Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 18:18

E_D_E schreef:
supertammy schreef:
Ik was in Kronenberg aanwezig en zat vlakbij de camera. De stroom klapte er telkens uit, vandaar dat de livestream het soms niet deed.

Een idee waarom Dark Rousseau uitgesloten was?

Was onregelmatig.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 19:29

Die was inderdaad onregelmatig. Jammer!

kiko

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 19:32

Hoe kun je op kwpn tv iets terugvinden? Wil graag de L proeven terugkijken van gisteravond. Maar kan de proeven niet vinden

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 19:33

Kan op Clipmyhorse als je een abonnement hebt.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 20:27

kiko schreef:
Hoe kun je op kwpn tv iets terugvinden? Wil graag de L proeven terugkijken van gisteravond. Maar kan de proeven niet vinden

Het duurt altijd een tijdje voordat ze de filmpjes hebben geüpload.

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-23 22:47

Extreme is echt wel buitenklasse hoor, wat een paard! Ik ben benieuwd wat de toekomst allemaal voor hem gaat brengen (en ik ben benieuwd hoe lang Renate hem blijft rijden).
Extreme heeft werkelijk álles waar veel fokkers naar zoeken: maat, lengte, beweging, karakter en super bevruchting.

De N jaargang vond ik vorig jaar niet zo veel aan, en nu kon ik er nog steeds niet warm van worden. In de O jaargang zitten meer paarden van mijn smaak.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 00:18

Elisa2 schreef:
Kan op Clipmyhorse als je een abonnement hebt.

Ben ik geen lid van. Had het KWPN een berichtje gestuurd en die zeiden je kan de proeven terug zien maar ze vertelde niet waar ik ze kon vinden

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 00:22

Extreme is zeker heel gaaf. Hopelijk kunnen ze hem heel houden. Ben heel benieuwd naar wat de toekomst hem brengt. Hij heeft lang op nummer 1 gestaan voor mij maar de vosfactor was wel een dingetje voor mij daarom niet voor hem gekozen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 08:16

Kwaliteit gaat boven kleur toch? Ik heb liever een vos met gruwelijk veel kwaliteit dan een stramme zwarte.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 09:17

Ik denk dat Extreme wel echt merries nodig heeft met een goed achterbeen, vind hem achter niet zo overtuigend. Verder wel een goed paard.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 10:07

Vindt je? Ik moest even de proef terugkijken, ken de hengst verder alleen van naam ook, omdat ik er me het laatste jaar weinig tot niet mee bezig heb gehouden. Maar ik vind hem eigenlijk een hele fijne achterhand hebben. Treed mi goed onder en door, laat ook al wel zien dat hij zijn bekken straks kan gaan kantelen. Veel balans ook, ondanks dat de amazone hem wat strak houdt voor. Ik snap helemaal waarom fokkers achter hem aan rennen, heel fijn paard!

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:11

Heb extreme zijn laatste optreden dan nog niet gezien maar mij viel altijd op dat hij met zn achterbeen iedere pas beide kanten zn teen op de grond tikt. Iets wat mij altijd enorm heeft gestoord aan zijn achterbeen gebruik. Weet niet of hij dit nogsteeds doet maar afgelopen keer in Den Bosch deed hij dit nagenoeg iedere pas

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:12

carola schreef:
Extreme is echt wel buitenklasse hoor, wat een paard! Ik ben benieuwd wat de toekomst allemaal voor hem gaat brengen (en ik ben benieuwd hoe lang Renate hem blijft rijden).
Extreme heeft werkelijk álles waar veel fokkers naar zoeken: maat, lengte, beweging, karakter en super bevruchting.

De N jaargang vond ik vorig jaar niet zo veel aan, en nu kon ik er nog steeds niet warm van worden. In de O jaargang zitten meer paarden van mijn smaak.

Voor mij alleen wat weinig massa... al begint hij wel mooi uit te zwaren.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:26

s0173957 schreef:
carola schreef:

Met Escamillo Don Schufro erachter hoef je daar niet heel bang voor te zijn, toch? Of klets ik dan uit mijn nek?

