Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Flubberboot

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 13:27

Hier niks kwa verzekering voor de jongens, dus ook niet voor castratie :)

Haha die Syl

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 13:58

kiko schreef:
Ik denk dat ik ook voor het voorjaar ga. Dan is hij 2. Heb geen flauw idee wat het kost. Verzekeren jullie ze er ook voor?

Ik neig ernaar om ze naar de kliniek te brengen en dan ook maar gewoon verzekeren. Better safe than sorry? Ofzo? Verder zijn ze niet verzekerd.
Ze hadden op de kliniek een foldertje liggen. Volgens mij kostte dat ook helemaal niet zoveel. Even snel gespiekt, maar je betaalt 2% van de verzekerde waarde tot €10.000. Dus stel je wilt verzekeren voor €4000, dan betaal je dus €80. Dat is opzich goed te doen?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 14:21

Gewone castraties worden niet vergoed hier.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 17:25

Ik heb hem op de kliniek laten doen, kosten waren 340 euro.

Oohhh die syl!! Heerlijk toch <3

Rosa heeft besloten dat de melkbar over is voor Y’ur :o :oo
Wij hadden eigenlijk bedacht, de laatste weken nu op de wei nog samen (hij slaapt ‘s nachts van z’n mama af nu) en dan in de winter er helemaal vanaf. Maar Rosa heeft anders besloten :j meneer mag niet meer aan de melkbar hangen. Ze heeft alles nodig voor de nieuwe baby gok ik.
Daar is ze ook al stiekem een eindje mee onderweg, nu 112 dagen.
En mega geruststellend voor ons, ze heeft echt al wel een zeer aanwezige buik *\%/*

Maar dat was wel verrassend, ik had eigenlijk verwacht dat wij echt fysiek moesten gaan scheiden. Maar dat lijkt niet meer nodig *\o/*

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 17:34

Dat is handig :D

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-25 18:23

Had het weer in mijn staar gekregen om wat shriktraining te doen.

Ik dacht die gaat niet over het blauwe zeil want andere keren was dit super eng en volle frustratie. Maar hup zo erover alsof ze het al jaren kent.

Dan hup Dino pak aan, mijn vriend op standby voor geval van dat ze zou rennen of dergelijke want, in zon pak zie je dus helemaal niet veel.

Afbeelding

Ze is niet blij maar het boeit haar dus helemaal niks. Mee rondgewandeled, rond haar gerend en gek gedaan. Ad en toe wat shrik maar geen shut downs wat ze anders wel kan hebben met deze "enge" dingen.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 16:06

Mochten er ineens weer dinosaurussen rondwandelen op aarde dan is die van jou in ieder geval níet onder de indruk :')

Ik heb wel meegelezen verder en ik las een hoop over ballen (en het verwijderen ervan). De foto's van Y'ur zijn knikkers die verwijderd werden vond ik ook zeer interessant, dankjewel voor het delen +:)+
Weliswaar 4 merries hier, maar je weet maar nooit waar die kennis nog goed voor is :D

Ook las ik over verzekeringen. Ik heb zelf slechte ervaringen met een paardenverzekering. Het was in verhouding niet duur, maar op het moment dat je ze nodig hebt krijg je een berg kleine lettertjes onder je neus geschoven en zijn ze er niet voor je. Nu heb ik gewoon een spaarrekening voor noodgevallen want ik zou nóóit afhankelijk willen zijn van een verzekering. Daarbij; als ik van mening ben dat er iets moet gebeuren wil ik niet eerst moeten wachten op hun toestemming. Dus nee, geen verzekering meer hier, dat was lang geleden een dure les :o

Hierbij nog een foto van Lunera. Ze groeit niet zo hard als ik gehoopt had, maar ze maakt alles goed qua karakter. Het is gewoon een grote labrador, dol op aandacht, knuffels en eten :')
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 17:38

Die dinosaurus pakken zijn zo grappig :')

Nou Ultim is opeens verkocht, ging heel snel.
Dus vam 2024 jaargang is alleen Uranus nog over.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 19:56

Dais ze is wel knap hoor!

