Wie gaat er ook met zijn hengst naar de KWPN Hengstenkeuring

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

misterA

Re: Wie gaat er ook met zijn hengst naar de KWPN Hengstenkeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:48

CGJ12 schreef:
De Tango's van vorige week waren ook niet verkeerd anders!
Dit broertje vind ik rijtypisch veel fraaier. En gezien de zussen die er ook nog zijn (ik kom bijkans om van al die Bertjes) wordt dit lijntje zo langzamerhand bijzonder interessant.

Gokje: Huub heeft de moeder dit jaar wéér bij Jazz gedekt.......... Moeilijk is zo'n keuze toch elk jaar weer...... Tong uitsteken

Dat is nou de kunst, waarom moeilijk doen als fokkerij zo simpel is.
En dan jaar in jaar uit toppers fokken.
De "volle broer kan het ook weer ver brengen. Met name de stap lijkt me veel beter.
Een ietsje krom achterbeen, verder een gaaf paard.
En Huub is, voor de verandering, nog mede-eigenaar.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Wie gaat er ook met zijn hengst naar de KWPN Hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 02:46

zazou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:06

Hoi hoi,

Weet iemand misschien hoe de Vivaldi's waren?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:44

Echt gaaf van de bonte! Er wordt nog onderschat hoeveel mensen toch wel van bont houden. Ik denk best dat hij veel zal dekken. Enigste nadeel is dan weer dat hij waarschijnlijk een bout-veulenrapport krijgt omdat hij bijna en alleen om zn kleur gebruikt gaat worden op allerlei soorten (slechte) merries.

Ik weet niet of ik het zou durven met mijn Special D x Samber merrie. Zit toch wel dichtbij...

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:55

Suzanne F. schreef:
Echt gaaf van de bonte! Er wordt nog onderschat hoeveel mensen toch wel van bont houden. Ik denk best dat hij veel zal dekken. Enigste nadeel is dan weer dat hij waarschijnlijk een bout-veulenrapport krijgt omdat hij bijna en alleen om zn kleur gebruikt gaat worden op allerlei soorten (slechte) merries.

Ik weet niet of ik het zou durven met mijn Special D x Samber merrie. Zit toch wel dichtbij...

Daar moet je geen bonte op zetten maar Jazz ofzo. Lengte in het voorbeen en front. Mocht het dan toch een effen worden dan is het nog steeds een Jazz x Special D en goed te verkopen.

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:55

Suzanne F. schreef:

Het is altijd spannend hoe de vlek verdeling gaat worden. Het heeft gelukkig bij mijn bijrijdpaard goed uitgepakt (zie mijn profielfoto's). Qua bloedvoering is het wel dichtbij, maar zou heel goed kunnen, het is trouwens een prachtige merrie die je hebt!

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:04

Suzanne F. schreef:

Samber had een goed veulenrapport en kreeg een 1a premie.

De hele dekkerij in Nederland is nadelig want iedereen loopt achter de modehengst aan. Gelukkig worden ze nu niet meer zomaar op wacht gezet dus een wat minder veulenraport omdat iedereen met halve ezels bij hem zou dekken heeft nu niet meer van die grote consequenties.

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 11:18

Hmm die Flemmingh X Houston die vind ik wel wat! Komt vast omdat ik zelf een Flemmingh heb. Weet iemand zijn naam?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:03

Jammer Kajanus, dat je mooie vos niet door is.

misterA schreef:
De eerste zeven groepen heb ik gezien, vandaag waren er wel een paar fraaie hengsten bij.
De hengst met de beste draf mocht niet verder, hij kon /wilde niet galoperen. Gebrek aan inzet
volgens de jury, volgens mij snapte hij er niks van. Hij is ook nog eens fraai van type.
523, Jazz x Amor.

Zéér terecht dat ze die niet door laten gaan. Zó bang als die was, dat was levensgevaarlijk.
IS levensgevaarlijk. Er waren meer paarden die er niets van snapten. Deze Jazz x Amor was niet ‘zomaar wat bang’, hij had meer angst dan alle aanwezige paarden tezamen bij zich.

Als je wat wilt kwa karakter, kan je écht niets met zo eentje.
Ook al kan die nog zo knap draven.

CGJ12 schreef:
Vraagje:
Heeft iemand meegekregen waarom de Floris uit de Nimmerdor niet door is?
Had de jury nog wat steekhoudends te melden? Ben ik toch best benieuwd naar.
's Ochtends liep dat beestje toch puik over de keien meen ik me te herinnneren.....

IMO een van karakter mooi evenwichtig en goed bewegend paard, mooi front erop, netjes schakelend. In de ogen van de jury wat te degelijk en te kortbenig. Jammer.

CGJ12 schreef:
(Dat broertje van Tango liet me toch wel even weer genieten hoor! Die veegde zo even in 5 passen de gehele vloer aan met de "concurrentie")

Helemaal mee eens. Was imo de beste van de dag.

Iemand trouwens nog een foto van die veel te dikke voskleurige Krack C x Ferro die niet door is?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:07

Ik heb het toch anders ervaren Dees. De Jazz x Amor was een paard dat gewoon heel sensibel reageerde op de aanjagers en ik heb 100x liever zo'n paard dat die lompe dingen die over iedereen heengaan.
Wel vrees ik dat een dergelijk paard de aanpak van het verrichtingsonderzoek niet kan verwerken dus wat dat betreft misschien wel beter dat hij niet door was.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:08

Er waren meer paarden die sensibel reageerden op de aanjagers.
Deze was daarin extremer.