Mijn god wat is die moeder groot, 1,80 :wow:

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 11:46

ook grappig dat er bij de 3e en 4e moeder eigenlijk alleen springers in de lijn zitten. Zou die voor een goede springmerrie ook nog wel iets kunnen toevoegen.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 13:25

SophievdV schreef:
Kwaliteit gaat boven kleur toch? Ik heb liever een vos met gruwelijk veel kwaliteit dan een stramme zwarte.

Dat zeg je wel heel mooi. Maar een vos verkoopt echt een stuk minder dan bruin of zwart.
Behalve als ze echt goed zijn natuurlijk. Maar dat is voor het merendeel niet zo.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 13:35

MariskaFally schreef:
Heb extreme zijn laatste optreden dan nog niet gezien maar mij viel altijd op dat hij met zn achterbeen iedere pas beide kanten zn teen op de grond tikt. Iets wat mij altijd enorm heeft gestoord aan zijn achterbeen gebruik. Weet niet of hij dit nogsteeds doet maar afgelopen keer in Den Bosch deed hij dit nagenoeg iedere pas

Dat doen bijna al die Escamillo nakomelingen.

Ja Denisesilver, voor mij blijft hij eigenlijk continu achter in de beweging met zijn achterbeen.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 14:59

Ik vond hem persoonlijk eigenlijk heel constant en netjes in takt lopen. Hij mist misschien wat kracht, maar hij is nog jong, dus daar trek ik niet zo aan. Maar goed, ieder zijn mening :j

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:18

SophievdV schreef:

De hengst die ik gekozen heb past beter bij mijn merrie. Alles wat ik wilde verbeteren heeft hij. De keuze is eigenlijk door de Hengstenhouderij en nog een goede fokker aangedragen.
Ik vind karakter het allerbelangrijkste. Dan maar minder showbink.
Laatst bijgewerkt door kiko op 15-11-23 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 20:26

s0173957 schreef:
carola schreef:

De vosveulens leken dit jaar massaler van type, meer Don Schufro dan de donkere veulens. Maat fokt hij zeker.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 21:01

baudyh schreef:
SophievdV schreef:

Dat zeg je wel heel mooi. Maar een vos verkoopt echt een stuk minder dan bruin of zwart.
Behalve als ze echt goed zijn natuurlijk. Maar dat is voor het merendeel niet zo.

Dat is vaak voor bepaalde takken in het buitenland zo, maar in Nederland speelt dat niet meer echt toch?

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 21:08

Een hele aparte vos verkoopt wel.
Juist een wat minder aparte vos verkoopt echt veel moeilijker dan een minder aparte bruine of zwarte. En even eerlijk: álle fokkers hebben ook wel eens een wat minder apart veulen toch? Het zijn niet alleen maar toppers. Ook al is de combinatie in theorie nog zo perfect, dan ook kan het veulen toch minder apart zijn als gehoopt.

Maar ik kijk ook niet naar de kleur bij de hengstenkeuze. Ik heb nu zelfs 2 vosmerries drachtig van voshengsten, dus dat worden sowieso vos veulens.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 21:54

kiko schreef:
SophievdV schreef:

De hengst die ik gekozen heb past beter bij mijn merrie. Alles wat ik wilde verbeteren heeft hij. De keuze is eigenlijk door de Hengstenhouderij en nog een goede fokker aangedragen.
Ik vind karakter het allerbelangrijkste. Dan maar minder showbink.

En die hengst heeft ook veel kwaliteit. En óók de vosfactor. :j :D

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 22:05

Ik vind persoonlijk dat er precies meer vraag is naar "veel wit", qua aftekeningen dan :Y) maakt niet uit donker of vos.

Ik zie liever vos dan zwart. Maar we verkopen idd wel gemakkelijker een donkere. Qua fokken kijken we er ook niet naar, als de hengst maar past.

We zijn Extreme fan.
We verwachten ook een veulen van hem uit onze elite Sandreo merrie.
Als je zo op de socials kijkt, heeft die ook echt wel enorm gedekt vorig en dit jaar.

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-23 22:21

Ik heb Extreme bij de hengstenshow bij van Uytert gezien en toen kreeg ik wel echt kippenvel.