Samsam schreef:En waar was Vivaldi, vond ik juist z'n fijn sportbeestje!
Ja ik was ook zo benieuwd naar Vivaldi..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Samsam schreef:En waar was Vivaldi, vond ik juist z'n fijn sportbeestje!
Excuseme schreef:Het wordt helaas gewaardeerd bij de jonge springhengsten dat ze met lomp veel vermogen een meter boven de sprong uitkomen, met hangende benen. Terwijl de met overzicht springende hengsten, die economisch over de sprong gaan achtergesteld worden. Veron is een hitje, een paard met te fijn bot en in de verste verte geen hengst, dat staat dan bovenaan.
Zolang je Verdi niet aan de mond zat ging alles goed. Dat had van de Vleuten goed door. En idd op de voorhand gebouwd.
Al met al geen denderende hengsten gezien en onderschrijf het commentaar van fokster.

marcolemar schreef:Na de foto's nu een verslagje van de L dressuur:
Valdez: In de galop, kwam hij iets te hoog in de aanleuning. Net paard, goede tact, balans. Weinig expressie in voorbeen.
Samba hit 2: Paard heeft veel voorbeen, en zelfhouding, maar is nog heel slap achter, en achterbeen komt vooral in de draf er niet onder. Moet nog aansterken. Ik vond het niks...
Velazquez: Correct bewegen, goede tact en balans. Mist zelfhouding. En deed wat moe aan. Hals moet er meer opgereden worden. Verder wel leuk beestje.
Santano: Niet mijn type. Mist wat front en uitstraling. Draf imponerend. Galop bleef hij wat hoog in het kruis.
Vic: Mooi bergopgebouwd type, was erg gespannen. Beweging kwam daardoor niet goed uit de verf, deed nu wat tuigtypisch aan...![]()
Stap was ook wat onregelmatig.
Voice: Is veel hengst, wel positief verbeterd. Werd in een hoog tempo voorgesteld. Leek wat taai op rechts.
Vivaldo: Mooi type, goed voorgesteld, heel fijn bewegen. Mist alleen wat knie in het voorbeen. Wel de terechte winnaar imo.
Citango: Krom achterbeen. Draf beste gang, mooi sillhouet. Fijn paard.
Dramatic: Super draf! Galop was wat matig. In stap wat krampachtig in het achterbeen. Mooi type.
Johnson: Mooi type. Hakkentrekker 1e klas... Moet meer aanelkaar gereden worden. Ik was er niet weg van....
arie53 schreef:Uit dit onderzoek kwam klip en klaar naar voren dat de economisch springende paarden verreweg tot de betere springpaarden behoren.
CGJ12 schreef:[Economisch springende paarden zijn voor de eigenaren anders meestal minder economisch.......

Excuseme schreef:Het wordt helaas gewaardeerd bij de jonge springhengsten dat ze met lomp veel vermogen een meter boven de sprong uitkomen, met hangende benen. Terwijl de met overzicht springende hengsten, die economisch over de sprong gaan achtergesteld worden. Veron is een hitje, een paard met te fijn bot en in de verste verte geen hengst, dat staat dan bovenaan.
Zolang je Verdi niet aan de mond zat ging alles goed. Dat had van de Vleuten goed door. En idd op de voorhand gebouwd.
Al met al geen denderende hengsten gezien en onderschrijf het commentaar van fokster.
) kunnen toevoegen ...heb toch liever dat ik zo'n merrie op stal heb en daar een grote massale met veel vermogen springende hengst kan voor uitkiezen dan omgekeerd .En aan een voorbeen kan je sleutelen ..zie maar naar mijn twee voorbeelden
[/quote]
libke schreef:Ceasario ..zo economisch springt die Sixth sence niet ..je neemt net een foto die in je straatje past ..hij had gisteren behoorlijk wat lucht over ...al is zijn springtechniek -en die van de ruiter-wel een beetje "buitengewoon" ;)
marcolemar schreef:Johnson: Mooi type. Hakkentrekker 1e klas... Moet meer aanelkaar gereden worden. Ik was er niet weg van....

Citaat:Hoewel ik nog weinig hakkentrekkende kleine Johnsonnetjes heb gezien

ceasario schreef:marcolemar schreef:Johnson: Mooi type. Hakkentrekker 1e klas... Moet meer aanelkaar gereden worden. Ik was er niet weg van....
Arie-type
karinna schreef:Citaat:Hoewel ik nog weinig hakkentrekkende kleine Johnsonnetjes heb gezien
Gelukkig dat mijn klein Johnsonnetje 3 goede gangen heeft met shwung, heb ik het toch nog een keer goed gedaan![]()
![]()
![]()
Hè kom op nou, is er dan op elke hengst iets op aan te merken of af te kraken.
Heeft het "gros" niet iets dat goed is of die, in combinatie met onze merries, iets extra's kan toevoegen
!!!! amaze schreef:Vreemd dan toch dat ie steeds zo hoog scoort ?![]()
Obelisk is ook een hakketrekker en die loopt ook LT. Neemt niet weg dat het een onwenselijk iets is. Suzanne F. schreef:Hoewel ik nog weinig hakkentrekkende kleine Johnsonnetjes heb gezien.
Zodra Edward erop gaat zal het wel een soort Lingh worden, veel gezwaai voor en alleen maar achter de massa aan hakkentrekkende achterpootjes.