Nienke_ schreef:Is het de bedoelin dat ik haar zelf opjaag in de ring als ze los mag? Of staan er mensen die dat doen.
Wordt er gebruik gemaakt van zwepen of van rammeldoosjes?
Er staan aanjagers met zwepen. De voorbrengen mag in de kooi blijven.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nienke_ schreef:Is het de bedoelin dat ik haar zelf opjaag in de ring als ze los mag? Of staan er mensen die dat doen.
Wordt er gebruik gemaakt van zwepen of van rammeldoosjes?
SteffieA schreef:Ik was de uitslagen aan het bekijken van enkele stamboekkeuringen en nu viel mij op dat er bij sommige paarden ster staat, sterwaardig, of voorlopig ster.
Kan iemand mij vertellen wat de verschillen zijn tussen deze drie termen? Hoe je merrie ster haalt weet ik maar de andere.
En hoe zit het met voorlopig keur?
Zo zag ik ook 2 merries met precies dezelfde vader en dezelfde punten voor exterieur en beweging waarvan de ene wel door mocht naar de centrale keuring maar de andere niet. Hoe zit dat?
. Want keur kunnen ze alleen krijgen op de centrale keuring niet?
Tips zijn welkom !
)
MaestroE schreef:Mag ik ook even een vraagje stellen? M'n merrie staat voor licht frans en heeft een stijl klein en plat groter voetje. Nu vroeg ik me af of het de moeite waard is om ermee naar de keuring te gaan? Verder zit ze volgens mij wel goed in elkaar (of ben ik gewoon verliefd?![]()
)
SteffieA schreef:Bedankt voor de duidelijke uitleg. Dit is tenminste op zijn nederlands![]()
Zou je mij ook nog kunnen uitleggen wat dan voorlopig keur en keur inhoud. Want keur kunnen ze alleen krijgen op de centrale keuring niet?
Ik heb zelf een Reg A merrieveulen gekocht en zal straks idd een IBOP/EPTM met haar af moeten leggen. Evenals een cornage onderzoek. Haar papa voldoet gelukkig wel aan de rontgenologische eisen van het KWPN. Heb jij een idee wat de beste/makkelijkste route is met een Reg A. merrie.