instelling, karakter kon ik al gewone ruiter ZZ met haar worden. Ze was toen nog maar 7 jaar. Heb er 1 embryo uitgespoeld en haar verkocht. Nakomeling heb ik nog.
Deel de mening wel dat hij het beste past bij een merrie met voldoende lengte en maat. Ook rekening mee houden dat de merrie niet te neerwaarts is. De baltic is de kleinste (166) die wel uit deze moederlijn hebben gefokt maar ze had wel meer dan voldoende lengte.