Merriekeuring KWPN 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:53

Die van mij ziet er ook super uit, glanzend als een spiegeltje :) Ze zit super in d'r velletje!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:10

essiesilly schreef:
het zweepgebruik ben ik ook eeecht niet blij mee, die van mij is daar thuis al heel gevoelig voor.
maar ik zeg het wel gewoon. je kan toch zeggen; mijn merrie is heel gevoelig zouden jullie daar met name met zweepgebruik op kunnen letten? ik vind dat je dan niks verkeerd zegt hoor..
toen ik in roosendaal was met een andere merrie waren ze heel keurig.. maar dat kwam ook omdat loeffen erbij stond :+ als je daar als een kip zonder kop met je zweep staat te zwaaien krijg je het meteen te horen hoor ;) haha

Juist :j
Gewoon netjes aangeven en in de gaten houden. Jij kent je merrie en jij weet wat de merrie nodig heeft om zich optimaal te tonen!

@ Manueeltje84.... Er is natuurlijk niets mis mee dat jij je merrie nog eens wilt laten zien. Maar ik zou er goed over nadenken en zeker de oefenavond bezoeken om te zien hoe de merrie is. Je veulen kan bomproof zijn, maar denk dat het diertje al genoeg voor zijn kiezen heeft gehad.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:26

Die oude dame van ons is een beetje te goed in conditie :o . Maar ze staat dag en nacht buiten zodat ze lekker soepel blijft en niet onbelangrijk in een gezellig humeur ;) . Ze laat zich niet zo makkelijk vangen als ze niet hele dagen buiten staat en dat is niet handig op een weiland van 16 ha..... We hebben er maar voor gekozen om haar dag en nacht buiten te laten. Ze is dus iets buikig, maar verder wel topfit. Ze glimt als een spiegel, zit mooi in de spieren en ze loopt met haar 19 jaar weer voor de 3e keer op Z-niveau *D .

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 14:43

Ziolette schreef:
Die oude dame van ons is een beetje te goed in conditie :o . Maar ze staat dag en nacht buiten zodat ze lekker soepel blijft en niet onbelangrijk in een gezellig humeur ;) . Ze laat zich niet zo makkelijk vangen als ze niet hele dagen buiten staat en dat is niet handig op een weiland van 16 ha..... We hebben er maar voor gekozen om haar dag en nacht buiten te laten. Ze is dus iets buikig, maar verder wel topfit. Ze glimt als een spiegel, zit mooi in de spieren en ze loopt met haar 19 jaar weer voor de 3e keer op Z-niveau *D .

Nacht voor de keuring binnen 'slankt' aardig af hoor :=

Mosh

Re: Merriekeuring KWPN 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:34

Moet zeggen dat ik het zweepgebruik in onze regio erg netjes vind. Scheelt misschien ook dat de meesten die helpen zelf veel ervaring hebben met keuringen?

Ziolette, kun je haar niet in de paddock zetten? Dat hebben wij vorig jaar voor de thuiskeuring, stamboekopname en CK gedaan bij ons 'Hollands welvaren' :D

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:41

Nee, want die hebben we hier niet :+ . Het is of de grote wei of niets. Ze mogen hier zomer en winter op de wei en we longeren in de bak, dus eigenlijk geen paddock nodig. Zelf vind ik dat "buikje" niet bezwaarlijk, ze is al 19 en heeft een aantal veulens gehad en loopt nog op een aardig niveau dus in hoeverre moet ze dan nog net zo strak zijn als een 3-jarige.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:32

Hier is het zweep gebruik idd heel netjes Mosh.
Daar let Dirk ook altijd erg op.

Een buikje is niet zo erg, maar een beetje inshape moet wel te doen zijn toch.

Die van mij staat overdag ook buiten op een vrij kaal stuk. S nachtslot lekker binnen.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:28

Als ze 19 zijn is het niet zo erg inderdaad, logisch dat ze dan wat meer spekkies hebben.

Mijne is wel mooi in vorm nu, alleen een beetje stout... Gisteren flink aan het bokken in galop, dus ik reed haar vooruit, maar toen besloot ze met 200 km/u op het hek af te stormen en nergens meer naar te luisteren. Ze sloeg op het laatste moment linksaf, dus ik vloog er rechts af :') Daarna was ze flink aan het briesen in draf, ze kan zo ontzettend boos worden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:29

LETS schreef:
Mijne is wel mooi in vorm nu, alleen een beetje stout... Gisteren flink aan het bokken in galop, dus ik reed haar vooruit, maar toen besloot ze met 200 km/u op het hek af te stormen en nergens meer naar te luisteren. Ze sloeg op het laatste moment linksaf, dus ik vloog er rechts af :') Daarna was ze flink aan het briesen in draf, ze kan zo ontzettend boos worden.

