Kletstopic 2024 veulens

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 08:00

Die billen komt misschien door de weide, die is hellend.

Even een totaal plaatje van vorige week ergens. Beeld waar ik happy van wordt, normaal staat hij namelijk altijd met rechtsvoor naar achter waardoor dat voetje ook iets stijler is helaas.
Afbeelding

Sentir

Re: Kletstopic 2024 veulens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 08:33

Fijn dat die kogel genezen is Art !

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 08:43

Arti : Vind hem er echt wel goed uit zien momenteel
Die kont vergelijkfoto's. Jeetje dan zie je echt wel flink verschil.
vervelend van het wondje op zijn kogel , maar wel gelijk aanleiding voor de ietwat verdikte kogel.

Kiko : haha dan lijken ze met 1.60m klein. Al vind ik 1.75m ook wel erg groot hoor. Maar wat is hij mooi chique

Shirleyp : Ondanks zijn vorige wormenbesmetting vind ik hem er niet slecht uit zien.

ansodm : Wat bijzonder die jaren zo geteld. Nova groeit ook mooi door zo te lezen.

ladonna : Mooie foto van roosje op het cmk. mooie resultaten?

Juffiepd : Welkom , En ook hier net als meerdere. De dame gewoon aan huis en geen opfok :j

Kvikur : Wauw wat tof zo mee als handpaard en dan zooo braaf !. Hoed gaat het nu met jou?
oh die vergelijkingsfoto met ene jaar geleden , wat een verandering dan.

Melissa: Wat ontzettend vervelend dat ze steeds uitbreekt en je opzoek moet naar een nieuwe plek. inmiddels al iets gevonden ?

Sentir : die ziet er een stuk beter uit dan een tijd geleden. Mooi vol nu,.

Thioro : Zo die lijkt ook maar te blijven groeien. Haar kleurtje is wel echt mooi , met dat zilver in haar staart

mirjamalvaro. Wat een stel knapperds.

Zo de laatste 4 pagina's bijgelezen. Ik was hier vooral heel druk en weinig tijd om goed bij te houden

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 10:20

Toushie het is soms niet bij te houden hier en dan is het weer even rustig.. ik vind het super leuk om de foto’s en verhalen van iedereen te lezen. Het is mijn eerste veulen dus haal ook veel info hier van het forum.
Ik hoop ook niet dat Cover 1,75 wordt. Van mij mag die stoppen bij 1,68 :-)
Maar ik ben heel blij met hoe hij zich ontwikkeld. Er gaat heel veel hooi in (krijgt nog meer dan zijn moeder _O- en die mag wel afvallen maar hij wordt niet dikker)

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-25 10:27

Art_Ificious wat een verschil met die konten naast elkaar! Dan zie je het echt goed.

Toushie ja, het is echt leuk om af en toe zo samen wat dingetjes te doen.
Met mij zelf gaat het redelijk! Veel gedoe met verzekering een rechtzaak zal het nu gaan worden.. en lichamelijk heb ik snel last van vermoeidheid en dat uit zich dan in hoofdpijn, oorsuizen, migraine. Heel vervelend.. ik wil mijn leven graag weer oppakken maar het houd me zo wel een beetje tegen. 18 september ga ik naar een ander ziekenhuis voor een second opinion voor mijn blinde oog.. mijn kaak gaat gelukkig wel goed, alleen voel ik plaatjes en schroeven op sommige plekken als ik iets harder duw.. := maar probeer toch ook wel altijd positief te blijven :):)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-25 22:21

Jullie gaan weer hard hier! Ben ik ook nog zo handig om mijn half getypte bericht weer te verwijderen {:)-:(

Art, ik ben blij dat Cielo's kogel goed is genezen. Ook kleine wondjes kunnen gemeen zijn he?

Kvikur kijk dat is toch een mooi uitzicht? Kun je straks vast wel aan wennen :D Wat sh**t dat het met jou nog niet zo top gaat en de verzekering ook nog eens tegenwerkt. Ik hoop dat je snel opknapt. Ik weet er helaas alles van als je niet je oude vertrouwde leven meer kunt leven. Voor mij is dat blijvend en dat accepteer je ook niet zomaar even.

