Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kiko schreef:SophievdV schreef:De hengst die ik gekozen heb past beter bij mijn merrie. Alles wat ik wilde verbeteren heeft hij. De keuze is eigenlijk door de Hengstenhouderij en nog een goede fokker aangedragen.
Ik vind karakter het allerbelangrijkste. Dan maar minder showbink.
En die hengst heeft ook veel kwaliteit. En óók de vosfactor.![]()
E_D_E schreef:Ik vind persoonlijk dat er precies meer vraag is naar "veel wit", qua aftekeningen danmaakt niet uit donker of vos.
Ik zie liever vos dan zwart. Maar we verkopen idd wel gemakkelijker een donkere. Qua fokken kijken we er ook niet naar, als de hengst maar past.
We zijn Extreme fan.
We verwachten ook een veulen van hem uit onze elite Sandreo merrie.
Als je zo op de socials kijkt, heeft die ook echt wel enorm gedekt vorig en dit jaar.
Lavitabella schreef:E_D_E schreef:Ik vind persoonlijk dat er precies meer vraag is naar "veel wit", qua aftekeningen danmaakt niet uit donker of vos.
Ik zie liever vos dan zwart. Maar we verkopen idd wel gemakkelijker een donkere. Qua fokken kijken we er ook niet naar, als de hengst maar past.
We zijn Extreme fan.
We verwachten ook een veulen van hem uit onze elite Sandreo merrie.
Als je zo op de socials kijkt, heeft die ook echt wel enorm gedekt vorig en dit jaar.
Zie nu toevallig stukje van het KWPN over de hengsten die het meest gefokt hebben in 2023. Hij staat inderdaad ruim op nummer 1 met 416 geregistreerde veulens.
Dit was de top 10:
1. Extreme U.S. (v.Escamillo) 416 veulens
2. McLaren (v.Morricone) 207 veulens
3. Kjento (v.Negro) 191 veulens
4. Next Level (v.Jarville) 140 veulens
5. My Blue Hors Santiano (v.Sezuan) 122 veulens
6. Glock’s Toto Jr. (v.Totilas) 121 veulens
7. For Ferrero (v.For Romance) 109 veulens
8. Las Vegas (v.Ferdeaux) 102 veulens
9. Glamourdale (v.Lord Leatherdale) 101 veulens
10. Ferguson (v.Floriscount) 100 veulens
s0173957 schreef:Hindo2 schreef:Ben wel benieuwd waarom niet
Mijn, en ik benadruk míjn, mening is dat die in een karretje thuishoort, niet onder een deessuurzadel.
Elisa2 schreef:Kruisingen met karretjes paarden geeft soms hele aparte bewegers.
Elisa2 schreef:Voor tuigsport uiteraard, voor de mensport ligt dat wat anders.
En inderdaad, ik bedoelde dressuurpaarden kruisen met tuigpaarden.