Janine1990 schreef:Ik ben er 4 dagen, moet lukken dacht ik?![]()
Ik vind de hengstencompetitie een mooie verplichting, is ook een stuk transparantie natuurlijk. Maar er doen er zoveel niet mee naar mijn idee. Ja, ik ben een trouwe volger hiervan. Helaas niet altijd een livestream. Goed over de G-jaargang is natuurlijk een heel stuk geschreven door de paardenkrant.
Maar het dunt na de klasse L en M altijd heel hard uit. En hoeveel die er mee deden als 4 en 5 jarige zie je later terug in de sport?
En ik begrijp wel dat het niet hoeft, maar als het dier een 9 voor rijdbaarheid en instelling krijgt, wat heeft de ruiter dan misdaan? Dan heb je zo weinig aan die 9, want juist een 3 jarige kan je daarin zo mooi beoordelen. Voordat er 300 ruiters op hebben gezeten met elk hun eigen manier. Maar geef me dan alsjeblieft meer informatie dan een 9 en 'geeft de ruiter een goed gevoel'. Laat me weten hoe hij zich die 50 dagen heeft ontwikkeld! Hoe kwam hij binnen en hoe ging hij weg? Als dat het enige moment is dat het KWPN hem doorlopend kan testen, dan wil ik daar best een uitgebreid verslag van hebben.
Dat was vroeger ook zo. Nu helaas niet meer.