Maar goed, ik ben geen KWPN-geörienteerd mens hoor.
Voor mij is "sensibel" allang niet meer een complimentwoord voor een paard.
Laatst bijgewerkt door Dees op 21-12-08 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:10

Het is iets wat ik 100x liever zie dan niet reageren maar dat blijft natuurlijk een persoonlijke voorkeur.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:12

Okee....
Dat is wel heel zwart/wit Katja.

Want tussen 'niet reageren' en 'extreem sensibel'...

Daar zaten gistermiddag wel zeker 60 andere paarden tussenin!

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:14

zazou1 schreef:
Hoi hoi,

Weet iemand misschien hoe de Vivaldi's waren?

Geen uitschieters. Hij had dat jaar ook maar 20 nakomelingen omdat hij toen nog niet was goedgekeurd. Ik had er daarom zelfs geen aanmeldingen verwacht op de HK.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:16

Om het paard direct als levensgevaarlijk te bestempelen omdat hij zo reageerde in de kooi vind ik dan weer redelijk zwart/wit. ;)
Maar de tijd zal het leren hoe hij het in de toekomst gaat doen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:21

Mijn twee 3jarige merries kwamen uit de training en bleken doodsbang voor zweep en zelfs longe, je kan je voorstellen wat die deden in een kooi met 4 mannen met een zweep.
Ik kon er vroeger een kanon naast afsteken zonder dat ze verbloosden, en ze hebben inmiddels weer het vertrouwen terug, .
Maar hierdoor bekijk ik zulk gedrag toch even anders dan voorheen.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:21

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:30

Katja schreef:
Om het paard direct als levensgevaarlijk te bestempelen omdat hij zo reageerde in de kooi vind ik dan weer redelijk zwart/wit. Knipoog
Maar de tijd zal het leren hoe hij het in de toekomst gaat doen.

Een paar volle broers van zeven en acht zijn volgens mij nog steeds niet zadelmak en snappen
weinig van, ik kan de beslissing van de jury wel volgen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:32

Dat klinkt niet hoopgevend.
Snap niet dat ze dan die combinatie blijven maken als er onberijdbare paarden van komen.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:45

Katja schreef:
Het is iets wat ik 100x liever zie dan niet reageren maar dat blijft natuurlijk een persoonlijke voorkeur.

idem hier...dat liever dan eentje die je gewoon lomp omver zou lopen Knipoog

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 12:47

Zo ik ben er ook weer, lekker uitgeslapen en weer een beetje bij gekomen van alle spanningen.
Ik ben wel benieuwd naar het filmpje van Ballizo en van Frenk Haha!

En voor degene die vroeg of we volgend jaar weer wat hadden ja als het goed is hebben we er dan drie een Dayano x Lear fan, dat is een halfbroertje van de Padinus van twee jaar geleden.
En een Valdez x Krack C echt een super gave bok is dat nu al en misschien wel goed dat er wat Jazz bloed in zit Tong uitsteken en een Johnson x Houston. Maar goed die moeten straks allemaal nog op de foto en je weet nooit wat daar de uitslag van is.

Ik heb jammer genoeg de Jazz x Amor niet gezien is, wel sneu voor zo'n dier dat hij zo bang is.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:53

Jammer Kajanus dat hij niet door is . Was je zelf tevreden over zijn optreden ?
Houd je hem ? Daar krijgt iemand straks in elk geval een super mooi/ fijn sport paard aan ! OK dan!

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:41

Jammer kajanus dat het niet gelukt is, maar het is een moment opname.
van de foto's die hier staan zou ik hem ook niet door laten, maar ja dat zijn maar foto's. Je hebt een leuk paard op stal.

Trouwens het plaatsen van foto's is erg leuk, kan je er een beter beeld bij vormen als je er niet bij bent geweest.
De kwaliteit van de paarden valt me niet mee, ik zie toch veel paarden waarvan ik denk, daar ga je toch niet mee naar de Hk.
Veel te veel bemerkingen die ook een paardenkenner wel kan zien.
Ik zou dan zeggen bespaar je dan een hoop geld,moeite en inspanning, en wees tevreden met een leuk sportpaard, want dat zijn het wel. Sommigen vind ik ook nog echt van die baby's. Te jeugdig en anderen juist weer enorm uitgezwaard voor de leeftijd en werk.
Nou ja vanaf de kant is het makkelijk oordelen.
Leuk topic !!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:43

misterA schreef:
Een paar volle broers van zeven en acht zijn volgens mij nog steeds niet zadelmak en snappen
weinig van, ik kan de beslissing van de jury wel volgen.

Ik heb ook een Jazz x Amor gehad die op deze manier geflipt was. Kon je ook echt niks mee. En ik ben echt wel sensibel gewend maar dit was "geschift". Doods en doodsbang en rende door alle schrikdaden heen en bleef maar rennen met het schuim uit zn mond en rode ogen dwars door alles heen, die ging echt 'op hol', elke dag opnieuw. Als je hem meenam naar buiten aan het halster al...
Voordat ik iedereen over me heen krijg, heus niet alle Jazzen zijn geflipt maar de combi Jazz x Amor geeft wel vaak te denken...

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 13:48

Ze zeggen dat min maal min plus is...... Haha!

Geloofde ik vroeger op school al niet. Bloos