Ik denk dat het er ook aan ligt waar je verzekerd bent. Ik heb altijd achteraf gedaan en nooit gezeur gehad. Als levensbedreigend is mag je gewoon regelen. Als je maar wel op de hoogte stelt. Maar ik ben uitgebreid verzekerd dus misschien is dat een verschil. Maar toen mijn vorige merrie op de IC stond en misschien geopereerd moest worden midden in de nacht heb ik de volgende dag gebeld en kreeg ik te horen dat ik goed had gehandeld en gewoon toestemming had voor de rest. Dus was toen blij dat ik verzekerd was want duur geintje 2 weken op de IC staan bij de Lingehoeve.

Mirjam gefeliciteerd met de verkoop.

Sentir geweldig zeg.. ik wil ook zo’n pak.. denk dat Cover er op af komt en de ander aan de andere kant staat en denkt wegwezen :-)

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 22:00

Kiko, dat het verschilt per verzekeraar geloof ik meteen. Gelukkig ben jij wel tevreden :j Welke verzekering heb je?

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 22:12

Ik ben bij de EFO verzekerd. Is niet de goedkoopste maar keren veel uit en snel en hebben leuke winacties. En lezingen. Ik ben al vanaf 2005 daar. 2 paarden uit laten keren. De laatste was 25. Dan krijg je niet veel maar kon daar wel de da kosten mee dekken.
Mijn eerste paard maar een half jaar gehad en toen weg moeten brengen. Dan ben je blij dat je verzekerd bent want al je spaargeld zat erin..

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-25 23:33

Wauw wat veel berichten weer! Heb alles wel bijgelezen maar geen tijd om overal op te antwoorden..

Dais_ ze is super knap! Misschien is ze wel een laatbloeier en schiet ze dalijk nog wat de lucht in. Ik denk ook altijd maar ze is pas 1 heeft nog 2 jaar de tijd en heel veel groeien na hun 3de ook nog zeker 4cm.

mirjamalvaro ooh dat is dan snel! Wel altijd fijn als ze naar leuke nieuwe eigenaren gaan.

Fiore wordt nu echt een hele dame vind ik. Haar hoofd steeds meer volwassen en ik vind haar een aardige hals hebben voor een jaarling merrie. <3

Afbeelding

Deze foto vond ik te leuk om niet te delen, een kus voor moeders :=
Afbeelding

Ik was laatst een rondje van 1 uur gaan wandelen met haar voor het eerst alleen zonder ander paard die kant uit en het ging goed! Alleen op 1 stukje wilde ze even gas gaan geven galopperen en bokken.. _O- gelukkig reageert ze heel snel op druk en was het daarna alweer goed.
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-25 21:18

Ik lees even in stilte mee.
Heb eigenlijk niet veel te melden, te weinig tijd om echt bezig te zijn met mijn jaarling Cielo.
Ach nog tijd zat. Moet over 2 jaar pas echt mee kunnen over straat.

Voor nu ligt de focus even op mijn privéleven en de (vooral dressuur) training van mijn 4 jarige.

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 13:57

Ooh ik zie dat mijn foto van Fiore met d'r mama in uitgelicht staat. Super leuk! :):)

Art_Ificious helemaal begrijpelijk! Gelukkig zijn ze ook nog jong en vindt een paard hele dagen gras eten met vrienden helemaal niet erg :=

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-25 14:29

Kvikur het is ook een geweldige foto dus super leuk dat die op uitgelicht staat!

Wat lekker dat je al zolang kan wandelen. Hier ene tijd niet geweest en daar baal ik van want had iedere week willen wandelen. Inmiddels is hij 1,60 dus dat zal wat worden als we weer gaan. Mijn shet daagt hem uit dus dan kan hij wel een beetje hengst worden. Ze staan met tralies ertussen op stal.

Art_ificious het heeft ook geen haast.. ik heb meer zoiets van nu zijn ze nog een beetje te houden en als ze 3 zijn zal er wel meer een kop op zitten :-)
Andere dingen soms meer prio hebben.. heb ik ook.. mijn lichaam werkt niet mee dus de shet staat veel stil omdat ik nu cover zijn moeder aan het beleren ben. Hopelijk volgende week de kar erbij.. de pallet gaat goed.

Sentir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 05:57

Iemand zijn veulen die deze maand ineens een groeispurt heeft gehad? Die van mij is best wel gegroeid vond ik overlaatst. Maar heb haar al maanden niet meer gemeten.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 07:29

Sentir schreef:
Iemand zijn veulen die deze maand ineens een groeispurt heeft gehad? Die van mij is best wel gegroeid vond ik overlaatst. Maar heb haar al maanden niet meer gemeten.