Kiko.. ja dan is het opeens een ukkie haha. Ik heb hier grote paarden en eentje van 1.61. Die laatste heeft de bijnaam pony :+

Toushie dikke bijleespost, respect! Is de drukte nu weer een beetje voorbij?

Syl groeit niet gelijkmatig en is gewoon een lelijke naarling :') . Maar.. dat komt straks weer helemaal goed hoor!

Shirleyp we hebben (bijna, meestal open ik hem, ik ben er ook ooit mee begonnen) ieder jaar een "oei ik groei"-topic waarin je de groei van je jonge paard kunt bijhouden en daarin staan ook groeicurves, zodat je een beetje een beeld kunt krijgen van hoe groot je paard ongeveer zal worden. Syl zal waarschijnlijk 1.74-1.76 worden :oo

Anso dat is wel bijzonder, dat moet echt zo zijn hoor <3

Syl verhaart nog niet. Ik denk dat ze deze winter ook een deken op krijgt. Ze weet nu hoe dat werkt dus spannend is het niet meer.

Vandaag was de hoefsmid er weer. Ik blijf zo trots op hoe braaf ze dat doet, topper is het.

Afbeelding

Vorige week hadden we schriktraining. Ze moest wel overal even over nadenken maar deed het uiteindelijk wel. Heeft ze een boel van geleerd, weet ik zeker.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 07:09

Fijn dat zijn kogel weer goed is Art!

Leuk zo’n schriktraining Muronia!

Luci heb ik gemeten op 1,57m nu, ben heel benieuwd waar hij gaat eindigen :')
Vandaag krijgt hij zijn 2e Myo Fasciarelease behandeling. Ben benieuwd of hij na de 1e behandeling al wat verbeterd is.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:37

Is er nog twijfel mogelijk of Cielo groter wordt dan Baron? :+
Afbeelding

Oh en vanuit de stal eten kan ook hoor :')

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 19:41

DGM schreef:
Fijn dat zijn kogel weer goed is Art!

Leuk zo’n schriktraining Muronia!

Luci heb ik gemeten op 1,57m nu, ben heel benieuwd waar hij gaat eindigen :')
Vandaag krijgt hij zijn 2e Myo Fasciarelease behandeling. Ben benieuwd of hij na de 1e behandeling al wat verbeterd is.

Waarom die myo faciarelease?

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 21:00

Zijn hoeven slijten scheef af. Op aanrader van de bekapper de therapeut laten komen. Hij bleek erg scheef en veel over te compenseren.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-25 21:26

Aah, mijn 4 jarige slijt ook altijd scheef, staat op ijzers.
Zijn 3 osteopaten bij geweest en die konden nooit echt iets van kwaaltjes vinden, hier en daar lichte blokkade die ook direct los gemaakt kon, en dat hij wat hypermobiel is.

Maar goed, hij staat ook Frans gesteld en is als veulen/jaarling nooit gecorrigeerd geweest helaas.

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 05:30

Hier het zelfde. Mira de moeder van Nova slijt ook scheef af. Staat ook op ijzers. Nooit naar gekeken als ze veulen volgens mij toch.

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 07:12

Luci is ook een beetje hypermobiel maar zit vooral erg “strak” in zijn lijf.

Hij liet me gister gigantisch schrikken, lummel!
Afbeelding
Dit zag ik toen ik aan kwam rijden.

Naar hem toe gelopen en roepen, geen reactie. Kreeg zowat een hartaanval.

Afbeelding

Hij tilde zijn hoofd pas op toen ik hem aanraakte. Ik kon hem wel wat doen :')

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 07:54

Hahaha den duvel, pas maar op met de naam Lucifer }>

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 09:00

Dat had ik van de week met mijn shet. Ik dacht die ligt dood.. toen bewoog het iets maar nog vond ik het alarmerend dus ik mega hard ernaartoe rennen.. kom ik eraan.. ligt ze in een gegraven kuil van Cover zijn moeder en kon ze niet overeind komen.. met heel veel duwen gelukkig weer overeind gekregen.. maar oh wat was ik geschrokken zeg. Vlak daarvoor was ze nog aan het rennen dus eerst denk je dood door hartstilstand ofzo, daarna been gebroken en dan zie je haar zo liggen. Was gelijk 10 jaar ouder :j

Paarden kunnen je zo laten schrikken!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-25 18:42

Ettertjes dan :')

Afbeelding
Ultim is nu ruin :=

DGM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 07:38

Aaahw Ultim ontmant!

