mbkaatje schreef:SophievdV schreef:Ik denk niet dat dat makkelijk vermeden had kunnen worden. Want bij het zien van de foto gaan veel mensen zelf ook op hun achterste pootjes staan. Ongeacht wat het KWPN dan doet als reactie op die ophef. Hoeveel mensen heb ik hier al wel niet zien schrijven dat ze de hengst nu sowieso niet gaan gebruiken want "een paard wat zo doet, wil ik niet!".
Ik denk ook niet dat dit vermeden had kunnen worden. Een opmerking hierover in het rapport had het enigszins verklaard, maar je ben al potentiele fokkers kwijt. En zoals ik hier al eerder schreef, had ik 'm ook vermeden voor mijn eigen merrie als ik op zoek naar een potentiele partner had gezocht.
Achteraf gezien hadden ze er beter niet op kunnen gaan zitten. Maar ook dat was wellicht niet vooraf bekend dat hij last van zijn rug had.
Wat mij heel erg stoort is dat er door leden van de HK commissie en de fokkers/eigenaren met de vinger naar mensen wordt gewezen die het op social media hebben gezet. Dat is ook erg makkelijk en heel ouderwets om te denken dat dat niet zal gebeuren.
Potentiele fokkers kwijt? Ik denk dat er nu meer fokkers raar kijken. Door het geven van een niet onderbouwde 9 zijn ze hun geloofwaardigheid nu helemaal kwijt, ook ten opzichte van de andere hengsten. Ik wil niet weten wat de hengsten met een 7 voor karakter deden