Hoe leuk dat we allemaal steeds verder komen bij de veulens. Ik zat oudere topics te lezen, wat gebeurt er dan veel in een nacht soms! Echt zin in tegen die tijd
velvet op 283 dagenPomski, wat had Hasta dan? Even gemist ben ik bang. Schiet lekker op! Dito voor Cioccolato
Nieky, wat bijzonder die ogen zeg. Bij bordercollies met blauwe ogen slaat het wel eens een generatie over heb ik het idee. Als maar 1 ouder het heeft. Of uit de 6 pups 1 met blauw. Maar met paarden geen idee. Leuk dat je Velvet wel dikker vindt. Zelf zie ik het niet dus.
Mirjamalvaro, wat worden ze al rond de merries! fijn dat ze zich dan wel veilig voelde in haar stalletje om te bevallen. Die deken ziet er heerlijk uit, zou hem zelf idd ook willen
-18…bij je? oh my...brrrrr
Kabayo, hier hetzelfde met dekens en mijn merrie. Onze zijn bijna zelfde dag uitgerekend en arabier hier dus bar weinig wintervacht
Velvet is een koukleum maar probeer al wel wat te ontwennen aan de dekens. (Ze begint al te ontharen zag ik..nou ja, na -10 voelt alles aan als zomer denk ik
Je hebt Regen, Wind en Kou (onder de 8 gr ofzo voor haar). Zijn er 2 van die tegelijk doe ik altijd een deken op of toch maar snachts op stal. Heb een 200 gr met hogere nek. (Schuilstal zijn ze geen fan van, gewone stal wel). Dunne dekens doe ik eigenlijk niet vaak, heb het idee dat haren onder een dek plat gaan liggen en dat dat dan minder isoleert.
Wordt het na bevallen (kan al na half feb ) nog echt dekenweer dan laat ik haar op stal. Heb een keer een schaap gehad die met zijn horens klem zat in de dekensingel.. horror... (Allebei overleefd, dat weer wel...)
Ik had laatst grote veehekken aangeschaft om een soort trainingspen te maken, die wil ik onder de grote koepeltent zetten. Als het naar weer is zouden ze dan onderdak kunnen met wat meer ruimte. Dan paard maar zonder deken maar uit de wind en regen.
Maar we gaan voor het mooie weer

ze is intussen 6j ( wordt 7j in juni) en ingereden. Ze heeft in 2023 1x een veulen gehad. Maar dat was zo een moeilijke bevalling dat dat maar eenmalig was