Kletstopic dressuurfokkerij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Re: Kletstopic dressuurfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 13:31

Ik heb nu voor mijn merrie na weken puzzelen en rondkijken 4 hengsten op mijn lijstje staan:

Ferguson
Kyton
Las Vegas
Lantanas

Van alle 4 vind ik plus en minpunten en vind het heel lastig om als leek hierin een keuze te maken. Daarom wil ik proberen om deze 4 hengsten alle 4 in het echt te bekijken tijdens hengstenshows zodat ik dan een keuze kan maken.

Ik kwam er trouwens net pas achter dat alle dekgelden excl btw zijn.!

Weet iemand of dit 9% is of 21% is..via google krijg ik onduidelijke antwoorden

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 13:59

9%

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:01

Heel verschillende hengsten! Waarom heb je die op je lijstje staan?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:10

Vulina schreef:
Heel verschillende hengsten! Waarom heb je die op je lijstje staan?

Omdat ik meerdere mensen en kennisen (fokkers en dierenartsen) om advies heb gevraagd. En iedereen kwam met andere hengsten.
De hengsten die mij zelf aanspraken qua type en beweging heb ik apart gezet op lijstje. Kyton en ferguson kwam ik zelf op n.a.v. artikel in de hoefslag.

Vooral kyton vind ik geweldig.
Maar ik lees mee overal goed en vraag overal informatie op en vind v alle hengsten plus en minpunten wat het voor mij als leek moeilijk maakt.

Ik heb voorkeur voor voskleur. Ik houd van grote paarden en wil zelf ook (hopelijk) een veulen fokken die boven de 1.70 uitkomt.
Mijn merrie is flemmingh x onyx,1.76/1.78 ,Z2 dressuur, wat lang /week in de rug, voorbeen wat toontredend, maait soms iets in de draf bij spanning ,snel gespannen /zenuwachtig karakter maar zeer betrouwbaar en zeer werkwillig karakter met go.

Ik wil als opvolger graag een nakomeling met verbetering v haar mindere punten maar wel hopelijk met haar karakter en werkwilligheid, haar maat en uiterlijk.

Boedha_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:49

KahluaB schreef:
misterA schreef:
Hengstenshows?? Reken daar maar niet op. Als ik de situatie nu inschat dan gaat heel NL op slot en worden alle evenementen afgelast.
Dus nu al goed nadenken welke dingen moeten gebeuren voordat het je overvalt. Hoefsmid, entingen en andere vet. zaken.. stro, hooi..ik noem maar wat.

Dat is echt wel een doemscenario. -O-
Hopelijk krijg je geen gelijk!

Wij gaan 29 maart naaar Haaksbergen voor Dettori en de 2e Paasdag naar Liempde voor For Ferrero.

Alle evenementen ect met meer dan 100 bezoekers zijn per vandaag “verboden”/mogen niet doorgaan. Dit geldt zeker tm 31 maart. Vraag me af wat de grotere wedstrijden/hengstenshows ect gaan doen, want ik gok dat er op de meeste hengstenshows meer dan 100 man aanwezig zijn.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:51

Ja die kunnen gewoon niet doorgaan. Of ze maken een livestream.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 16:59

Suzanne F. schreef:
Ja die kunnen gewoon niet doorgaan. Of ze maken een livestream.

Idd ,of je gaat gewoon " zo maar"op bezoek bij de hh,dat is vast mogelijk bij de meesten.

Boedha_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:04

Afbeelding

Dit bericht kwam ik al tegen over Indoor Tolbert welke vandaag begonnen is...
Vraag me dan meteen af wat Indoor Brabant gaat doen, die beginnen over een uur geloof ik?

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:16

Indoor Brabant gaat helemaal niet meer door.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:19

Maar er zijn wel al ruiters in de baan aan het trainen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:33

De BWP keuring is vandaag alvast afgelast.

Naar mijn mening echt enorme paniekvoetbal die nergens voor nodig is...

In China, met een populatie van 1,386 miljard (!!!!) inwoners, waar de bakermat van de besmetting zit waren er 80 000 besmetten met een 3200 doden.

Da's dus 0,0058% besmetten waarvan dan 4% gestorven zijn.

In totaal dus 0,000000232% van de populatie. In Nederland zijn dat er dan 41.
Dit terwijl de gewone griep in 2018 aan 9444 mensen het leven gekost heeft...
Moeten we dan vanaf nu elk jaar tijdens de jaarlijkse griepepidemie alles aflasten??
Laatst bijgewerkt door s0173957 op 12-03-20 17:51, in het totaal 3 keer bewerkt

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 17:38

VValar schreef:
Maar er zijn wel al ruiters in de baan aan het trainen.

Ja, ze zouden over een half uur al starten met de GP.

