Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-20 21:56

Die vraag is vaker voorbij gekomen, maar een duidelijk antwoord heb ik nog niet gezien.
Ik heb dit jaar een merrieveulen van hem uit een elite sport-merrie van Numero Uno, ben er erg wijs mee!

Meteen even bijgelezen:
@Julia: ik werk als arts op de IC, behoorlijk betrokken bij de corona-ellende dus ;(
@Iorr: de IBOP lijkt vooralsnog door te gaan. Ik heb mijn 5-jarige voor 15 december opgegeven, kan ze direct voor stamboekopname. Fijn paard! En hopelijk is de 3-jarige straks zo braaf dat je daar mooi zelf op kan :D
@Change: je bent ze mooi heen en weer aan het verslepen zo ;)
Je veulen ontwikkelt goed zo te zien!
@rozebadeend: gelukkig is hij bij zangersheide wel goedgekeurd! En kun je daarmee ook bij KWPN registreren als je dat wilt. Ik heb alleen nog maar berichtgeving over dressuur- en tuigpaardhengsten voorbij zien komen, springen nog helemaal niet in beeld gehad.
@Caithlynn: wat een knappe Quool! :+: Ik vind dat ook echt een interessante hengst, maar ik kan die naam niet uitspreken, dat houd me toch een beetje tegen :+
Fijn dat de Vittorio zo braaf was!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 00:53

Oef.. Dat moet wel heftig zijn nu. Zeker wanneer je om je heen kijkt en er nog zoveel mensen zijn die alle maatregelen aan hun laars lappen. Zijn jullie ook terug op 12-urige diensten? Ik hoop dat het nog een beetje te doen is. Veel respect voor jou en je collega’s!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-20 21:42

Het voelt nu inderdaad wel heel anders dan tijdens de eerste golf...
De verpleegkundigen en arts-assistenten zijn tijdens de vorige golf bij ons ook altijd in 3 ploegen blijven werken, dat is nu ook nog zo. Die 12-uurs diensten zijn ook wel heel pittig.
Draai zelf wel gecombineerde avond-nachtdiensten, maar dat was voor de corona ook al standaard zo. Ben allang blij dat ik nu niet meer in een ziekenhuis met standaard 24 (of 48) uurs diensten werk :+

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 13:45

Heftig hoor!! Diep respect voor jullie!

Net de 2 driejarigen gewassen die morgen Ibop lopen... wordt wel heel echt nu. Ik wordt stiekem een beetje zenuwachtig!

De lamm de fetan was schaapmak zaterdag! Ik heb haar met de trailer weggebracht en daar had ze ook nog nooit in gestaan, maar ze liep er zo op. Op bestemming zadel erop, twee rondjes los en ze zijn opgestapt. Reden zo weg! Wordt een fijne denk ik en met mijn been wel fijn dat ze braaf is/lijkt!

Zaterdag ook nog een meisje langs geweest om te oefenen met black foto’s:

De Cornado x Goodtimes
Afbeelding
Afbeelding

De Il est Balou:
Afbeelding

En dochterlief met haar pony:

Afbeelding

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:03

ohhhh die Cornado...... Love. <3

Wat fijn dat ze zo weg konden rijden, heb je haar thuis geoefend ? Spannend morgen. Ik zal duimen. Waar is de IBOP ergens? Zie jij daar meerwaarde voor in, voor springpaarden? Had er laatst een mooie discussie over met iemand.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:25

Oehlala schreef:
ohhhh die Cornado...... Love. <3

Wat fijn dat ze zo weg konden rijden, heb je haar thuis geoefend ? Spannend morgen. Ik zal duimen. Waar is de IBOP ergens? Zie jij daar meerwaarde voor in, voor springpaarden? Had er laatst een mooie discussie over met iemand.

Niks thuis geoefend, alleen een dekentje op en af en goed handzaam...

Ibop is in Luttenberg. Voor een (jonge) fokmerrie zie ik daar zeker meerwaarde in :)
Deze twee 3 jarigen zijn drachtig. Voor de waarde van het veulen is het mooi als ze slagen. Ook voor jezelf om (nog meer) inzicht te krijgen in het kunnen van zo’n paard en je hengstenkeuze op te baseren :)

De Il est Balou is al voorlopig keur geworden op de stamboekkeuring. De Cornado is nog niks (op DOC na) dus die moet ook stamboekopname.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 15:28

Spannend!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 17:29

Ooohhhh die Conrads. Zag ze op Facebook voorbij komen <3

Hier heel blij. Mijn tweejarige Jardonnay is op de foto gezet. Benen, rug, hals en nek. En helemaal puntgaaf.
Zo blij mee. Hebben hem opgegeven voor de eerste bezichtiging.
Zullen zien wat het wordt. We vinden het vooral leuk om te doen. En als je het als hobby eigenaar wil proberen is dit wel net zo’n dier dat je zegt die kan je keer meenemen.
Hij is mooi op type, kan fijn lopen, springt goed, fijn lijntje er achter. Enige is hij is van midden juni en nog wel puppy.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 18:05

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 19:15

@ ior knappe paarden. Vooral de schimmel!

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 20:54

Hallo,

Mag ik wel even meelezen/kletsen?

We hebben hier thuis een aantal springpaarden en 2 fokmerries

Momenteel eentje drachtig van Dominator en eentje van Luigi D'eclipse

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-20 22:42

Lorr, gave merries.
Succes voor morgen. Welke locatie moet je zijn? En wie rijdt ze?

