Merriekeuring KWPN 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xlisza

Re: Merriekeuring KWPN 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 20:50

ziet er goed uit newt !
Wat heeft iedereen toch knappe paardjes!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:16

Als ik het zo lees gaan er al veel voor prok voor de keuring, was van plan die van mij erna te doen. Maakt dat uit of niet?

Mooie paardjes zag ik weer voorbij komen

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 21:30

Gave foto,s Suzanne!

Echt een knap ding zo onder het zadel, en wat fijn dat ze zo goed aanpakt.

Ik heb onze merrie ook op gegeven voor de keuring 13 juni Roosendaal.
Ben nu sinds 2 weekjes ook wat aan het longeren zo om de dag met touwtjes, wil haar niet te hard laten werken gezien het feit er nog een veulen aan zoogd.
Maar ze ziet er super uit, niet te vet en ook niet te mager, sterker nog ze staat er beter voor als vorig jaar.

Dus beterft exterieur zou ze of gelijk blijven of naar hoger kunnen promoveren.
Nu maar hopen dat madam het een beetje rustig houd in de kooi, we nemen het veulen gewoon mee, anders schiet ze helemaal in de stress.

En hopenlijk houden de aanjagers in de kooi de zwepen wat meer aan de grond, want dat gaat er niet aan mee helpen, dat hebben we vorig jaar wel mogen waarnemen. (nooit geweten dat ze zo hard kon _O- )

wheezyheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:05

manueeltje84 schreef:
En hopenlijk houden de aanjagers in de kooi de zwepen wat meer aan de grond, want dat gaat er niet aan mee helpen, dat hebben we vorig jaar wel mogen waarnemen. (nooit geweten dat ze zo hard kon _O- )

Gewoon erbij zeggen!! Soms staan er zulke lompers er op te jagen.....

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 22:43

Ja daar zou ik ook zeker m'n mond over open trekken!
Spannend nog maar even en de eerste begint al :)
Die van mij is idd al geprokt, ik vind het nl. Geen nut hebben om met een paard hard aan t werk te gaan terwijl die niet goed is op de foto vind ik zonde van mijn tijd ;)

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:12

Bedankt allemaal :)
Mijne is ook al geprokt, maar ik heb haar als 2jarige gekocht dus eerst laten prokken. Als het eigen fok zou zijn weet ik niet wat ik zou doen, maar net wat uitkomt denk ik.
Ben benieuwd hoe de eersten het op de keuring gaan doen! Hier duurt het nog even..

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-12 23:33

Ik zou zeker wel wat kunnen gaan zeggen van het overmatig zweep gebruik, maar denk wel dat je uit moet kijken hoe je zoiets brengt.

Ach we zien het wel hoe het allemaal loopt.

Diamant is zowiezo een hele frisse merrie van zichzelf, als je daar nog met een zweep bij komt dan is het helemaal kermis, maar mischien dat het mee valt nu er een veulen naast loopt.

Aan de longe is ze nu in ieder geval erg scherp, maar dan staat er ook een veulen vanuit de stal naar haar te gillen.

Ik probeer haar nu 3 a 4 x per week te longeren om haar wat in vorm te houden,

Ik zal morgen eens proberen wat foto,s te maken.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 10:34

manueeltje84 schreef:
Diamant is zowiezo een hele frisse merrie van zichzelf, als je daar nog met een zweep bij komt dan is het helemaal kermis, maar mischien dat het mee valt nu er een veulen naast loopt.

Denk je dat echt?

wheezyheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 11:57

Ik ga met Kaja mee... Denk dat het alleen maar erger is dan normaal met veulen erbij.... Denk dat je gewoon even moet zeggen dat ze rustig aan moeten doen met die zweep. Wij hebben al eens een merrie met een oefenspring avond laten gaan. Die lui waren met die zweep bezig niet te filmen... Merrie sprong ook niet terwijl we thuis op een gegeven moment voor de hindernis moesten gaan staan anders bleef ze aan de gang. We hebben haar toen gevangen rustig gemaakt en overnieuw en toen met meer rust en ik ben in het midden blijven staan. De merrie sprong toen keurig... Met de keuring weer even gezegd kalm aan met die zweep en de merrie sprong weer keurig. Laat je dus niet de keuring vergallen omdat die lui met die zweep als eens stel gekken staan te zwaaien

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:06

Hoe zit het eigenlijk met de oefendagen? Dien je je daarvoor in te schrijven? Kan er bij KWPN Zuid-Holland niet veel over vinden, behalve dat hij op 6 juni is.

wheezyheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:21

Hoefde wij toen niet maar dat is al wel weer ff geleden (Atje) Even naar de locatie bellen waar keuring is of naar het KWPN

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:22

Kaja schreef:
manueeltje84 schreef:

Denk je dat echt?

Ik zou het niet weten hoe ze nu gaat reageren, het kan mee vallen en het kan tegen vallen.
We zien het wel..
Ik probeer het gewoon nog een keer, lukt het niet jammer dan!

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:23

KG_Images schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de oefendagen? Dien je je daarvoor in te schrijven? Kan er bij KWPN Zuid-Holland niet veel over vinden, behalve dat hij op 6 juni is.

Staat meer info achterin de IDS. 10 euro per paard, Alblasserdam, opgeven bij mw. Van Driel.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:28

Thanks!