Gisteren was de vet check en ook al gewoon getraind in de ring, dus iedereen was er al.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:14

In Italië hebben ze echt heftige problemen. Door gebrek en personeel, bedden en beademingsapparatuur kunnen ze veel mensen niet meer redden die normaal gesproken er niet aan zouden overlijden.
Ik stond ook niet zo achter die paniekzaaierij, maar moet eerlijk zeggen dat ik het nu toch zorgelijk begin te vinden. Kunnen de wedstrijden niet gewoon doorgaan zonder publiek vraag ik me af?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:24

s0173957 schreef:
In China, met een populatie van 1,386 miljard (!!!!) inwoners, waar de bakermat van de besmetting zit waren er 80 000 besmetten met een 3200 doden.

China heeft zeer drastische maatregelen genomen. Zoals ik jouw post lees is het dus juist heel goed dat men hier ook zulke flinke maatregelen neemt.

Lante schreef:
In Italië hebben ze echt heftige problemen. Door gebrek en personeel, bedden en beademingsapparatuur kunnen ze veel mensen niet meer redden die normaal gesproken er niet aan zouden overlijden.

Dat dus. Het grootste probleem is niet dat mensen ziek worden, het probleem is dat we zonder maatregelen allemaal tegelijk ziek worden.

Boedha_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:46

Lante schreef:
Ik stond ook niet zo achter die paniekzaaierij, maar moet eerlijk zeggen dat ik het nu toch zorgelijk begin te vinden. Kunnen de wedstrijden niet gewoon doorgaan zonder publiek vraag ik me af?

Vanuit de knhs zijn inmiddels alle wedstrijden tm 31 maart afgelast. Denk bijvoorbeeld aan het NK volgende week, daar komen zonder publiek ook al ruim meer dan 100 man.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 18:55

Rex_Rolfo schreef:
s0173957 schreef:

China heeft zeer drastische maatregelen genomen. Zoals ik jouw post lees is het dus juist heel goed dat men hier ook zulke flinke maatregelen neemt.

Lante schreef:

Dat dus. Het grootste probleem is niet dat mensen ziek worden, het probleem is dat we zonder maatregelen allemaal tegelijk ziek worden.

Precies, en dat ontwricht de samenleving. Dat is het grote probleem.

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 00:54

Wacht maar even af. Er is veel meer aan de hand dan men direct toegeeft. Je denkt tocht niet dat men zulke maatregels neemt zonder dat het 500 % nodig is. Gewoon de wereldeconomie naar de vaantjes, de samenleving ontwricht ...

Dit gaan we ons blijven herinneren, zeker weten!
Ik hou mijn hart vast voor mijn hoogbejaarde ouders die ik nu als niet meer mag bezoeken.
Ik vraag me ook af wat het gaat geven op langere termijn qua samenleving, economie en inflatie. Dan is het niet doorgaan van een hengstenshow of indoor maar kattepis.

Ik ga morgen lekker in mijn eentje rijden. Nu het nog kan!

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 00:59

koend schreef:
Ik ga morgen lekker in mijn eentje rijden. Nu het nog kan!

De scholen en resto's gaan dicht in België. Maar paardrijden gaan ze ons toch niet kunnen ontzeggen zeker?

koend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 01:08

Thuis rijden niet, nee. Maar wedstrijdjes, groepstrainingen, manegeleven ... ??? Terwijl alle andere sporten worden stilgelegd?

Maar laat het ons er niet van weerhouden om gezellig over de paarden verder te kletsen. We moeten toch ook even kunnen ontsnappen aan de ernst.

Ik denk dat painted black verhuist omdat hij in Nederland niet veel meer dekte. Zou dat in Duitsland beter zijn?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:43

Wij hadden best wat hengstenshows op de planning staan. Ik vind het jammer als we straks helemaal geen hengsten live hebben kunnen zien. Dat is natuurlijk geen vereiste om ermee te dekken, maar het geniet wel de voorkeur.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 09:56

Ik had vooral die van de Ijzeren Man er met stip op staan... duurt nog wel ff (17 en 19 paril dacht ik), maar ik vrees er ook al voor.

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:18

Alles wordt afgelast: niet leuk!
Maar vergeet niet : alles begint met je gezondheid, maar dat beseft een gezonde mens blijkbaar niet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:03

koend schreef:
Thuis rijden niet, nee. Maar wedstrijdjes, groepstrainingen, manegeleven ... ??? Terwijl alle andere sporten worden stilgelegd?

Maar laat het ons er niet van weerhouden om gezellig over de paarden verder te kletsen. We moeten toch ook even kunnen ontsnappen aan de ernst.

Ik denk dat painted black verhuist omdat hij in Nederland niet veel meer dekte. Zou dat in Duitsland beter zijn?

Ik denk wel dat hij in NL ondergewaardeerd werd, zal ook wel z'n redenen hebben gehad.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:04

Carri schreef:
Alles wordt afgelast: niet leuk!
Maar vergeet niet : alles begint met je gezondheid, maar dat beseft een gezonde mens blijkbaar niet.

Dat is waar,hopelijk wordt het snel goed weer..(helpt de weerstand) gaat het virus gauw voorbij en kan er toch nog het ea doorgaan.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 16:29

Elisa2 schreef:
koend schreef:

Ik denk wel dat hij in NL ondergewaardeerd werd, zal ook wel z'n redenen hebben gehad.

Op zich ook niet zo veel gegeven ook nie è...