Wie gaat er ook met zijn hengst naar de KWPN Hengstenkeuring

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re: Wie gaat er ook met zijn hengst naar de KWPN Hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:01

[***] schreef:
Hoe was de bonte eigenlijk? Kwaliteit ook goed of alleen een apart kleurtje? Op de foto spreekt hij me wel aan.

Nee, was helemaal niet zo verkeerd. Sprak mij in ieder geval wel aan. Nog mooi getekend ook.
Ik weet natuurlijk niet of die is doorgestuurd uit commerciële doeleinden voor de veiling, of om serieus zaken mee te gaan doen.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:02

Feelsoproud schreef:
Iemand misschien de 693 gezien??Is toch uit dezelfde moeder als Westpoint?Of ben ik zo mis?(verbaasd me dat er nog niets over geschreven is,daarmee)
Volgens de groepsindeling moest hij ook vandaag.

niet gezien.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:03

Feelsoproud schreef:
Iemand misschien de 693 gezien??Is toch uit dezelfde moeder als Westpoint?Of ben ik zo mis?(verbaasd me dat er nog niets over geschreven is,daarmee)
Volgens de groepsindeling moest hij ook vandaag.

Uit Jerlinda?
Heb ik gezien in het boekje, maar was er vandaag volgens mij niet. Gisteren misschien?

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:05

Bont is best leuk en als deze hengst kan bewegen is het helemaal apart in Den Bosch, maar wie zal met die hengst uiteindelijk gaan dekken? Vind het zo heel mooi, maar een bonte koop ik liever dan dat ik me afvraag hoeveel vlekjes hij gaat krijgen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:07

CGJ12 schreef:
Nee, was helemaal niet zo verkeerd. Sprak mij in ieder geval wel aan. Nog mooi getekend ook.
Ik weet natuurlijk niet of die is doorgestuurd uit commerciële doeleinden voor de veiling, of om serieus zaken mee te gaan doen.

Nouja, met al die donkerbruine en zwarte paarden komt dat bont natuurlijk weer in Clown

Dan wordt het vanzelf commercieel.
Aangezien er nu geen enkele bonte KWPN hengst is, zal zo'n hengst gerust dekkingen krijgen want hij is de enige keus, mits hij verder ook niet verkeerd is natuurlijk.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:07

CGJ12 schreef:
[***] schreef:
Hoe was de bonte eigenlijk? Kwaliteit ook goed of alleen een apart kleurtje? Op de foto spreekt hij me wel aan.

Die eigenaar doet hem niet in de veiling dus uit commerciële overwegingen zal het niet zijn. Weet wel uit betrouwbare bron dat ze het niet erg vinden om weer een bonte te keuren. En ik vind dat ook niet erg natuurlijk Haha!

De moederlijn is ook best aardig, overigens is de moeder van deze hengst nu ook preferent geworden.

M. Jeminee
(v. Samber) is Z-dressuur en ster. Ojee, haar eerste veulen vertegenwoordigde de provincie Groningen in 1999 op de nationale merriekeuring in Ermelo. Ojee behaalde op de IBOP in Tolbert de hoogste punten voor de dressuur (40,5).

M.M. Furorn
(v. Lector) is Z-dressuur, behaalde meerdere keuringskampioenschappen, een IBOP AA en werd in 1999 preferent en elite dankzij haar 3 Samber nakomelingen, te weten.

Jeminee (reeds besproken)

Sullivan, goedgekeurde bonte dekhengst in Duitsland en wordt door Martin Schaudt, lid van het Olympisch dressuurteam van Barcelona, uitgebracht in de dressuur.

Nemels, een bonte ster dochter, die naar de USA verhuisd, waar haar eerste veulen als beste van de 1999-jaargang werd uitgeroepen.

M.M.M. Aurora
(v. Nimmerdor) vertegenwoordigde viermaal de provincie Groningen op de UTV en heeft de predikaten keur, preferent, prestatie en sport (dressuur).

Hoewel de paarden in de dressuur worden gebruikt zijn het echte all-rounders, wat onder andere blijkt uit het cijfer 9 dat Eurora en Aurora behaalden tijdens de IBOP.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 21-12-08 01:12, in het totaal 1 keer bewerkt

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:08

Sammie schreef:
Al zijn merries worden door Jazz gedekt, behalve de Jazzen. Olivi misschien Clown

Tja....... Jazz x Amor is hij ook al niet vies van. Hij hoeft er zelf tenslotte ook niet op.......... Clown
Uit keuringsoverwegingen zou ik natuurlijk volgend jaar mijn Jazzen kunnen dekken bij......... Jazz.... Pling

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:09

Ze vinden het niet erg om een bonte te keuren lijkt erg op we kijken door de mindere dingen heen van de hengst heen en sturen hem door. Geef ze 5 zwarte hengsten en je krijgt echt niet hetzelfde effect....

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:10

kajanus ik heb die van jou gefilmd Lachen zal morgen even op internet zetten, nu ga ik naar bed. was een lange dag vandaag, om kwart over 4 ging de wekker al!

en ik wilde voor de liefhebbers zeggen dat ik een filmpje had van frenk op t straatje (met de Johnson) maar die heb ik al verwijderd!