_lautje spannend, houdt je ons op de hoogte wanneer die moet met de bezichtiging?

Revalli, ja tuurlijk welkom. Mooie hengstenkeuzes staan allebei ook nog op mijn lijstje. Welke moederlijn?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 00:51

Spannend Iorr! Succes morgen!
Mooie paarden op de foto. En super dat de 3-jarige zo braaf was!

En Lautje ook op naar een spannend avontuur :D

Welkom Revalli! Fijne commerciele hengsten hebben jullie gebruikt, op wat voor merries?

Oehlala: voor een merrie die al in de sport loopt en op weg is naar het sportpredikaat vind ik de IBOP weinig toevoegen, voor jonge merries heeft het zeker wel een meerwaarde. Ik doe zelf in december mijn 5jarige voor de IBOP zodat ze ook direct voor stamboekopname kan. Die was als 3jarige te jeugdig voor de keuring en liep als 4jarige met een veulen aan de voet. Ontwikkelt nu heel mooi onder het zadel dus leek me de moeite om haar nog als 5 jarige voor de IBOP te doen (van een 6 jarige willen ze net weer wat meer zien).

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 09:54

Succes vandaag Iorrr! plaatjes zo op de foto's!

Welkom Revalli!
Lautje dat is al stap 1 dat hij helemaal goed is op de rontg! stoer dat je het avontuur aangaat van de hengstenkeuring.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 11:10

Succes vandaag Iorrr! Aansprekende paarden!

Lautje: gefeliciteerd! Ben wel benieuwd naar een foto!

Welkom Revali!

Gomir: kan me voorstellen dat het pittige diensten zijn. Hoop dat het allemaal een beetje te doen is en blijft voor jou en het hele team om je heen.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 15:29

Wat spannend zo'n hengstenkeuringstraject!

Prachtige foto's hier....

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:03

Ze moesten in Luttenberg.
De Cornado liet zich wat moeilijk rijden, is gewoon nog er groen en kreeg 70 op springen. Was erg wisselend. Wel 75 op exterieur dus die doen we volgend jaar of een jaar later nog eens. Liet hele mooie dingen zien.

De Il est balou is Elite geworden :D had 75 op springen en was al voorlopig keur. Makkelijk paard en was ook erg braaf. Had alleen wat weinig energie om toppunten te lopen, die is gewoon erg drachtig.

Maar alles bij elkaar top tevreden!

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:17

Grappig, aantal van jullie kennen mij wel... En ik jullie
Aka Tabje en Lorrr jou heb ik vanmiddag in Luttenberg gesproken... Onze knieënprobleem

Lorrr gefeliciteerd met je Il est balou merrie

jazzejam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:47

Gefeliciteerd lorrr, mooi resultaat voor de Il est Balou. :j En voor je Cornado gaat het vast ook goed komen, is voor jonge paarden ook allemaal best veel indruk. Punten voor exterieur zijn in iedergeval goed.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 19:52

Hey wat grappig, ik had je hier niet bij bedacht! Leuk, welkom!

Heb jij er ook een gereden dan? Zag je niet op de lijst volgens mij?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:00

Fijn Ior!! Jammer van de cornado maar je weet zelf dat het een heel fijn paard is toch.

Ik hoop datmijn merrie volgend jaar ibob kan lopen. Afgelopen jaar te groen en drachtig. Nu erg geleden van veulen.
Vorig jaar op de keuring 80 exterieur. Springen alles 70 en gangwerk 75. En denk dat ze onder het zadel zich meer toont.

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:33

Iorrr schreef:
Hey wat grappig, ik had je hier niet bij bedacht! Leuk, welkom!

Heb jij er ook een gereden dan? Zag je niet op de lijst volgens mij?

Nee eentje van een klant. Die kreeg op de keuring 80 voor springen maar 70 op exterieur. Nu exterieur opgekrikt en elite geworden. Ik ben stiekem wel een beetje terug gekomen op al die kwpn keuringen en ibops paard kreeg als bemerking mee dat ze lengte mist... Alsof ze nu binnen een paar maand wel lengte heeft gekregen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:41

Gefeliciteerd met de Il est Balou Iorrr!
En de cornado komt vast wel goed :j

Mijn numero uno kreeg als 3-jarige de punten op het springen niet, terwijl dat echt een van mijn betere paarden is. Die springt zo ontzettend goed :+: Inmiddels via de sport nog wel elite geworden trouwens, maar die hebben we gewoon naar het sportpredikaat gereden ;)

Revali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:48

Kan net zo goed Gomir!
Wij hebben voor onze Warrant toen ook gekozen voor de sport. Op de keuring haalde ze als 4 jarige 80/80. Daarna als 6 jarige sportpredikaat.
Ze is nu Elite D-OC Sport spr 1.40m en heeft dit jaar een veulen van Quabri de L'isle gekregen

Onze andere merrie is een ander verhaal. Zij heeft niks gedaan. Hebben haar vorig jaar gekocht in Frankrijk omdat we al een nakomeling hadden uit deze merrie. Ze is een Zapatero uit een merrie die onder Gerco Schroder 1.60m heeft gelopen. Dit jaar een Vleut veulen gekregen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-20 20:51

Gefeliciteerd! klinkt als een geslaagde dag.