Ik denk dat dat mogelijk nog meer samen hangt met hoe lud ze zijn dan welke kalendermaand het is.
Dus dan is het belangrijk wanneer die van jou geboren is.. :)

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 07:45

Luci had ik in Juni op 1.54 gemeten, paar weken terug op 1.57 <<)
Hij heeft dus inderdaad een lekkere groeispurt gehad. Nadeel, hij blijft schraal maar is niet mager. Ik zou alleen graag hem iets voller zien, voor het geval hij eens ziek wordt. Dan heeft hij net iets meer bij te zetten.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-25 16:35

Wij beleven ook niet gek veel op dit moment. Syl was afgelopen maand juist even stil blijven staan qua groei maar daarmee ben ik juist blij. Op 16 maanden is ze 1.63. Eind van de maand wordt ze weer gemeten.

Syl mocht vandaag vrij bewegen in de bak. Voor het eerst even helemaal zonder andere paarden erbij. Deed ze erg braaf en ze had er ook wel zin in. Van mij mogen er nog steeds wel wat meer vetjes bij aan komen, maar ze lijkt wel al iets bij te trekken. De jeuk is ook voorbij nu.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-25 18:34

Hier is Nova in 2 maand ong 5 cm bij gegroeid.

Ik doe ook niet zoveel met Nova. Buiten poetsen en ze wat respect tonnen da ze moe luister en opzij gaan wanneer ik het vraag. Maar voor de rest niets.

Vandaag nog eens op bezoek geweest. Ze mochten weer op een nieuw weilandje en ze vonden het wel leuk. Maar het leukste of het spannendste was toen er een groep menners passeerde. Ook nieuw halster voor Nova had ik nog gratis bij gekregen. En vind deze net wat makkelijker om aan en af te doen. En ze staat er nog eens super mooi mee. Ook helemaal
Verliefd op haar staart. <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 18:25

Hier ook een groeispurt gehad. Hij blijft ook wat schraal, maar is ook echt kieskeurig met brok. Ik had hem op merriebrok staan, dat vond hij heerlijk. Nu net een zak Podo Grow open gemaakt en dat laat hij staan. Wat voeren jullie bij?

Wat is Nova een knap dier. Mooi halster ook!

Voor Syl is het vast niet erg dat ze even stilstaat qua groei, wat een joekel.

Mijn schimmel is onofficieel 1.58, maar in de praktijk meer richting de 1.50 gok ik. Ik maak regelmatig een kontjesfoto.

Van boven naar beneden:
- April
- Juni
- September

Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 21:08

Muronia ik snap wat je bedoelt.. ik had dat ook met Cover.. op de wei is hij toch wat bijgetrokken en geef nu Subli omega 3-6-9 en heb het idee dat hij wel wat de breedte is gegaan. Het is voor spierenAanmaak.

Leuke foto’s van Nova.. heerlijk als ze zo zijn.

Leuk die vergelijkende foto’s.. nog even en ze zijn even groot en straks misschien nog wel groter.

Hier sta ik er echt zo naast van jij wordt groot. De boeg van Cover zit zo’n 15cm hoger dan die van zijn moeder dus dat wordt wat :-)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 21:37

Qua voer was Cielo in begin enorm kieskeurig.
Inmiddels eet hij wel alles, ook de pavo podo grow brok die hij in het begin niet wou eten.

Hij meet nu 1m45
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 22:23

Cielo is goed bijgetrokken zeg.. hij ziet er goed uit.. glimt je tegemoet..
ik heb Cover ook op de Pavo Podo Grow staan. Hij krijgt 2kg per dag verdeeld over 3x en in de avond dan een bekertje Subli omega 3-6-9 erbij.

De jongens hebben een nieuw speeltje gekregen en zo te zien is die goedgekeurd
https://youtu.be/KyDTeNZnqOE?si=C-Numkw3i-xLlb77

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-25 22:27

Leuk zo'n speeltje. Ik moet Cielo z'n gele bal nog eens oppompen, laatste keer is de stop eruit gegaan. Dus misschien eerst zo'n hoes bestellen voor eromheen te doen.

Qua hoeveelheid voer krijgt Cielo denk ik maar 1 schep pavo wat uitkomt op 750 gram schat ik. En een bekertje balancer voor vitaminen/mineralen.
Verder 24/7 weidegang en onbeperkt hooi.