Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
pasi schreef:Hoe kom je aan de indexen van de moeder? Naar de papa kijken of hoe moet ik het opvatten
Suzanne F. schreef:pasi schreef:En special D? Die van mij gaat een vrij grote worden denk ik vermits ze nu al 1m67 is (en mammie 1m78) en zou ook graag wat maat behouden?
Special D geeft meer maat mee dacht ik maar ook bij deze weet ik de indexen niet en of er al indexen zijn opgemaakt, de oudsten zijn nu 2 dacht ik dus heeft hij nog geen index.
Maar zoals gezegd moet je bij Special opletten op bepaald eigenschappen bij je merrie.
janderegelaa schreef:Paddox? Superkeuze! Doen! Fokt best aardig, verkleind niet, is niet te duur en op de exterieurindex verbeterd ie alle slechte punten van Derrick want dat is waar we het mee moeten doen zolang jij geen standfoto plaatst....
dat zul je zelf es moeten uitzoeken als je geïnterseerd bent....
maar vooral omdat:Citaat:Wat ik zelf dus vind wat mag verbeteren:
stap mag iets ruimer
galop mag beter te sluiten zijn
veulen mag iets meer massa krijgen als de moeder maar ik wil geen paard van ruim 1,70m
Wat behouden moet blijven:
ruime draf
goed karakter
En natuurlijk zit ik met die 850 euro grens. Ook wil ik liever geen piepjonge hengst.

Hypo schreef:Om het echt bruikbaar te laten zijn, moet er wel voldoende info beschikbaar zijn om een betrouwbare index te kunnen berekenen. Als je merrie en evt. nakomelingen naar de keuring zijn geweest, worden de resultaten hiervan ook meegenomen. Sportresultaten van de voorouders, merrie en nakomelingen tellen mee voor de sportindex.
Suzanne F. schreef:De merrie zelf en 1 nakomeling zijn voor de keuring geweest maar wel veel nakomelingen van de moeder van de merrie. Minimaal 3 dochters en 1 hengst.
Dees schreef:Greyhorses: ik heb je fotos bekeken, maar ik vind jouw merrie niet eentje om mee naar een Ferro-zoon te gaan. Ben bang dat je dan een heel plomp resultaat gaat krijgen.