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:30

wheezyheart schreef:
Ik ga met Kaja mee... Denk dat het alleen maar erger is dan normaal met veulen erbij.... Denk dat je gewoon even moet zeggen dat ze rustig aan moeten doen met die zweep. Wij hebben al eens een merrie met een oefenspring avond laten gaan. Die lui waren met die zweep bezig niet te filmen... Merrie sprong ook niet terwijl we thuis op een gegeven moment voor de hindernis moesten gaan staan anders bleef ze aan de gang. We hebben haar toen gevangen rustig gemaakt en overnieuw en toen met meer rust en ik ben in het midden blijven staan. De merrie sprong toen keurig... Met de keuring weer even gezegd kalm aan met die zweep en de merrie sprong weer keurig. Laat je dus niet de keuring vergallen omdat die lui met die zweep als eens stel gekken staan te zwaaien

Ik zal ook zeker wel proberen op een nette manier te zeggen of ze aub voorzichtig willen zijn met zweepgebruik.
Of me dat in dank word afgenomen dat is de volgende vraag.

Betreft het veulen aan de voet, ik vind haar momenteel echt wel een stuk rustiger als voorheen zonder veulen.
Maar dat is thuis, op een keuring is het toch anders.

Gelukkig is het veulen een hele makkelijke, daar kun je een kanonskogel langs afschieten en is hij nog niet onder de indruk.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:36

Ik breng ze zelf niet voor en moest vorig jaar toezien hoe een mevrouw zonder enige reden steeds als mijn merrie voorbij kwam met haar zweep begon te zwaaien.
Ik hoop voor jullie dat ze in de regio's waar dat aan de orde was die mensen beter voorlichten. Wellicht is het ook een punt om aan te geven bij de oefenavonden, dan ben je nog niet zo gespannen ;)

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:47

sarabande schreef:
Ik breng ze zelf niet voor en moest vorig jaar toezien hoe een mevrouw zonder enige reden steeds als mijn merrie voorbij kwam met haar zweep begon te zwaaien.
Ik hoop voor jullie dat ze in de regio's waar dat aan de orde was die mensen beter voorlichten. Wellicht is het ook een punt om aan te geven bij de oefenavonden, dan ben je nog niet zo gespannen ;)

Dat gebeurde mij dus vorig jaar ook, iedere keer als ze langs kwam zwaaide er wel weer 1 met een zweep. en er stonden wel 3 aanjagers in de kooi.
En dan nog bij de eindbeoordeling zeggen: merrie is erg fris.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 12:53

Heb dat vorig jaar met mijn andere merrie gehad. Het was die dag 30 graden en stikheet in de binnenbak. Stonden 4 mensen met n zweep, dus 't paard heeft zich helaas niet goed kunnen laten zien, hele tijd galopperen door de bak. En als ze dan wilde gaan draven kwam dr weer n zweep in de buurt waardoor ze weer aansprong in galop. Helemaal bezweet door de hitte... Dat was helaas geen succes.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:16

Ziolette schreef:
KG_Images schreef:

Staat meer info achterin de IDS. 10 euro per paard, Alblasserdam, opgeven bij mw. Van Driel.

10,= :wow: , ik ben vorige week in Wamel geweest, was gewoon gratis hoor. En met de zwepen waren ze ook netjes, maar idd in Houten vorig jaar waren ze nogal fanatiek met de zwepen.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:21

Ga nu twijfelen of ik qua bedrag niet in de war ben met de adviesdag (maar kan het niet nakijken hier, heb geen IDS bij de hand).

Edit: Nee, klopt echt, 10 euro per paard. Staat onder regio zuid-holland op de site bij het nieuwsbericht over de sluitingsdatum :).
Laatst bijgewerkt door Ziolette op 22-05-12 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:22

In Nistelrode is het ook gratis. Zijn zeker gouden zwepen daar in Zuid-Holland :+

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:24

Hah dat denk ik ook ja, heb hier ook geen Strengen bij de hand, zou wel raar zijn als ze in de ene provincie gratis is en in de andere niet.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:25

Jord schreef:
Hah dat denk ik ook ja, heb hier ook geen Strengen bij de hand, zou wel raar zijn als ze in de ene provincie gratis is en in de andere niet.

Zie mijn edit, het is echt 10 euro.....

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:34

In Vrouwenpolder (Zld) is het ook gratis, a.s. donderdag ga ik daar heen. Ben benieuwd hoe de begeleiders zijn, hopelijk doen ze rustig aan met de zweep.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 13:42

het zweepgebruik ben ik ook eeecht niet blij mee, die van mij is daar thuis al heel gevoelig voor.
maar ik zeg het wel gewoon. je kan toch zeggen; mijn merrie is heel gevoelig zouden jullie daar met name met zweepgebruik op kunnen letten? ik vind dat je dan niks verkeerd zegt hoor..
toen ik in roosendaal was met een andere merrie waren ze heel keurig.. maar dat kwam ook omdat loeffen erbij stond :+ als je daar als een kip zonder kop met je zweep staat te zwaaien krijg je het meteen te horen hoor ;) haha

zijn die van jullie ook zo poepiefit? jeeetje die van mij blijft gaan! ziet er top uit en loopt lekker :)