de jongste loopt hier nog met z'n moeder en de oudste is bijna 28
Ze mogen hier ook hengst blijven tot ze eventueel problemen gaan veroorzaken of tot de eigenaar het wil. De merries staan op wat afstand
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
de jongste loopt hier nog met z'n moeder en de oudste is bijna 28
super leuk zicht ook zo moeder en dochter samen. Ga je in de toekomst vaker 2span rijden?
). Jacky begint een heel klein beetje te vullen rond dr spenen, nog 37 dagen tot veilig. Zij is een Maiden. Ze is het al een beetje zat, wordt steeds slomer.
maarre, hoe moet ik dat zien?
(ken alleen schapen haha).
hoe ziet zoiets er dan uit, dat moet ik even opzoeken. Gewoon benieuwd
maar continue geeft dan wel meer duidelijkheid.
Tot schrik van sommige standhouders die zeker dachten dat ik op de stoel zou bevallen ofzo haha
Aatrox schreef:Alle omliggende stallen zijn inmiddels dicht, het zit op 15 min afstand.
Dit zijn onze eerste veulens, ik probeer nu zoveel mogelijk mensen met kennis te vragen om dan eventueel te komen helpen mocht het noodzakelijk zijn. De veearts zit of op 5 min afstand of op 30, ligt er maar net aan wie spoed heeft. Of als het overdag gebeurd ben ik al een stuk makkelijker geholpen.
We hebben de plek voor nu afgezegdhet voelt niet goed. We kunnen de veulens hier gewoon hebben en geboren laten worden.
Vanaf hoeveel maanden swappen jullie naar de bevallingsstal? En is stro dan nog fijner dan vlas met krullen?
Aatrox schreef:Mezelf goed voorbereiden en dan hopen op het beste is toch het enige wat ik kan doen. Meer dan hopen kan je nooit, ik hoop ook dat ik ooit de loterij wint, dat is toch precies hetzelfde. Ik ben er niet van afhankelijk maar hopen mag altijd toch? Iedereen heeft iets over het hopen op het beste, wat doen jullie dan?
Ik zorg dat we het beste zijn voorbereid zover mogelijk, wat dit jaar betekent dat ik ze niet kan wegbrengen vanwege de Rhino. Vind het een beetje dubbele opmerking.
Ik zal onder de meeleessteen gaan, iedereen veel succes met de Drachten en hopen op veel gezonde veulentjes dit jaar.

). En idd, zoals Corina zegt, flink oppotten. Naarste is een merrie die gaat staan en liggen en met al dat gekrabbel op de stenen vloer komt.
mirjamalvaro schreef:Die biesttester moet ik nog steeds eens naar kijken.
Hoe ziet die van jullie eruit?
Fijn dat de dierenarts dichtbij zit

Kabayo schreef:Aatrox ik denk niet dat corinadrent het verwijtend bedoeld. En niemand is verplicht alle of de meeste middelen te gebruiken. Als jij bijvoorbeeld al actief waakt en er een camera op zet ben je al heel verstandig bezig.
Zie als jij gewoon lekker gaat slapen ‘paard red zich wel’ en hoop op het beste, daar hebben mensen in dit topic wel een mening over. Ik denk dat mensen er over vallen dat jij benoemd ‘hopen op het beste’ en dan denken dat je geen maatregelen gaat nemen. Maar zo te lezen probeer je je juist alleen maar in te lezen en dat vind ik echt super! Roeien met de riemen die je hebt en zo snel mogelijk alles nog klaar proberen te krijgen, goed hoor! Vooral lekker mee blijven kletsen, ik wil best tips geven mocht je nog iets willen wetenFijn dat de dierenarts dichtbij zit
Corinadrent is dat ongeveer dezelfde werkwijze als een ph meten in de melk? Want die waarde zakt ook net voor de bevalling
Butengeweun niks mis mee hoor als je er alleen een camera op hebt en waakt. Doe ik ook wel eens![]()
Maribor Jaa heel blij met de foto’s! Ze zijn inderdaad veel gewent. Ook altijd braaf. De bonte is nog maar 3 (dit was de 4e keer voor de wagen) en die kan je gerust 3 maanden aan de kant zetten en weer opzadelen wegrijden. Heb ik nog gedaan met m’n dikke buik laatst in, wat was het, november? Ze doen natuurlijk nu qua werk niks meer. Hahaha ik zie de gezichten al van de standhouders
Nu nog maar 29 dagen
Nieky dankje! Waarschijnlijk wel eens, maar niet vaak. Ben zelf meer een recreatie menner en de bonte is nog niet verkeersmak.
Ha kijk eerste uier foto , ik zie wat je bedoeld. Of ze draagt over of ze schiet ineens vol haha. Ben benieuwd wat ze doet
Palousa ah oké! Heb je ze gemengd bij elkaar staan?
Mijn merries bevallen in de stal waar ze altijd in staan. Wij hebben rapsodie als onderlaag en eroverheen een dikke laag stro
Ik zal over 2 weken ongeveer de bevalbak klaar zetten en zien of het birth alarm er nog zin in heeft. Bijna zo ver![]()
Zag dat Minthe nu een punt kont krijgt op de camera
[ Afbeelding ]
fokfanaat schreef:ik ben niet in de gelegenheid (en wil het ook niet) om wekenlang 24/7 naar de camera te kijken. Ook omdat er in de meeste gevallen er genoeg voortekenen zijn, maar er zijn ook echt merries die je kunnen verassen (ook als ze normaal heel voorspelbaar zijn) Dus wanneer ik denk dat het nog niet komt, doe ik voor de zekerheid het alarm om. Als ik verwacht dat het komt, waak ik met de camera.
hoop dat ik er bij kan zijn.