Art, ja hij deed eergister later ook goed zijn naam eer aan. Ging aan de hand “werken” in de bak. Hij vond het een goed idee om te ontploffen. Stond 3x kaarsrecht omhoog voor me. Hij was vast goed uitgeslapen :')

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-25 21:21

Aah weer een ruintje erbij.
Cielo wil z'n 2de bal nog steeds niet laten zakken.

Genieten doe ik wel van hem, de grapjas
Afbeelding
Afbeelding

Synchroon grazen.
Afbeelding

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 07:49

Lieverd :D

Ultim is ook op de tafel gecastreerd, leek of hij maar 1 ingedaalde had. Maar linker was zo klein dat hij niet te zien was. :')
Voordeel aan zo liggend is dat ze super schoon castreren en echt alles mooi weg kunnen halen en daarna hechten. Dus geen open wonde.
Zit dus te denken om ze voortaan altijd zo te laten doen.

Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 08:37

Mag ik vragen wat je moest betalen, Mirjam?
Mijn ene pannenkoekje heeft ook nog maar 1 bal (ik denk soms dat ik die andere wel voel, maar ik weet het niet zeker). Hij was in het begin ook niet heel enthousiast over mijn onzedelijke handelingen bij hem :D ik wil ook niet elke dag gaan lopen grabbelen :)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 10:27

Zweden, 8600sek momenteel 781 euro :')

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 11:34

Ik las net dat Jovian is overleden aan complicaties van de castratie. Ik vond het al spannend maar nu helemaal. Cover is nog braaf dus wil nog even wachten maar ik neig wel naar op tafel om de minste risico’s te hebben omdat het inderdaad schoon is.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 11:43

kiko schreef:
Ik las net dat Jovian is overleden aan complicaties van de castratie. Ik vond het al spannend maar nu helemaal. Cover is nog braaf dus wil nog even wachten maar ik neig wel naar op tafel om de minste risico’s te hebben omdat het inderdaad schoon is.

Wie is Jovian? :o

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-25 11:47

Ik las het ook, wat vreselijk. Zo jong..

Een castratie is over het algemeen een routine ingreep, maar het is wel goed om je er bewust van te zijn dat het toch wel echt een ingreep is.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-25 12:02

Poging twee. Heb net met mn slimme hoofd alles verwijderd door op terug te klikken -O-

Kiko: 1.68m is toch een mooie maat inderdaad. Fijn dat hij zich zo naar wens lijkt te ontwikkelen.

Kvikur : jemig wat een gedoe met de verzekering en een rechtszaak. Dat helpt niet om er 'rust' in te vinden.
Succes met je second opinion.

Muronia : niet bepaald. Druk met twee veulens. Veel aan het werk. En nog wachtend op oproep voor operatie. Wel veel pijn aan de nog te opereren kant. En de al geopereerde kant is ook af en aan soms nog pijnlijk. Dus dat kost allemaal veel energie.

Sylfonia is ook echt wel huge hoor. Beetje naarling mag :D Fijn dat ze zo braaf is bij de hoefsmid en knap met de schriktraining.

DGM : wat een monsters kunnen het zijn . Hier doen ze het ook nog wel eens en dan vooral als het gras goed hoog staat want dan heb je gelijk de extra erbij dat je paarden ineens weg zijn.

Een ruintje erbij van mirjamalvaro , vind de kosten nog wel best netjes.

Ja overlijden kan helaas altijd en het blijft ook ondanks routine operaties enorm spannend!

Vandaag weer even met Lootah getraind. Maandag hebben we weer les. Ze doet het hardstikke knap. De planning is (afhankelijk van operatie) om eerste week oktober op meerdaags concours te gaan. (NK)