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:12

Pannie schreef:
kajanus ik heb die van jou gefilmd Lachen zal morgen even op internet zetten, nu ga ik naar bed. was een lange dag vandaag, om kwart over 4 ging de wekker al!

en ik wilde voor de liefhebbers zeggen dat ik een filmpje had van frenk op t straatje (met de Johnson) maar die heb ik al verwijderd!

Ik ben benieuwd!! Lachen

Jammer dat je het andere filmpje verwijderd hebt.. Kun je em niet terughalen?? Vork

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:13

Pannie schreef:

Heeft die Frenk je NU al gebeld om het zaakje te verwijderen?
Of ga je het herplaatsen op de dumpert? Haha!
Laatst bijgewerkt door CGJ12 op 21-12-08 01:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:14

oohhhhh CHJ12 Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:14

Pannie schreef:

Bluf!

**** zoekt zich nu de paasei in Google archives*****

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:15

die heb ik vanmiddag al op de keuring van mn camera verwijderd...

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:16

Voelt een rel aan komen Haha!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:18

liliputter schreef:
Ze vinden het niet erg om een bonte te keuren lijkt erg op we kijken door de mindere dingen heen van de hengst heen en sturen hem door. Geef ze 5 zwarte hengsten en je krijgt echt niet hetzelfde effect....

Dat moet je toch anders lezen lilliputter. Er zijn in het verleden 43 zonen van Samber aangeboden en niet 1 genomen al zaten er hele goede bij. Toen wilden ze gewoon niet. Nu zien ze dat er toch een markt voor is en als een hengst voldoet dan keuren ze hem. Ik heb deze Tuschinski gezien en hij is nog wat jeugdig, had misschien iets langer in training gekund zodat de bovenlijn wat voller is maar vind het zeker geen verkeerde hengst. Gewoon even afwachten hoe hij zich ontwikkelt en met een beetje geluk mag hij straks ook weer door.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:19

Pannie schreef:
die heb ik vanmiddag al op de keuring van mn camera verwijderd...

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

BLUF BLUF BLUF......... je durft niet............ Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

****vraagt zich af welke idioot van zoiets een video gaat maken****

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:20

tsja ach jij mag er van denken wat je wil. Dan denk ik er het mijne van.

iig kajanus; morgen komt je filmpje Lachen

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:21

janderegelaa schreef:
liliputter schreef:

Dat moet je toch anders lezen lilliputter. Er zijn in het verleden 43 zonen van Samber aangeboden en niet 1 genomen al zaten er hele goede bij. Toen wilden ze gewoon niet. Nu zien ze dat er toch een markt voor is en als een hengst voldoet dan keuren ze hem. Ik heb deze Tuschinski gezien en hij is nog wat jeugdig, had misschien iets langer in training gekund zodat de bovenlijn wat voller is maar vind het zeker geen verkeerde hengst. Gewoon even afwachten hoe hij zich ontwikkelt en met een beetje geluk mag hij straks ook weer door.

Kan ook weinig kwaad doen.
Zal wel gebruikt gaan worden door bontenliefhebbers die vaak al een merrie hebben met (ver) Samber bloed.
Alles beter dan die rommel van niet-KWPN bonten.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:21

janderegelaa schreef:
liliputter schreef:

Dat komt al heel anders over Knipoog

misterA

Re: Wie gaat er ook met zijn hengst naar de KWPN Hengstenkeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:23

fokfanaat schreef:
de johnsons vielen nog niet echt mee.

Net als hun pa, op de foto en op stand fraaie dieren. Cool
Hakketrekkers? Een enkele was gewoon eng om naar te kijken

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:24

Ben wel benieuwd naar het filmpje Pannie.. Eens kijken of ik me kan vinden in het commentaar van de jury Knipoog

Wel jammer hoor kajanus! Heb je voor volgend jaar al weer een hengst voor de keuring?

Hoeveel hengsten van bokkers zijn nu door naar de 2de bezichtiging?

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:27

misterA schreef:
fokfanaat schreef:
de johnsons vielen nog niet echt mee.

Net als hun pa, op de foto en op stand fraaie dieren. Cool
Hakketrekkers? Een enkele was gewoon eng om naar te kijken

Is het hier eigenlijk wel pijnlijk mee eens.......... Nagelbijten / Gniffelen
(ik durf me meestal niet zo direct uit te drukken. Ik ben doorgaans iets subtieler........ )

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:36

CGJ12 schreef:
Vraagje:

Heeft iemand meegekregen waarom de Floris uit de Nimmerdor niet door is?
Had de jury nog wat steekhoudends te melden? Ben ik toch best benieuwd naar.
's Ochtends liep dat beestje toch puik over de keien meen ik me te herinnneren.....

Niet voldoende rijtipisch,
franse stand en matig achterbeengebruik.

Overigens hadden er best wel een paar Florencio's naar de tweede gemogen.
bijv 496 en 497.
Nog kansen genoeg om ze er alsnog uit te gooien.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 01:46

misterA schreef:
Overigens hadden er best wel een paar Florencio's naar de tweede gemogen.
bijv 496 en 497.
Nog kansen genoeg om ze er alsnog uit te gooien.

Ja, die waren bijzonder fraai. Allebeide.
Maar het draven van die twee liet nu juist weer te wensen over. Op de straat ging dat nog redelijk.

Opvallend: De Florissen stappen enorm ruim. Net als papa.