:')

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:34

LETS schreef:
Als ze 19 zijn is het niet zo erg inderdaad, logisch dat ze dan wat meer spekkies hebben.

Ha ha en dan zadelMAK in je onderschrift _O- _O-

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:53

Ze is het er bij nader inzien toch niet mee eens :D Hahaha.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 16:20

Hopelijk niet hard gevallen Lets, madam kan dus zo de renbaan op met dr 200km per uur. :+

Die van mij is ook super fit. Moet ook, want het begint al aardig af te tellen voor ons. Nog 2,5 week om precies te zijn.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 19:50

Nee ik landde zachtjes, is een dikke kont toch nog ergens goed voor :D Nog maar 2,5 week, dat schiet op! Hier nog anderhalve maand..

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 20:07

Oops, was niet helemaal de bedoeling natuurlijk Lets := Gelukkig niet echt bezeerd!

Maandag wil ik weer eens op mijn merrie stappen. Al 7 maanden niet meer opgezeten i.v.m. het uit logeren gaan en daarna onderuit geschoven op de stenen. Veulen lijkt heel cool, hopelijk vind de moeder het ook 'cool' :P

wheezyheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:37

Vanavond gaan de eerste naar de oefenavond?

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 11:49

Ik ga met mijn merrie, ben benieuwd!

Gisteren is de hoefsmid geweest om haar rondom op ijzers te zetten. Ze stond voor al op ijzers, maar nu ook weer achter! Ze liep gisterenavond weer heerlijk, lekker ontspannen. Heb haar niet zo lang laten lopen, zomaar even om de spanning van de smid kwijt te kunnen. Want wat was ze weer opgefokt, ze stond gewoon te piafferen!!!! De ene keer is ze superbraaf bij de smid en de andere keer ontploft ze bijna, raar paard!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 12:02

Ik hoop dat mijn smid snel komt, volgende week zaterdag breng ik der namelijk naar de trainingstal toe...

wheezyheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 16:11

Hou je ons op de hoogte Moratoetje? Ben erg benieuwd....

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-12 23:25

Zo vanavond de oefenavond gehad! De trailerrit vond ze wel spannend en toen ze er uit mocht was ze even druk. Ik heb een poosje met haar gestapt en toen werd ze wel rustiger. Toen we aan de beurt waren en de binnenmanege in mochten werd ze weer even wat onrustig. Maar wat liet ze zich goed zien, alsof ze nooit iets anders gedaan had :o ze liep super in balans en in galop toonde ze zelfs super changementen bij het van hand veranderen :) Ze moet nog iets meer afvallen, dat kreeg ik mee als advies!
De begeleiders waren heel goed, kan niet anders zeggen, er werd bijna niets met de zwepen gedaan! Ze vonden dat Armanda zich heel makkelijk liet begeleiden en dat ze veel looplust had, ze hoefden bijna niets te doen.

wheezyheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 09:47

+:)+ yeaaah goed bezig Armanda!!

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:13

Nu maar hopen dat ze 7 juni zich ook zo gedraagt :D

Ik wilde gisteren nog foto's maken, maar ik had helaas de verkeerde lens nog op mijn camera zitten. Ik heb 3 foto's gemaakt waarvan er slechts 1 een beetje gelukt is.... :( Volgende keer maar wel de goede lens erop zetten ;)

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 10:17

Fijn dat ze zich zo goed liet zien tijdens de oefenavond =)
Inderdaad hopen dat ze zich op de keuring ook zo goed toont !

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 11:38

Ik denk wel dat ik haar door een ervaren voorbrenger wil laten voorbrengen, iemand een idee wie ik daarvoor kan benaderen???

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 12:52

vraag een hengstenhouder die altijd naar des betreffende keuring gaat.
die hebben meestal van die jongens die alle paarden voorbrengen.
wij bellen dan even van te voren, op de dag zelf nog even aanspreken,
gaat altijd goed, loopt genoeg rond die het kunnen doen.

ik ga het ook niet zelf doen...
Laatst bijgewerkt door MyWup op 25-05-12 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 13:15

Super zeg!!!

Mijn hoefsmid is gister geweest, ze staat nu rondom op ijzers. Ze moest wel even wennen :P Ze was echt aan het stampen, galop was meteen een stuk fijner :+